Mit Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Ja ... Folding@Home: This beta expired on February 2, 2008 Edit: Satt tilbake datoen litt og den starta, desværre var det ikke fullt så enkelt og lure den til og folde. Da blir altså de vanlige klientene en stund fremover. Edit: En ny SMP er ute nå, sjekker den jeg. Endret 4. februar 2008 av Mit Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Noen som vet om Service problemet for SMP er fikset?, jeg fikk ikke kjørt som Service på forrige versjon Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Hvilket problem? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Noen som vet om Service problemet for SMP er fikset?, jeg fikk ikke kjørt som Service på forrige versjon Ja det så ut til og fungere fint nå, hadde selv dette problemet tidligere. Edit: nei, den gjorde nok ikke det likevel. Endret 6. februar 2008 av Mit Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Da har jeg satt opp Fahmon og det fungerer veldig bra. Q6600`en har ligget på rundt 3100 ppd, må vel si meg fornøyd med det. Vel 3.4ghz og høy fsb gjør vel sitt. Samtidig ser det ut som om [email protected] leverer ca. 1400 ppd med smp klient. Det blir nesten litt tamt å kjøre enkle klienter, det vises knapt på statistikken. Men det går jo til et godt formål. For de som har maskiner stående på forskjellige steder i verden og som man ønsker å overvåke med Fahmon kan jeg anbefale Hamachi. VPN på null komma niks med noen enkle museklikk, og delte mapper på andre siden av jordkloden vises like godt som om de var under samme tak. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 Hei. Har kjørt SMP ei stund nå, men betaversionen gikk ut på dato nå ved siste restart. Hvordan var det man satte det opp igjen, og hvilken version er nå den beste å bruke på SMP? Bruker WinXP. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 1. Du må bruke den siste siden de eldre har gått ut på dato. 2. Den "nye" har kun fått endret datostemplinga. Fortsatt like råtten 3. Har du den gamle satt opp holder det å stoppe servicen, installere klienten og så starte servicen igjen. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 sletta 1 konsoll og 1 GUI klient. og så installerte eg SMP. og når den starter så får eg kun det her: [10:37:14] + Attempting to get work packet [10:37:14] - Connecting to assignment server [10:37:15] - Successful: assigned to (0.0.0.0). [10:37:15] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home [10:37:15] Work Unit has an invalid address. [10:37:15] - Error: Attempt #5 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 Litt merkelig den IP`en klienten skal være assigned. Tyder vel på at den ikke får kontakt. Prøv å stenge Windows-brannmuren og se om det hjelper, evt. vent og se om det ordner seg. Det kan jo hende at serveren er nede. ...eller vente på at en av "guruene" kommer innom med et bedre svar. *rope på Xell* Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) en 0.0.0.0 assignment tyder på at det ikke eksisterer noen server som deler ut pakker som stemmer med instillingene du har valgt under konfigurasjonen. Regner med at du har lastet ned siste beta og alt har gått bra med installasjonen. Fant litt om dette, men har ikke så mye tid til å forske på det akkurat nå. Vil foreslå å prøve å endre på instillngene. For smp mener jeg bestemt at du må passe på å sette "big WU's". Før tror jeg dette var et ja/nei spørsmål, men nå kan du velge mellom small/normal/big og jeg tror default er normal. Prøv med Big og prøv å veksle mellom advmethods av eller på. er usikker på hva det egentlig bør være på den siste. Den nye betaen (fra 6.00 beta1) så er det samme klient for med eller uten smp. Her velger man smp ved å starte den med -smp flagget. Hvis du har installert som service vil den ikke starte smp da den ikke legger til dette flagget i serivcen. Da må du inn i regedit og legge dette til der du finner pathen slik den er i serivcen. Det ble litt mye difust her, men sånn blir det nrå jeg ikke aner hva det er du egentlig har gjort og hva det er du prøver å kjøre. Greie ting å få med seg når man spør etter hjelp er klient (platform, versjon/beta osv), OSet man kjører på, om man kjører service eller ikke. Det sparer