Xell Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 yup det er alt for mange som har prøvd, ikke fått ting til å gå stabilt, og gitt opp. Resultatet er tusenvis av brukere som er registrert med under 100 poeng. Ser at du valgte å bytte navn fordi det var en annen en med dette brukernanvnet. Det er strengt talt ikke nødvendig da det er kombinasjonen bruker+team som gjør deg unik. Søkte på Muffinman på EOC sin foldestat og fikk opp: MuffinMan 426 www.overclocking.dk 0 165 5 MuffinMan 842 CustomPC 0 24,015 296 Muffinman 1,708 Hardware.no 28 195 7 muffinman 312 The New Xtreme Resources 0 4,117 464 muffinman 1,170 Macrumors.com - Team Folding 0 900 22 muffinman 1,410 EOC Folding@Home Team 0 412 9 Resultatet av at du byttet navn er at de pakkene du leverte til hardware.no teamet vil ende opp som en inaktiv bruker. Tror nok mye av at man sittet med nær 90% inaktive brukere totalt skyldes mye bytte av brukernavn. Lenke til kommentar
pwn3d Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei.. en bærbar pc med vista, når den står i standby mode som er standard avslåing i Vista, folder den da? Hvor mange poeng gir en PS3 hvis den står på 24/7 ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 *snip* Jo, men det var ikke mange workunitsene jeg rakk før jeg byttet bruker. Har lagt til 123 på slutten av nick`et mitt. Ikke mye fantasi... Jeg er sannsynligvis ikke den eneste som knoter litt i starten. Lenke til kommentar
brg Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei.. en bærbar pc med vista, når den står i standby mode som er standard avslåing i Vista, folder den da? Hvor mange poeng gir en PS3 hvis den står på 24/7 ? Min PS3 gir nå ca 600-700 ppd. pr. idag. Har hatt en klar endring etter nyttår. Før ga den 900-1000 ppd ved 24/7 folding. De nye wu'ene gir mye dårligere ppd, dessverre. Når snart 500 wu's på denne og da stenger jeg den ned. Strømkostnaden er for høy i forhold til folding på vanlig pc. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) En av pc`ene er ferdig med den første uniten her, men det kommer bare opp "could not connect to server". Den får altså ikke sendt fra seg resultatet. Det er veldig snodig, siden den den fint greide å hente ned innledningsvis. Kjører XP pro med brannmur deaktivert. GUI klient. PC`en ER koblet til internett, siden det fint går an å bruke nettleser, oppdatere antivirus og lignende. Kan det tenkes at f@h serveren er nede? Endret 1. februar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
pwn3d Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Finnes det noe eksternt config program der jeg kan redusere CPU load? Slik at jeg slipper å kjøre den cmd config greien hvis jeg vil redusere til 80% f.eks? Synnes viften går for mye og vil redusere litt... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 HTPC [email protected] med 1 klient som service og en som startes manuelt - stort sett 24/7 Q6600 @ 430x8=3440 4 klienter 24/7 Ville du ikke vært bedre tjent med å kjøre SMP-klienten istedet for flere enkeltklienter? Jeg fikk mye mer PPD da jeg byttet til den. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ville du ikke vært bedre tjent med å kjøre SMP-klienten istedet for flere enkeltklienter? Jeg fikk mye mer PPD da jeg byttet til den. Fikk den egentlig ikke til å fungere sånn umiddelbart, og gadd ikke knote siden 4x enkle fungerte. Noen grunnleggende tips? EDIT: Lese bruksanvisningen nå kjører den her... Sjekket loggen på klienten med problemer nå og den har sendt pakka men får ikke hentet nytt arbeid. Får vente og se om noe skjer. Endret 1. februar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
pwn3d Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Hei, har surra med F@H litt nå og vil komme med noen tips, hvordan få bedre resultater. Først av alt, vil jeg på det sterkeste anbefale at dere får ordnet et underforum her på HW, denne tråden er helt hinsides! Ingen gidder lese alle sidene, og med et underforum så kan man ha stickies osv. og informasjonen blir enklere tilgjengelig! De fleste konkurerende teams har et eget forum! På mange måter virker det nesten som om dere har gitt opp å konkurere med andre lag, og at dette er blitt mer en intern konkurranse om hvem som produserer mest PPD. Informasjon om hvordan tweake systemet for max PPD produksjon er nesten ikke tilgjengelig, og det er latterlig at man må over til konkurrerende lag for å finne slik informasjon. (Å bla 20-50 sider bakover er ikke lett tilgjengelig!) Vil virkelig anbefale at det skrives mer om SMP, kjører den ikke selv akkurat nå, men har i andre forum sett at personer med Dual Core /Quad Core har gått fra 300 PPD produksjon til 1700+ PPD ved å skifte til SMP. Det er også lite info tilgjengelig for Vista(installasjon primært!), og ikke for å glemme bærbare,en bærbar som går 100% vil sannsynligvis gå med full vifte, noe som bråker og fører til kjapp avinstalering, vil anbefale at dere lager en egen installasjon for bærbare der dere