Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foldingen tar bare av det systemer har å gi. I en nylig postet artikkel skrev de at du vil tape 3-5% av ytelsen og det er skjeldent fysisk merkbart.

Jeg tenkte å folde selv med begge kjernene på cpu og skjermkort. Hvordan? (skjermkort er på plass)

Er det bare å starte to forskjellige klienter eller må noe gjøres og?

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Hvis det uansett blir 3000 PPD på Q6600 synes jeg det er urettferdig. Her har jeg foldet i godt over ett år med vanlige klienter på mange PC-er og fått 20k poeng, så tar Q6600 meg igjen på et par dager. Jeg hadde 20k poeng før jeg lot den bruke mer minne og godta de "scientific beta"-greiene. Det er urettferdig fordeling av poeng ifht hvor mye tid jeg har brukt på det.

Det ser forresten ut som du har rett med FahMon, den tuller en del nå. Nå skal den bruke flere år på en WU. Får vente til den blir ferdig i morgen.

143953.jpeg

urettferdig i forhold til tid brukt, kanskje, men det er ikke urettferdig i forhold til ytelse bidratt. Grunnen til at den får flere poeng er jo nettopp at den beregner de samme pakkene på kortere tid og dermed fullfører flere pakker.

Hei, og takk for svar. Betyr dette at jeg ikke trenger å kjøre install.bat? Det er nemlig denne som klikker når det ikke er passord på kontoen. Må jeg ikke installere "MPI". Får bare feilmelding når jeg prøver å kjøre FAH.exe ("error starting folding@home core")

Setter pris på en liten installasjonsveiledning!

Anbefaler å laste ned Consol-klient versjon 5.04 Dette er den siste versjonen som ikke er beta. Hvis du har flerkjerne kan du lage flere foldekataloger og legge programmet i hver katalog. Denne klienten kan kjøres som service (starte opp av seg selv i bakgrunnen) uten bruk av passord. For denne skulle brukerveiliedingen i første post i denne tråden fungere bra.

Foldingen tar bare av det systemer har å gi. I en nylig postet artikkel skrev de at du vil tape 3-5% av ytelsen og det er skjeldent fysisk merkbart.

Jeg tenkte å folde selv med begge kjernene på cpu og skjermkort. Hvordan? (skjermkort er på plass)

Er det bare å starte to forskjellige klienter eller må noe gjøres og?

GPU-versjonen er krever en del av prosessorkraften for å kjøre. Den er heller ikke veldig flink til å gi fra seg ytelse når man kjører gpu-krevende programmer. Det er derfor anbefalt å stoppe GPU-klient manuelt før man starter slike programmer. Mange har også opplevd at det er lite lønnsomt å kjøre gpu og cpu sammen, men du kan prøve deg fram med å kjøre cpu-klienten på lavere ytelse. Start feks med 50% cpu og se hva som skjer. Når man først har satt en CPU-begrensning så kan man endre denne ved å editere client.cfg i en teksteditor, man behøver ikke å kjøre full konfigurering (sopp prosess, editer client.cfg, start prosess). Så da kan du enkelt eksperimentere med cpu-ytelse for å se hvor dens amlede ytelsen går ned.

Altså litt jobb, men kan være vedt det, på sikt.

Edit: har du flerkjerne kan du selvsagt kjøre cpu på en kjerne og la den andre hjelpe til med gpu.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Da bidrar jeg med 3stk kjerner =)

PC1: AMD AM2 X2 4400+ 4GB Mem 64bit OS (24/7 100% CPU1)

PC2: AMD 939 X2 4400+ 2GB Mem 64bit OS (24/7 100% CPU1)

PC3: P4 3.2Ghz 2GB Mem 32bit OS (24/7 100% CPU1)

EDIT:

Med samme jeg er igang og ser Q6600 bidrar så godt på kort tid skal jeg huske å fyre opp folding når jeg ikke trenger kraften selv på min E6850.

Endret av Charlie
Lenke til kommentar
Det er en dobbel-WU, den gikk fra 49% til 0% nettop. Det var kanskje for godt til å være sant at en Q6600-kjerne skal bruke 4 timer på en WU 4200+ bruker flere dager på.

Hei. Det kan stemme det at q6600 bruker ca 4 timer på en 310 Poeng wu Project: 3907. Akkurat nå viser fahmon 37668 PPD

Lenke til kommentar

Jeg vil ønske alle nye og gamle medlemmer velkommen (tilbake) til prosjektet :)

Hvis noe ikke funker som det skal så spør om hjelp her før du gir opp :) Og synes du at maskina blir litt i varmeste laget når du kjører FaH så begrens heller cpu lasten til FaH i stede for å kutte helt ut.

Lenke til kommentar

Hvoradn får jeg mest ut av maskina mi her? Har atm GUI utgaven, (for os nabbs som ikke her helt på g med console vinduer :D)

Kjører Core2Duo E6750 eller noe sånnt, med en 8800GS som wingman.

Om natta så bare PCn på slik at rommet mit skal holde seg sånn passe varmt gjennom natten så lurte på hvordan jeg kunne få den til å kjøre for fullt da?

Lenke til kommentar

logger du inn på en konto med passord? Så vidt jeg har fått med meg må du spesifisere at filen skal kjøre med administratorrettigheter selv om du er logget på en adminkonto. Atså, selvom det er en adminkonto kjører den ikke med adminrettigheter.

Lenke til kommentar

Det er en stund siden jeg gjorde dette i vista, men jeg tror trikset er: trykk win-knapp, skriv "cmd" i søkevinduet. Høyreklikk på cmd.exe og velg kjør som administrator. skriv install.bat i cmd vinduet og installer på vanlig måte.

Edit. Jeg har ikke fått til å kjøre i service i vista. FAH.exe kjører, men det virker som om work-folder skrives til en virtuell disk.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...