Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er nå engang sånn at service ikke er støttet enda for SMP. Så da kan man ikke forvente at det skal gå knirkefritt å kjøre den som service ;) Ukontrollert reboot få ting til å gå til helvete. Det ser ut til at selvom metoden brukt til å installere som service får ting til å starte opp riktig så avsluttes det ikke riktig.

Lenke til kommentar

Problemet med lagg er mest sannsynlig ikke manglende prosessorkapasitet men manglende minnekapasitet. Sjekk om du ligger på 100% minneforbruk. Dersom man har sagt ja til store pakker og advanced kan man fra tid til annen ende opp med stor WUer som bruker mye ram. Ta hjelper det lite at de slutter å beregne når andre programmer krever prosessorkraft. De eter fortsatt like mye av RAMen.

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Kan jeg regne med ytelsesøkning hvis jeg bytter fra XP 32 bit til XP 64 bit på q6600 med smp-klient?

Nå har også jeg begynt å kjøre SMP på Q6600 (det var på høy tid). På meg virker det ikke som det er noen stor forskjell på XP Pro 32bit og XP Pro 64bit. Akkurat nå har en Q6600 m/ XP 32bit på 3,00 GHz på prosjekt 2653 fart for 2550 ppd, mens en annen med 64 bit XP har 2654 ppd med 3,06 GHz. Korrigerer man den siste for klokkeforskjellen blir det 2602 ppd altså litt bedre på den med XP Pro 64 bit. Minnet på de to er omtrent likeverdig.

Man får stadig overaskelser når man sjekker farta på prosjektene på forskjellige maskiner. En periode hadde jeg brukbart utbytte på en pentium 3,6 GHz, men stort sett er det lite å hente på enkeltkjerner med de vanlige grafiske og console-clentene. Men det er jo prosesser som bør kjøre for at forskerne skal finne ut hvordan proteinene virker.

Jeg har hatt et ATI kort i drift en lengre tid. Der er jo poengsummen grei (330 p /prosj) og den brukte å ligge på ca 650 til 700 ppd, men dette synes nå å ha gått ned til ca 590 ppd med nyere client (prosjektene kan jo selvfølgelig være forskjellige her også). Denne ATIen står nå sammen med en Intel D945 (2x 3,4 GHz pentium), tidligere har jeg ikke fått noe særlig mye poeng med Dual-pentiumene (300 ppd var ganske vanlig i bra perioder, mens det med enkelte prosjekter kan havne langt under 100, gjerne 70-80 ppd), men nå sørger den ene kjernen alene med console-clienten for 389 ppd på prosjekt p2620_p1475, så i sum blir det brukbart på den maskina pt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har kjørt den nye GPU-klienten på HD3870? Med den nye Catalyst-driveren er det visst mulig. Skal prøve selv nå. :D

- CFX support also includes multimonitor support while in crossfire mode, something old CF nor SLI could ever offer.

- HydraVision support for Vista - Easy organization of applications under one or more displays, HydraGrid if I understood it right for example allows you to make sure your chosen applications open up in specified space on the screen always

- HydraVision enables also use of Virtual Desktops

- GPU accelerated digital panel scaling, with totally new "maintain aspect ratio" option to prevent distorted aspect rates

- Hardware AVIVO Noise reduction and Edge Enhancement with user controllable sliders

- Folding@Home support for HD2600, 2900, 3600 and 3800 cards, however there's no definate date yet for the upcoming, GPU accelerated GUI version of the F@H client

Redigert: Glem det, missforstod det. Trodde konsollverisjonen hadde støtte for det. Men nå er den sansynligvis virkelig rundt hjørnet. :)

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

PS3 gir 700-800 PPD nå med de nye pakkene som foldes.

Dell har forøvrig en maskin med Q6600 prosessor til 2999,- eks mva. Dette er en Dell Vostro 400(2 GB ram og 320 GB HD) som finnes hvis man velger bedrift i stedet for personkunde. Bestilte en til min far som privatkunde og kom på ca. 4200 inkl mva og frakt.

Billigste Q6600 maskinen jeg har sett. Ikke bra skjermkort på denne, men det kan oppgraderes for en 1000 lapp, eller allerheltst man kjøper et utenom og setter inn mår man får maskinen.

Endret av brg
Lenke til kommentar
mykje poeng en får med en Q6600 ?

Rundt 2000 på standardhastighet (2,4 GHz) på 3,0 GHz ligger det på rundt 2500-600 ppd (p2653) med rimelig bra minne og T under 60. Så PS3 gir ikke mer, jeg trodde det var ca 1000 ppd. Da vil jo en eldre pentium med ATI 1950 XTX (den raskeste) faktisk kunne konkurrere, iallfall med enkelte prosjektkombinasjoner.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Ugunstig trend vi er inne i nå.. ser den totale PPD er på vei ned..

http://folding.extremeoverclocking.com/tea...?s=&t=37651

Finjusterte nettopp mine egne kllienter litt, slik at jeg kjører SMP klienten i steden for to enkle på mine to dual-maskiner. Håper det gir en grei økning i min egen PPD. Vil anbefale andre som planlegger å gjøre det samme å redusere Max CPUload i config-fila med et par prosent lavere enn 100%. Da ble i allefall mitt system mer responsivt og synes egentlig ting fungerer prikkfritt nå. Ut i fra FahMon sine beregninger vil PPD nesten dobles.

Fikk nettopp en WU med deadline på 3 dager på prosjekt 2653. Kjører samme prosjekt på andre maskina også, men den har fått 4 dagers deadline. Hmm, er ikke dette litt merkelig? Trodde alle WUs innenfor hvert prosjekt hadde samme score og deadline...

Endret av Bikkja1
Lenke til kommentar

fallende PPD er en direkte førlge av denne

http://folding.extremeoverclocking.com/tea...?s=&t=37651

nemmelig at vi nå ser at en del av siste "iverige" begynner å falle fra. Det så ut til at andel aktive brukere holdt seg stabil lenge etter siste artikkel, men har begynt å falle siste måneden. Men vi er fortsatt oppe på 12,4% akrive brukere, så det er ikke så gale. FÅr håpe vi ikke faller helt ned på 7-8% igjenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...