anbefaler 50% belastning for å få ned viftestøy, og ikke for å glemme at den skrur seg av på batteri. Vil også anbefale at dere lager en liten oversikt over PPD verdier man kan forvente med de forskjellige oppsettene. Vanlig consoll / SMP / GPU / PS3 ... Skulle ikke være så vanskelig å gi en generell ide om hvor de forskjellige ligger. Endret 2. februar 2008 av owie Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg er til del veldig enig med alt du sier owie, men hvem er dere? Dette laget er et initiativ startet av enkeltindivider her på forumet, med en del mennesker som er noe mer aktive enn andre som er villig til å bruke en del tid i denne tråden og svate på alle mulige slags spørsmål. Hardware.no har vel ikke noen offisiell tilknytning til teamet. Dette er en sticky, og dens største mangelen den har er at førseposten ikke oppdateres etter hvert som nye problemer dukker opp og løsninger finnes. Jeg skulle gjerne bidratt, men har ingen rettigheter til å gjøre noe annet enn å svare på spørsmål i nye poster. Men her er det faktsik opp til en hver å ta initiativ til informasjon. Eget forum hadde vært fint. Jeg melder meg gjerne som moderator/bidragsyter. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det ble fart på foldingen med smp-klienten gitt! Veldig stor forbedring i forhold til 4 enkle klienter. Takk til Smirnoff for tipset! Lenke til kommentar
Prebsor Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Ehm, hvorfor er smp-klienten så mye raskere enn vanlige klienter? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Er det andre her som har problemer med å sende ferdige work units fra PS3? PS: Min Q6700 har en PPD på ca 1200PPD for tiden. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ja, det er noke som ikkje er som det skal være på ps3 fronten for tida... Bare sjekk denne: http://folding.extremeoverclocking.com/use...s=&u=207511 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ehm, hvorfor er smp-klienten så mye raskere enn vanlige klienter? Alle de forskjellige pakkene blir benchmarket for poeng og tidsfrist. For alle de forskjellige platformene (PC, GPU, SMP og PS3) har man satt en PPD i denne benchmarkingen. Disse poengen blir satt basert på en furdering av bidrag. Feks kan PS3 og GPU regne en del pakker veldig fort, men det er svært begrenset hvilke typer pakker som er egnet å kjøre på disse. Det totale bidraget til prosjektet er dermed begrenset. SMP kan kjøre pakker som teoretisk kan kjøres på en enkelt kjærne men som ville tatt uensiktsmessig lang tid å fullføre. Siden prosjektene er avhengig av returdata for å komme videre på andre beregninger, er det svært nyttig for prosjektene å få resultater tilbake raskt. Derfor er disse pakkene høyt verdsatt. I tilleg er nok poengene satt ekstra høyt pga betatesting. Det har i FaH sin historie vært tradisjon på å gi bonus for betatesting. SMPene blir benchmakret på en Macintosh Pro with 2 - 2.33 GHz Dual Core Xeon prosessor. Og poengene er satt til 1760 * (daysPerWU), altså ender man på 1790 PPD dersom manskinnen man kjører de på beregner like fort som benchmarkmaskinnen. Generelt om poengsetting kan man lese om i poeng faqen. Alt om de respektive betatestingene (inkl. poengsetting) kan man lese om de deres faqer som er listet under New Hardware. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Hvordan finner man ut PPD for en cpu? Jeg har problemer med å følge opp dette på stats siden jeg ikke klarer å skille hvilken PC som har sendt de forskjellige unitene. EDIT: Ser ut som jeg fikk rundt 2000 på en workunit som ble påbegynt rundt kl. 17 i går, altså 15 timer... Endret 3. februar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
pwn3d Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hvis du ikke bruker noe tredjeparts program så kan du prøve FahMon Den kan overvåke flere maskiner over nett. Litt usikker på hva som er riktig metode å dele dataene over nett, sto ikke noe om det i manualen, men å share folderen på lokalnettet funker fint. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Et alternativ til FahMon er QD-tools. Det er ganske mye enklere (tekst/kommandolinje) og den ser kun på en prosess. Men man får kjapt og enkelt opp statistikk over de siste 10 WUene denne prosessen har jobbet med. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Er det noen kjente problemer med SMP-klienten kombinert med Xp 64bit? Install.bat er grei men fah.exe vil ikke starte, den kommer opp i et halvt sekund og forsvinner igjenn, smpd.exe legger seg i oppgavebehandlinga men det er i grunn alt som skjer. Må jeg nå over på den vanlige klienten igjenn? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 prøv å kjøre fah.exe fra komandolinja i stede for å bare dobeltklikke på den. Da vil du kunne lese eventuelle feilmeldinger uten at den lukker seg. Altså; start > run(kjør) > cmd.exe > flytt deg til fah katalogen > fah.exe > kopier hit hva den sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå