Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med tanke på at PS3 skal ligge på 900 PPD er jeg ikke helt fornøyd, men får i alle fall klemt meg inn på topp-20 lista over produksjon (med et nødskrik). :p

 

PS3 gir ikke lengere 900ppd. Etter jul gikk ppd ned til 600-700 på denne. Har derfor sluttet å folde på ps3, har heller satt inn en Dell vostro 400 med Q6600 prosessor. Denne gir 2000 i ppd og kostet kun 4200,-. (solgte ps3 for 5400,- og erstattet den eldste maskinen i huset med Dell'en)

 

Når 1 mill merket i løpet av kommende uke :cool:

Endret av brg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks, de nye modellene har veldig god mulighet for folding. Les litt i de trådene på forumene (folding-forum.com og det andre). Problemet er heller at nVidia ikke vil hjelpe de med driverne for å få det tili å fungere. Vikingz: De har nå en klient for den nye serien til ATI. Vet ikke hva de holder på med men den burde vel komme snart.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp en WU som hadde "preferred deadline" innen 26 timer, men maskinen som folder bruker ca. 36 timer på en SMP-klient WU. Etter hva jeg kan se, så blir WUen tydeligvis trukket tilbake etter preferred deadline og kanskje gitt til noen andre istedet. Er det noen vits i å fortsette med den WUen, eller er det sjanse for at jeg kan få poeng for den. (1440 poeng er verdien for denne).

Lenke til kommentar

du får poeng så lenge du leverer innen den endelige deadline. WUen blir ikke trukket tilbake, men den vil bli sendt ut til en ny bruker dersom resultatet ikke har kommet inn innen preffered deadline. Så for prosjoetes del er det lite nytte i WUer levert etter denne deadlinene, men jeg mener bestemt at du fortsatt får credit. Dersom den ikke er ferdig beregnet innen deadline vil klienten forkaste den og hente ned en ny og da får du ikke noe poeng for den.

 

Men hvilket prosjekt er dette? det var da veldig kort deadline. Eller skuldes den korte deadlinen at maskina har vært slått av?

Lenke til kommentar

Har folda for TeamUbuntu lenge nå, nådd ca 100 000 poeng.

Bytta til hw.no sitt lag nettopp :-)

Satser på å bli hardwares top 5(iaff top10) proteinfoldere .)

Folder med 2 stk PS3, E6600,og Q6600. (2 sistenevnte kjører seff linux :b)

 

Gleder meg til andregenerasjons GPUklient kommer. Har ett 3870x2 liggende på lur

Lenke til kommentar

jeg sliter fortsjatt med at enkelte wus ikke greier å bli sendt O.o

mens andre går fint... samt ser jeg at dere får noe bedre tall enn det jeg får på en WU

F.eks står en pentium e2600 @ 2,7ghz på 80% på hver core... den gir meg 42 poeng hver dag på hver core... syns det virker særdeles lite :/

Lenke til kommentar

nei, jeg bruker den vanlige consol klienten x 2 =80PPD

var 2160 jeg også mente...

får vell prøve smp klienten når man kommer hjem

 

Men va er best for 1kjernes cpuer med HT?

å kjøre to regneoppgaver (altså ID1 og ID2)

Skru av HT og kjøre en oppgave

eller kjøre SMP-Klienten?

Lenke til kommentar

smp må aldri kjøres på bare en kjerne selv om den er HT.

 

DU kan teoretisk på høyere PPD med HT og 2 prosesser, men FaH anbefaler ikke dette da prosjektet er tjent med at hver enkelt WU kommer fortest mulig i retur. Min erfaring er uansett at ytelsesforskjellen er minimal.

 

42 poeng høres lite ut. Sitter på en core2 6700@2,66GHz her som jeg ikke kan jøre SMP på da den må kjøre en toolchain i Linux som jeg ikke gidder å prøve å sette opp på en 64bit. Anyways den klarer ca 145-150PPD/kjerne i snitt over flere WUer. Rett over 200PPD på en kjerne på de raskeste wuene.

 

Spørsmålet er vel egentlig hva annet maskina brukes til? Rebooter du ofte? Har du enablet noen strømsparefunksjon som gjør at FaH ikke kjører så mye som du tror?

Lenke til kommentar
*host* TeamUbuntu *hark*

Har du en link? Er den lett å bruke? 32 el 64 bit?

Prøvde ett par versjoner av Kubuntu både 32 og 64 bit, virket Ok til alle 159 oppdateringen skulle gjøres. Krasj. Og da blir det litt tungvint hver gang å begynne på nytt! Tror jeg prøvde en fedora også.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Har folda for TeamUbuntu .... E6600,og Q6600. (2 sistenevnte kjører seff linux :b)

 

HVilken versjon Linux bruker du?

Bruker 8.10 Hardy Heron Beta

Edit: Hardy Heron er 8.04 !!!

 

FoldingKlient

0.6.2

http://zelut.org/projects/folding/

 

Årsaken til at jeg ga meg i TeamUbuntu er vel at de største proteinfolderne der har gitt seg, eller trekt seg fra teamet. Føler ikke vits med å bidra når ingen andre gjør det. Jeg var raskeste proteinfolder med ca 2300PPD. Tenkte jeg kunne bidra til hw.no sitt F@H-team heller. Dere får ønske meg velkommen, :-)

Endret av Winball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...