Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skjedd noke spes med WU'er idag/igår ? låg på 32min pr prosent. men fra i natt, så har det vert 51min pr prosent :/

 

samme wu? eller har du fått en ny som kanskje er større? Hvis det er samme wu vil jeg si det har noe med PCen å gjøre. Men hvis det er fra en wu til en annen, så har det da alltid vært slik at wuene er forskjellige i størrelse og da vil PCen maturlig nok bruke forskjellig tid pr 100-dels pakke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har folda for TeamUbuntu .... E6600,og Q6600. (2 sistenevnte kjører seff linux :b)

 

HVilken versjon Linux bruker du?

Bruker 8.10 Hardy Heron Beta

.. Dere får ønske meg velkommen, :-)

 

Ja, du er selvsagt velkommen! Årsaken til at jeg spurte er at jeg som nevnt har prøvd ett par versjoner av linux, men de er tungvinte ved oppgradering (kanskje det er tull å ta alle oppgraderingene, men hva vet man som nybegynner). Jeg leste i ett eller annet forum at en del foldeprosesser ble endel raskere med Linux og da slipper man jo litt sykdommer.

Lenke til kommentar
Har folda for TeamUbuntu lenge nå, nådd ca 100 000 poeng.

Bytta til hw.no sitt lag nettopp :-)

 

Nei og nei :p

Hvorfor sviktet du TeamUbuntu?

 

 

Btw: Hardy er 8.04, ikke 8.10

 

Haha ja kom på at hardy var 8.04 og ikke 8.10. ;>

Konkuranseinnstingten slo inn i meg og ser ut som teamubuntu ikke har no særlig stor produksjon, så jeg ga meg over til hw.no. Tenkte også for å se hvor mange ppd jeg egentlig klarer produsere at jeg burde begynne på nytt.

Lenke til kommentar
Haha ja kom på at hardy var 8.04 og ikke 8.10. ;>

Konkuranseinnstingten slo inn i meg og ser ut som teamubuntu ikke har no særlig stor produksjon, så jeg ga meg over til hw.no. Tenkte også for å se hvor mange ppd jeg egentlig klarer produsere at jeg burde begynne på nytt.

 

Det viktigste er vel at vi bidrar :thumbup:

Lenke til kommentar

Har installert klienten (den tekstbaserte) på arbeidsmaskinen min på jobb, men har problemer med at den "henger seg" til tider, og jeg må trykke på "enter"-tasten for at den skal gå videre. (Det står også *Hung* i Fahmon). Prøvde å reinstallere, men den gjør det fortsatt. Noen ideer?

Lenke til kommentar

- hvilken klient bør jeg kjøre på dualcore, quadcore og 2*quadcore?

- Er det forskjell i ytelse på Linux og Windows klient?

- Er det bedre ytelse med 64bit OS vs 32bit?

- Noen sier også at de får bedre ytelse ved å kjøre vmware i bånn så de får flere logiske maskiner på samme maskin. Eks. 2 maskiner på 1 maskin, ikke mer.

 

Beklager at jeg ikke har lest alle sidene, håper på noen kjappe svar.

 

Har installert klienten (den tekstbaserte) på arbeidsmaskinen min på jobb, men har problemer med at den "henger seg" til tider, og jeg må trykke på "enter"-tasten for at den skal gå videre. (Det står også *Hung* i Fahmon). Prøvde å reinstallere, men den gjør det fortsatt. Noen ideer?

Har du ikke installert som service hvor du i tjensten kan sette restart service opptil 3 ganger ved heng?

 

EDIT:

Jeg er med på gamer.no teamet med PS3 og div. maskiner etterhvert, og vi rykker stadig opp, men jeg lurer på om vi ikke bør joine disse to lagene. Gamer.no har tross alt en del aktive medlemmer de også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

for hvilken klient man ønsker å kjøre må man still spørsmålet om man vil "tulle" med beta eller ikke. SMP er beta men gir høyere ytelse (PPD) en å kjøre flere stanard-klienter. Det har dukket opp pakker i det siste som har lavere frister enn tidligere på SMP. kommentaren i fra "offisielle" hold er at det alltid har vært anbefalt å kjøre SMP på quad så om man nå ikke klarer å nå fristen på dual så er det ikke sikkert at de gjør noe med fristen allikevel. Så om du har lyst til å teste beta så kan jeg anbefale å kjøre det på quaden, men ikke nødvendigvis på dualcore.

 

Jeg har opplevd noe bedre ytelse i linux enn windows, men skal du kjøre linux må du kjøre en 64bits distro for å kunne kjøre smp på quad/dual. Skal du kjøre dette å linux anbefaler jeg å installere med finstall-scriptet (søk på finstall). Det er utrolig enkelt og er også tilrettelagt for å installere smp (./finstall smp)

 

 

Kjør aldri flere prosesser enn du har kjerner. Det er mulig å kjøre 2 prosesser på en Hyperthread, men det er ikke løsnomt for prosjektet og dermed ikke anbefalt. Det er mulig man kan få pittelite høyere PPD, men resultatet er at hver pakke tar nesten doblet så lang tid å beregne og prosjektet er tjent med at pakker blir returnert så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Har du ikke installert som service hvor du i tjensten kan sette restart service opptil 3 ganger ved heng?

 

Installerte den ikke som service. Får forsøke å gjøre det.

 

Det har dukket opp pakker i det siste som har lavere frister enn tidligere på SMP. kommentaren i fra "offisielle" hold er at det alltid har vært anbefalt å kjøre SMP på quad så om man nå ikke klarer å nå fristen på dual så er det ikke sikkert at de gjør noe med fristen allikevel.

 

Hm, surt det da. Hadde ikke tenkt å kjøpe ny CPU akkurat enda, men får vel shoppe litt rundt etterpå. Fikk forresten en WU i går som hadde perferred deadline på 14 timer eller noe slikt, enda kortere enn den på 26 jeg fikk for en ukes tid siden. Så det er tydelig at de legger presset på etterhvert.

Lenke til kommentar

Nå er dette selvsagt fortsatt i betatesting. Det kan faktisk hende at de gjør dette for å begrense testdata som må gjennomgåes. I dag er jo de fleste nye maskiner quad eller dual, og det kan hende at de får mer data in en det som er hensiktsmessig ( nå snakker jeg ikke om forskningsresutater, men betatesting og utvikling av sw). Men når SMP ikke lenger er beta vil jeg tro at de må godta spreke dualcore også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...