Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Ok, nå har smp klienten svikta meg totalt. Jeg valgte at den skulle starte som service. Noe den ikke gjore, så jeg starta manuelt fah.exe fila selv. Fungerte fint men nå får jeg besjed om at jeg må lese lisensreglene eller noe i den duren og ingen folding skjer... dette har sjedd ett par ganger.

Så har ikke bare maskiner på jobben som bruker proxy, men også maskinene hjemme problemer med å levere WU's får besjed om at serveren for levering ikke kan nås. samt at feilmld ved henting av oppgaver også skjærer seg en del med feilmld 500 og 503 etterpå... flere som har noe lignende problemer?

fpr overvåkning bruker jeg fahmon, men denne går veldig ofte i stå, opp til flere ganger om dagen må den resettes. fordi den bruker 100% cpu og når jeg kommer ett viss stykke i minneforbruk går programmet helt på tryne...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VikinGz: har hatt mye tull med stuepcen i det siste og skulle få ting til å gå igjenn så fikk jeg også melding om å lese lisensen. vet ikke hva det kommer at da jeg ikke har att tid til å se noe mer på det.

Tordenflesk: SMP tidsfristene er kunstige i den forstand at de er satt veldig lave for å ungå at folk "hjelper til" med betatesting med maskiner som ikke folder hele tiden. Tidsfristene for andre pakker (ikke betatesting) er beregnet etter hvor lang tid benchmark maskinen bruker på foldingen. Men SMP vil nok adri legges på "ikke-smp"-nivå, da dette er spesielle pakker som er utelukket egnet til å utføre på SMP maskiner. Men når betatestingen er ferdig regner jeg med at det settes opp en SMP-benchmachine som indikerer tidsfrister og poent til SMP-pakkene.

Lenke til kommentar
Ok, nå har smp klienten svikta meg totalt. Jeg valgte at den skulle starte som service. Noe den ikke gjore, så jeg starta manuelt fah.exe fila selv. Fungerte fint men nå får jeg besjed om at jeg må lese lisensreglene eller noe i den duren og ingen folding skjer... dette har sjedd ett par ganger.

Så har ikke bare maskiner på jobben som bruker proxy, men også maskinene hjemme problemer med å levere WU's får besjed om at serveren for levering ikke kan nås. samt at feilmld ved henting av oppgaver også skjærer seg en del med feilmld 500 og 503 etterpå... flere som har noe lignende problemer?

fpr overvåkning bruker jeg fahmon, men denne går veldig ofte i stå, opp til flere ganger om dagen må den resettes. fordi den bruker 100% cpu og når jeg kommer ett viss stykke i minneforbruk går programmet helt på tryne...

Jeg fikk lignende problemer når jeg skulle teste den i dag, så jeg satt heller opp 4stk 5.04.

Lenke til kommentar

ok, men andre enn meg som sliter med å levere WU's?

det går fint på smp klienten, men den sliter på 5.04 consol utgaven, på vanlig grafisk går fint, men sliter med at noen maskiner går i stå når den skal levere, men starter opp igjen og den leverer sakene :)

men ikke i konsolutgaven, noen som vet hvorfor?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Vis oss loggen da, kan ikke sitte å gjette :p

[12:29:20] + Attempting to get work packet
[12:29:20] - Connecting to assignment server
[12:30:20] Couldn't send HTTP request to server (wininet)
[12:30:20] + Could not connect to Assignment Server
[12:31:20] Couldn't send HTTP request to server (wininet)
[12:31:20] + Could not connect to Assignment Server 2
[12:31:20] + Couldn't get work instructions.
[12:31:20] - Error: Attempt #91  to get work failed, and no other work to do.
		 Waiting before retry.

slik går det på dagesvis (tok ikke med hele loggen, grunnen er at den er på snart 100kb)

Får også denne hjemme noen ganger og da kommer den aldri i gang igjen :(

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
ok, men andre enn meg som sliter med å levere WU's?

det går fint på smp klienten, men den sliter på 5.04 consol utgaven, på vanlig grafisk går fint, men sliter med at noen maskiner går i stå når den skal levere, men starter opp igjen og den leverer sakene :)

men ikke i konsolutgaven, noen som vet hvorfor?