masse ekstraforklaringer som er med på å forvirre. edit: feilen kan også oppstå dersom serveren er nede når du skal få tildelt en server å knytt opp mot. SMP pakker blir bare delt ut fra en server, dersom denne er nede er det ingen andre server som passer for dine instillinger og du vil bli tildelt server 0.0.0.0 Endret 6. februar 2008 av Xell Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Windows XP AMD X2 4200+ som er justert opp. hadde lyst å prøve SMP. installerte: 5.91 beta edit: avinstallerte og gjorde det på nytt, men valge NO til å endre på advanced options. hehe. Endret 6. februar 2008 av Solefald Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Se det, da har vi med ett en helt anne problemstilling Ved betakjøring er det alltid fordelaktig å kjøre siste versjon. I FaH sitt tilfelle er det vesentlig da tildigere versjoner ikke vil støttes etter hvert. Hele poenget med betatesting er jo å teste siste versjon av software, ikke kjøre på en tidligere versjon som byr på helt andre problemstillinger enn de man prøver å finne ut av i dag. Min siden du har installert MPI så skal det bare være å; 1. stoppe klienten som nå kjører. 2. laste ned siste versjon 3. pakke den ut og putte den i samme katalog som den forige lå i. Tror det kanskje er noen endringer i navngivningen fra 5.91 til 6.0 jeg renamer i alle fall exefilen til fah.exe for å få det til å stemme med det som ligger i service. 4. start klienten igjenn (eventuelt start service) For å kjøre denne som service må du som sagt inn i regedit og legge til -smp på service pathen. Dersom du har fått startet den opp uten -smp så pass på å slette det som ligger i work + queue.dat før du prøver å starte den som service. Men jeg vil anbefale å prøve å få den til å gå manuelt før du prøver å få den til å fungere som service. Endret 6. februar 2008 av Xell Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 C:\Folding\FAH6\fah6-win-x86-console.exe -SMP Bad argument: -SMPBad Argument(s) received Folding@Home Version 6.01beta2 Usage: fah6-win-x86-console.exe [-option1] [-option2] ... Tull og tøv sier nå jeg. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 prøvd med små bokstaver? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 prøvd med små bokstaver?jepp Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 hmm nå ble jeg skikkelig nyskjerrig på om det er jeg som rører og blander løsningene, men etter å ha søkt litt ser jeg at dette er jo testet av flere her i tråden. Du gjorde vel selv regedit fixen, Tordenflesk? Jeg hadde ikke noe problem med å starte opp servicen med siste beta til morgenen i dag. Dette må forskes på. I følge faqen så "støtter ikke v6 smp i windows, men de faqene er jo som regel utdatert 2 uker etter at de er oppe. Ikke for å rakke ned på informasjonen på stanford sine sider, men de er ofte motstridende med det du finner på forumet. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg prøvde å starte den manuelt med C:\Folding\FAH6\fah6-win-x86-console.exe -smp. MPI er installert. Jeg fiksa servicen i registrert også, selv om jeg tviler på at det har noen effekt når den startes manuelt. Endret 6. februar 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 nei, hva som står i servicen har ikke noe å si når man kjører den manuelt. Det jeg kommenterte var at jeg synes dette var rart siden det er flere som har har kjørt med denne parameteren. Har ikke selv mulighet til å se på dette akkurat nå da maskinnen som kjører smp ikke er i nærheten. Skal se nærmere på det i kveld. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 Torden, du kan ikke kjøre smp med 6.0 med en windowsmaskin. Du må laste ned 5.91beta6 for å kjøre smp med 6 må du ha en Linux 64 bit eller mac Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 nei, hva som står i servicen har ikke noe å si når man kjører den manuelt. Det jeg kommenterte var at jeg synes dette var rart siden det er flere som har har kjørt med denne parameteren. Har ikke selv mulighet til å se på dette akkurat nå da maskinnen som kjører smp ikke er i nærheten. Skal se nærmere på det i kveld. Jeg hadde samme problem. Endte med at jeg fant en plass til den på startlinja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå