Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

kan jo bare kjapt verifisere at siste beta ikke starter som smp selv med editert registry. Den første pakken lastet ned etter oppdatering er en 210poengers som tusler og går på en kjerne. Det var da noe dritt, siden dette funket så fint til tross for at FaH teamet påsto at den ikke støtter smp i windows. Nå ser det ut til at de har rett. Men det er litt snodig siden denne versjonene (beta2) offisielt ikke har noen endringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg økte fra ca 400 PPD med 2 clienter til ca 700 med SMP, og da har eg spelt endel Mount&Blade i tillegg ;)

Økte veldig mye ved å bytte til smp der hvor det var mulig jeg også. Bare HTPC`en og hobby-PC`en gir meg nærmere 4500 ppd alene. Morsomt å klatre på teamrankingen mår man er fersk i dette gamet. :)

 

Kunne vært morsomt å se et hardware-oppsett som gir mest ppd for pengene. Det må vel bli rimeligst mulig quad i kombinasjon med et billigst mulig hovedkort som tillater en del overklokking?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Måtte gi opp SMP pga den ødela ytelsen veldig når jeg brukte andre program. Av og til kræsja programmet bare fordi jeg hadde SMP-klienten på...

 

Tror jeg fyrer han på linux nestegang.

Lenke til kommentar

Er jo rett og slett helt porno visst den nye GPU klienten støtter 3870X2. tør nesten ikkje å gjette PPD engang.

 

kor mykje PPD gir en PS3 egentlig sånn ca?

 

Edit: Er bra ATI har faktisk skjønt at dei selger meir HW med å hjelpe til sånn som dei gjer no

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Du får ca 600-700 ppd med ein PS3.

 

burde ikkje den klare å levere meir guffe egentlig? Cell skal jo vere bra. husker ikkje alt eg har lest om den, men ville no tru at den klarte meir.

Er en likndende god forklaring på det her:

Ehm, hvorfor er smp-klienten så mye raskere enn vanlige klienter? :ermm:

 

Alle de forskjellige pakkene blir benchmarket for poeng og tidsfrist. For alle de forskjellige platformene (PC, GPU, SMP og PS3) har man satt en PPD i denne benchmarkingen. Disse poengen blir satt basert på en furdering av bidrag. Feks kan PS3 og GPU regne en del pakker veldig fort, men det er svært begrenset hvilke typer pakker som er egnet å kjøre på disse. Det totale bidraget til prosjektet er dermed begrenset. SMP kan kjøre pakker som teoretisk kan kjøres på en enkelt kjærne men som ville tatt uensiktsmessig lang tid å fullføre. Siden prosjektene er avhengig av returdata for å komme videre på andre beregninger, er det svært nyttig for prosjektene å få resultater tilbake raskt. Derfor er disse pakkene høyt verdsatt. I tilleg er nok poengene satt ekstra høyt pga betatesting. Det har i FaH sin historie vært tradisjon på å gi bonus for betatesting.

 

SMPene blir benchmakret på en Macintosh Pro with 2 - 2.33 GHz Dual Core Xeon prosessor. Og poengene er satt til 1760 * (daysPerWU), altså ender man på 1790 PPD dersom manskinnen man kjører de på beregner like fort som benchmarkmaskinnen.

 

Generelt om poengsetting kan man lese om i poeng faqen. Alt om de respektive betatestingene (inkl. poengsetting) kan man lese om de deres faqer som er listet under New Hardware.

Lenke til kommentar
Du får ca 600-700 ppd med ein PS3.

 

burde ikkje den klare å levere meir guffe egentlig? Cell skal jo vere bra. husker ikkje alt eg har lest om den, men ville no tru at den klarte meir.

 

Cell har guffe som rakkern. PS3ene har 10 prosent av CPUene men leverer 69 prosent av regnekraften. De får imidlertid ikke poeng proporsjonalt med regnekraften.

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats

 

Det virker som om PPD på PS3 har falt litt i det siste, er ikke sikker for min brukes til mye annet også. For tida er den faktisk returnert til leverandøren. Den kræsja fullstendig forrige helg.

Lenke til kommentar

Det høres litt lite ut. Men er systemet ditt stabilt?. FaH er jo en glimrende måte å sjekke om ting kjører helt stabilt. Sjekk loggen din (post den gjerne her, men helst i en "skjult tagg") Dersom du får mange slettede pakker pga feil vil PPDen naturlig være ganske lav. Sitter nå på en laptop (Pentium M 2.13 1G RAM) som kjører 80% og yter opp mot 100PPD så 133 er lavt.

 

Du kan også sjekke at kjernen du laster FaH med faktisk lastes 100%.

 

en anne ting er selvsagt at man ikke må ha på masse strømsparende funksjoner som hybernation o.l. for da vil jo ikke faH gå meste parten av tida. Det er selvsagt greit å si at man ikke vil ha maskina på hele tiden men da kan man heller ikke forvente høy PPD.

Lenke til kommentar

Har ingen tap i loggen, så langt jeg kan se i alle fall. Maskina er riktignok ikke på 24/7, men gjerne flere dager i strekk, og så er den av én natt på det meste.

 

Versjon er 5.03 Built November 9, 2004. GUI utgaven. Altså, den som er såkalt recommended på sidene til FAH.

 

Kjører på begge kjernene, og de ligger på alt på 40%-80%. Har ikke merket noe som helst ustabilitet ellers på maskina, så tror ikke stabilitet er problemet.

 

Kan ikke kjøre SMP versjonen; har ikke ATI kort. Prøver siste ordinære beta nå. 6.01b2

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye erfaring med den grafiske klienten, men spørsmålet er om kanskje maskinene år i en eller annen form ros strømsparing som gjør at FaH stopper opp. Du trenger ikke nødvendig vis å gå over til betaversjonen, men jeg ville anbefalt 5.04 "text only console" Den er ikke vanskelig og kan lett settes opp som service, altså slik at den starter av seg selv. Men det hadde hjulpet om du hadde postet loggen din her, eller i alle fall deler av den. Da kan vi lettere se hva som skjer under kjøringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...