Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde meg på dual core oppsett, fulgte denne guiden: link

 

"Couldn't send HTTP request to server (wininet)"

 

Ble bare litt nyskjerrig, kjører du på MAC? Fordi den linken du serverte gjaldt Console clienten for MAC. På Windows maskiner er det gjerne slik at vi prøver oss fram, og det som sikrest fungerer på de fleste maskiner er 5.04 Console clienten. Folding@Homes egne instruksjoner burde jo være greie å følge, klikk der det står spørsmålstegn. Men dette vet du kanskje allerede: http://folding.stanford.edu/English/Download . I tillegg fins det jo flere fora og ikke minst FAQ på Folding: http://folding.stanford.edu/English/FAQ Lykke til, husk riktig nummer på laget 37651 , det man har ført feil en gang kan ikke rettes og overføres når arbeidet er satt igang og registrert.

Lenke til kommentar

veeeeellll, nå skla jeg stille masse dumme spørsmål for hadde du fulgt alt som står på den siden skulle det funket. Noe er oversett.

 

Du har laget seperate kataloger? (og lagt en .exe-fil i hver)

Hvilken versjon? 5.04 er nevnt, men v6 beta funker også bra.

Prøver du service eller manuell start? Vil anbefale manuell start til du får begge til å funke. Du kan legge de til service i ettertid ved å stoppe de og skjøre med -configonly og så velge service i oppsettet.

 

Selvom du har fulgt siden du linker til, så kan det hende at du har kommet til skade for å laste ned feil binærfil. Men litt rart når den ene kjører.

 

Slik ville jeg satt opp et 2-prosess-system:

 

1. lag en foldekatalog (c:/foldingathome

2. last ned riktig konsollfil for ditt system

3. lag to seperate kataloger, en for hver tråd (c:/foldingathome/f1 c:/foldingathome/f2)

4. kopier file til hver av disse katalogene.

5. lag en snarvei der du legger til -configonly i pathen (i f1 høyreklikk på exefila og lag snarvei. høyreklikk på snarveien og velg preferanser, editer pathen. Gjør det samme i f2)

6. kjør hver av snarveiene slik at du får laget konfigurasjon for begge trådene.

7. tut og kjør.

 

 

Det hadde vært fint om du kunne legge til loggfilene for de 2 trådene slik at vi kan se hva det er som muligens kan være galt.

 

edit: katalognavnene er bare forslag :)

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Kjører 504, har prøvd automatisk oppstart og manuell start i den configtingen. Nå står begge på automatisk.

 

Hadde ikke prøvd det du skrev om snarvei, men guiden forklarer jo det samme bare på en annen måte.

 

Etter hva jeg kan se så har jeg gjort det du skriver.

 

Loggfilene ligger her: link

 

Nå skjedde det noe her, fikk lastet ned en "core", men den ble ikke godkjent. Det har ikke skjedd før. Mulig den tok i nå, pussig, er vel error x32 i den loggen.

 

Hurra, nå fungerer det.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Kjører 504, har prøvd automatisk oppstart og manuell start i den configtingen. Nå står begge på automatisk.

 

Hadde ikke prøvd det du skrev om snarvei, men guiden forklarer jo det samme bare på en annen måte.

 

Etter hva jeg kan se så har jeg gjort det du skriver.

 

Loggfilene ligger her: link

 

Nå skjedde det noe her, fikk lastet ned en "core", men den ble ikke godkjent. Det har ikke skjedd før. Mulig den tok i nå, pussig, er vel error x32 i den loggen.

 

Hurra, nå fungerer det.

Ja, at du har ID 1 og ID 2 på de to er det viktigste. Når du har begge på automatisk omstart er det enkelte maskiner som blir litt trege når de står på 100% CPU og Idle, min erfaring er også at mye og raskt minne hjelper 1-2GB. Andre maskiner er kjappe til å gire om og prioritere andre oppgaver slik at man slipper å ergre seg over det. Jeg bruker ikke innstillinger for IE, har sett at enkelte andre iallfall heller ikke gjør det. Hva det betyr i praksis vet jeg ikke. Jeg har dårlig erfaring med å åpne loggene, virker som det blir oppfattet som forsøk på å klusse. Prev(ious) log lar seg riktignok åpne uten problemer men ikke de aktive. Heller ikke må man røre de andre filene enn Client config (evt lage ny ved å slette den å starte 5.04 på nytt og skrive inn nye innstillinger) og unit_info, men der står det jo bare hvor langt den er kommet. Om 5.04 av en eller annen grunn tar en pause (fordi den ikke finner server eller noe lignende bør man ikke starte den på nytt da har man plutselig to som kjører paralellelt på samme kjerne og det blir selvfølgelig rot. Da risikerer man bare at arbeidet blir underkjent. Ellers kan du hvis du har ett av ATI 1800-1950 XT grafikkkortene kjøre en GPU-client istedetfor en av 5.04 clientene. Om det skulle være slik at det tilsynelatende stopper opp når den kontakter server så trenger det ikke være noe feil, bare serveroppdatering, stor trafikk eller annet, vær litt tålmodig. Hvis jeg er usikker på om den kjører sammenlikner jeg unit_info med Windows oppgavebehandling hvor man ser hvor mange prosent hver av FAH_corene bruker 50% 100% eller eventuelt 25% hver hvis det er quad-core. Ikke stopp Fah_corene i Windows oppgavebehandling, da mister du det arbeidet og den må begynne på nytt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Du kan legge de til service i ettertid ved å stoppe de og skjøre med -configonly og så velge service i oppsettet.

 

5. lag en snarvei der du legger til -configonly i pathen (i f1 høyreklikk på exefila og lag snarvei. høyreklikk på snarveien og velg preferanser, editer pathen. Gjør det samme i f2)

6. kjør hver av snarveiene slik at du får laget konfigurasjon for begge trådene.