Har samme problemet hos meg, ok på SMP men den bærbare som kjører consoll sliter med leveringen akkurat nå. (Den har prøvd i noen timer nå) Har hatt samme problemet før men det, pleier å ordne seg etter noen timer.

Lenke til kommentar

Dette kan ha med instillingene man kjører å gjøre. Feks hvis man kjører "Big" og "advanced" så indikerer dette en bestemt server man skal hente WUer fra. Hvis denne serveren er nede eller overbelastet kan man slite med å få ned pakker. Prøv å endre noen av instillingene.

Lenke til kommentar
Dette kan ha med instillingene man kjører å gjøre. Feks hvis man kjører "Big" og "advanced" så indikerer dette en bestemt server man skal hente WUer fra. Hvis denne serveren er nede eller overbelastet kan man slite med å få ned pakker. Prøv å endre noen av instillingene.

kan prøve med mindre oppgaver å se om det blir bedre... men veldig merklig, serveren min hjemme har stått å stanga slik siden torsdag å ikke fått levert eller fått tak i oppgaver, samme her på jobb....

kan jo slevsagt hende at oppgaven er alerde levert?

Lenke til kommentar

beklager, ikke lett å finne i loggen når begge spamer meg med feilmld ;P

[15:43:54] + Attempting to send results
[15:43:54] + Attempting to get work packet
[15:43:54] - Connecting to assignment server
[15:43:59] - Successful: assigned to (171.65.103.162).
[15:44:00] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[15:44:00] Loaded queue successfully.
[15:44:01] Error: Got status code 503 from server
[15:44:01] + Could not connect to Work Server
[15:44:01] - Error: Attempt #1  to get work failed, and no other work to do.
		 Waiting before retry.
[15:44:09] + Attempting to get work packet
[15:44:09] - Connecting to assignment server
[15:44:17] Error: Got status code 503 from server
[15:44:17] + Could not connect to Work Server (results)
[15:44:17]	 (171.64.65.106:8080)
[15:44:17] - Error: Could not transmit unit 03 (completed April 4) to work server.

Litt til :)

(kan lime inn hele greiene, men husker ikke hvordan jeg sjulte)

[15:44:17] + Attempting to send results
[15:49:16] Couldn't send HTTP request to server (wininet)
[15:49:16] + Could not connect to Assignment Server
[15:49:24] Couldn't send HTTP request to server (wininet)
[15:49:24] + Could not connect to Work Server (results)
[15:49:24]	 (171.65.103.100:8080)
[15:49:24]   Could not transmit unit 03 to Collection server; keeping in queue.
[15:54:19] Couldn't send HTTP request to server (wininet)
[15:54:19] + Could not connect to Assignment Server 2
[15:54:19] + Couldn't get work instructions.
[15:54:19] - Error: Attempt #2  to get work failed, and no other work to do.
		 Waiting before retry.

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

VikinGz: når du finner konkrete error codes i logen kan det være veldig informativt å søke på disse:

http://fahwiki.net/index.php/Work_Server

Theo: Mener du å kjøre flere 5.04 klienter (en for hver kjerne)? Jeg kobler ikke helt hva du mener med å sette affinity.

For å legge ved logger kan man pakke de in i en spoiler-tag, eller en skjul-tag (forskjellen mellom de to er at det ikke står spoiler i headeren på skjul-tagen):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

klipp
inn
loggen
her

Endret av Xell
Lenke til kommentar

nå har jeg 7 maskiner (altså 10kjerner) som står å halter på denne måten... og en av de har stått over ei uke ;O

Theo: Mener du å kjøre flere 5.04 klienter (en for hver kjerne)? Jeg kobler ikke helt hva du mener med å sette affinity.
Jepps det kalles å sette affinity :) Da sier du at farhcore_81.exe "øverst" går på CPU0 og ikke de andre etc.

til meg fikser den det selv ved at jeg velger ID i slutten av konfigrasjonene. Og det fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar
ID som i machine ID? er ikke det kun for at folding serveren skal skille de som er på samme maskin?

consolen er skrevet for å bruke bare en kjerne tro jeg... virker slik her i vertfall. Core 1 på ID1 kjører 50% av kjerne en og Core 2 på ID2 kjører 50% av kjerne 2...

xell: ok, men ser at feilkode 500 dukker opp ofte også her... ikke bare 503 som kommer av server/nettverk load.

Hva er feilkode 500?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...