Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tenkte å teste ut på en xeon 4 kjernes cpu nå, men smp fungerer særdeles dårlig på server 2000 fant jeg ut :p den får error på kontakten mot kjernene. Så prøvde jeg conosl utgaven x4 men bare en kjører opp og da blir det fordelt 25% på alle kjerner...

så tenkte jeg, fankern er jo gammelt os, så tenkte å prøve den her... så så jeg noe morsomt

 

Windows: Older clients for backward compatibility

Windows 98/ME/2000 Graphical client (not recommended for Windows 2000, XP, or Vista)

legg merke til at de anbefaler først denne for 2000 og etterpå ikke for 2000 :p

 

Takker for bra svar Xell, skal prøve å se hva jeg finner ut... men den henger særdeles lenge til tider, over ei uke... så sletter jeg skiten og starter på nytt, da kommer den av og til :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Tolker bakeoverkompabiliteten at klientene er tilgjengelig og kan kjøres på 2000, men man anbefaler det ikke da man heller bør kjøre på nyere klienter. For 98 og ME deriomot virker ikke de nyere klientene og man kan kjøre 4.00 dersom man ønsker.

 

Men det er jo veldig klønete skrevet hvis det er tilfelle at det er slik.

 

 

Hvis dette stadig skjer så kan det hende at det er noe i oppsettet ditt som gjør at du får korrupt queue eller noe i den duren. Men neste gang så vet du at du ikke trenger å slette alt :)

Lenke til kommentar

virker som den første fordeler seg på alle 4 kjerner. Kan det hende at det er xp og nyere er eneste der den sjønner at den skal jobbe på vær sin egen kjerne?

har satt opp det på utalie mange maskiner, og dette er den første som blir slik, har prøvd og starte på nytt også men med samme resultat... kan man sette egne kjerner i oppgavebehandling i server 2000 slik som i xp og i 2003? eller må man bruke mer avanserte oppgavebhandlere slik som man finner noen få gode av på nette?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
jeg tenkte å teste ut på en xeon 4 kjernes cpu nå, men smp fungerer særdeles dårlig på server 2000 fant jeg ut :p den får error på kontakten mot kjernene. Så prøvde jeg conosl utgaven x4 men bare en kjører opp og da blir det fordelt 25% på alle kjerner...

 

Tro om du misforstod her, selv om det stod 25 % på hver så kjørte de antakelig fullt på hver kjerne. Noen OS ser på summen av alle kjernene som 100% mens andre fører opp 100% pr kjerne, iallfall på virtuelle kjerner når man kjører hyperthreading på pentium.

Lenke til kommentar

Theo: hva mener du med brukerinformasjon? Hvor er det du ser? Hvis programmet ikke henger totalt bør logen din oppdateres hvert kvarter hvis du bruker default instillinger. NÅr det gjelder statistikk sidene rundt omkring så henter de statistikk i fra Standford sin server og den oppdateres hver 3de time. Men klokkeslettet på disse sidene pleier å værelokaltid, gjerne en av tidssonene i USA.

Lenke til kommentar

beklager den, litt fortidlig p morran til å konsentrere om rettskrivning.

 

statestikken på Stanford-serverene oppdateres 00, 03, 06, 09, 12, 15, 19 og 21 lokal tid. Statestikken på Extremeoverclocking hentes ned en time senere (for å være sikker på at Stanford er oppdatert). I tilleg må du plusse på 6 timer. Så 00 statestikken fra Stanford kan vi se etter 7 på morran. Så 3pm vises fra kl22-01 for oss.

Lenke til kommentar
jeg tenkte å teste ut på en xeon 4 kjernes cpu nå, men smp fungerer særdeles dårlig på server 2000 fant jeg ut :p den får error på kontakten mot kjernene. Så prøvde jeg conosl utgaven x4 men bare en kjører opp og da blir det fordelt 25% på alle kjerner...

 

Tro om du misforstod her, selv om det stod 25 % på hver så kjørte de antakelig fullt på hver kjerne. Noen OS ser på summen av alle kjernene som 100% mens andre fører opp 100% pr kjerne, iallfall på virtuelle kjerner når man kjører hyperthreading på pentium.

Jeg ser at den fordeler alt på alle kjerner...

men ser ut til at server Oset skjønner mere enn xp og bennyter alle 4 kjerner på alle 4 oppgaver... det vill si at du ser at den bruker 25% av alle kjerner. 50% av alle kjerner når jeg starter den andre. 75% av alle kjerner når du starter den tredje og 99% av alle kjerner når jeg starter den siste... Jeg ser det i margene... dette er noe jeg ikke ventet at 2000 skulle greie :)

Lenke til kommentar
FAQ om GPU2 klienten er ute.

Nå gjenstår det bare at dem slipper klienten :D

 

http://folding.stanford.edu/English/FAQ-ATI2

 

oldboy: Jeg har gått tilbake til TeamUbuntu igjen, :-)

skal bli spennende og se. Sittet å lest at til syvende og sist skal klienten + konsolen av versjon 6.xx inneholde muligheter for vanlig + smp + gpu folding... og man skulle kunne kjøre cpu og gpu folding samtidig :)

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke hva de har gjort for stanardklienten på 6.01. Skal man kjøre flere instanser av standard nå så ender man opp med systray fullt av ikoner. Jeg vet at man kan sette de til å aldri vises, men det er uasett irriterende og unødvendig. Håper de legger til at man kan velge i klienten om man vil kjøre flere instanser.

Lenke til kommentar

Yay.

Da har jeg rundet 15.000 poeng.

Folder ikke 24 / 7 men setter på en work unit eller to I ny og ne.

 

Fikk også over 30.000 poeng i Seti@home men pga ustabilitet i cpu (fikk vist en del client errors) så kuttet jeg ut slike programmer til pc blir mer stabil.

 

Ps3 derimot folder når det passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...