 

Xell , nå er det jeg som skal spørre dumt. Skjønner ikke helt hvordan du gjør det du beskriver der. Hva mener du med å lage en snarvei? Til hele exe-fila med en annen config? Eller hva?

Lenke til kommentar

kjellms. Jeg lager en snarvei til exe-fila i expolerer (utforskeren). Grunnen til at jeg gjør dette er at jag synes det er mer lettvint enn å hente opp en cmd-prompt, og flytte meg ned til katalogen og så kjøre exefila med -configonly. I tillegg så vil den være tilgjengelig til å raskt kjøre konfigurasjon ved et dobbeltklikk nårsomhelst senere, dersom man har gjort noe galt første gang.

 

 

Tok et kjapt søk på "folding code 503" og finner da svaret "503 is the HTTP status code for an overloaded server."

 

Andre svar går på bruk av proxy/IE settings. Du har ikke kommet til skade for å svare ja på IE settings på den ene men ikke på den andre? Ser guiden du følger bruker IE settings (ja på det spørsmålet). Personlig har jeg aldri brukt dette. Prøv å konfigurasjonen på den som ikke virker og svar nei på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
kjellms. Jeg lager en snarvei til exe-fila i expolerer (utforskeren). Grunnen til at jeg gjør dette er at jag synes det er mer lettvint enn å hente opp en cmd-prompt, og flytte meg ned til katalogen og så kjøre exefila med -configonly. I tillegg så vil den være tilgjengelig til å raskt kjøre konfigurasjon ved et dobbeltklikk nårsomhelst senere, dersom man har gjort noe galt første gang.

 

Tja må vel prøve før jeg skjønner dette (er litt gammel og treg skjønner du), så jeg får eksperimentere litt på en av stasjonene når jeg kommer hjem. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Man bruker instillingene IE bruker for å få kontakt med nettet, og ikke de instillingene IE bruker for å vise nettsider.

 

Disse instillingene har jo somregel tilgang til nettet, så da bruker en del programvare IEs instillinger, så brukerene slippe å gjøre disse instillingene selv.

 

 

Skjønner det.

Internet explorer funka fint på nettet.

Men fah klienten kom seg ikkje på nett for det.

Reconfiga den til å ikkje bruke IE instillingne og alt virka plutslig.

Anyway, dette er noken månder sida, så det er ikkje noke problem lengre.

 

Dei bruker proxy instillinger i IE er det nok dette er tenkt til, får å sleppe og legge inn dobbelt med info.

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke alltid lett å skjønne. Noe stemmer ikke og plutselig er det iorden igjen, ofte uten at man har gjort noen endringer. Personlig har jeg ikke brukt hverken IE eller proxyinnstillinger. Som regel må jeg bare svare brannmuren på om FAH.... skal få gå på nett .. alltid. Så funker det. Men bak en svitsj hadde tre tre maskiner falt ut etter diverse strømbrudd og jeg fikk dem ikke på noen måte gjennom svitsjen og ut på nett. Kobla dem en for en direkte til routeren og da fikk jeg reparert IP-innstillingene, etterpå funka de fint bak svitsjen igjen. Det rare var at en maskin fortsatte å fungere uansett, men ikke de tre (alle med XP pro, forskjellig hardware selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Kva skjer no da... tydligvis noken problemer ute og går.

Lurer på om det er på min eller deira side.

 

Note: Please read the license agreement (fah.exe -license). Further

use of this software requires that you have read and accepted this agreement.

 

2 cores detected

No directory settings found in registry. Using current directory...

 

 

--- Opening Log file [December 28 23:01:55]

 

 

# SMP Client ##################################################################

###############################################################################

 

Folding@Home Client Version 5.91beta5

 

http://folding.stanford.edu

 

###############################################################################

###############################################################################

 

Launch directory: C:\folding\smp

Executable: C:\folding\smp\fah.exe

 

 

[23:01:55] - Ask before connecting: No

[23:01:55] - User name: Cornel (Team 37651)

[23:01:55] - User ID: 359363F73F035F1C

[23:01:55] - Machine ID: 1

[23:01:55]

[23:01:55] Loaded queue successfully.

[23:01:55] - Preparing to get new work unit...

[23:01:55] + Attempting to get work packet

 

 

[23:01:55] + Attempting to send results

[23:01:55] - Connecting to assignment server

[23:01:57] - Successful: assigned to (0.0.0.0).

[23:01:57] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[23:01:57] Work Unit has an invalid address.

[23:01:57] - Error: Attempt #1 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

[23:01:57] - Couldn't send HTTP request to server

[23:01:57] + Could not connect to Work Server (results)

[23:01:57] (171.64.65.64:8080)

[23:01:57] - Error: Could not transmit unit 02 (completed December 28) to work s

erver.

 

 

[23:01:57] + Attempting to send results

[23:02:02] + Attempting to get work packet

[23:02:02] - Connecting to assignment server

[23:02:03] - Successful: assigned to (0.0.0.0).

[23:02:03] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[23:02:03] Work Unit has an invalid address.

[23:02:03] - Error: Attempt #2 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

[23:02:07] - Couldn't send HTTP request to server

[23:02:07] + Could not connect to Work Server (results)

[23:02:07] (171.64.122.76:8080)

[23:02:07] Could not transmit unit 02 to Collection server; keeping in queue.

[23:02:26] + Attempting to get work packet

[23:02:26] - Connecting to assignment server

[23:02:27] - Successful: assigned to (0.0.0.0).

[23:02:27] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[23:02:27] Work Unit has an invalid address.

[23:02:27] - Error: Attempt #3 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...