Kjetil Lura Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar (endret) 13 minutes ago, Evil-Duck said: jepp, har satt powerlimit ned på 50% på 4090en med gode resultater, trekker en del mindre strøm, men det jeg merker det mest på er at det ikke blir ulevelig varmt på kontoret der den står å tygger. AMD 7900XTX kortet måtte jeg undervolte for å få det til å trekke betydelig mindre watt under folding, men det sitter å stanger på 90+ hotspot temp så tørr ikke bruke det til folding lenger før jeg tar meg sammen å får repastet kortet. Flått, bra du kan teste det. Slik har jeg kjørt i 10 år Alle her på 95%, taper ikke mye ppd men mindre strøm.. Denne maskinen kan jeg sette power limit til 126, men er på 95. Sparer mye varme og strøm ved å ha den på 95.. PS: Ingen wu nå belaste gpu 100%. Endret 29. februar av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar Kjører Adremalin 7900xtx slik når eg folder med det. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar (endret) AmD har jeg aldri foldet med, men kan se det på din bruker om det blir bedre. Endret 29. februar av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar Folder i tide og utide med 3080, 3090, 6800, 6800xt, 7900xtx, m.flere. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Får dette kortet: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom... for 2x 3090... Syns det er bra deal jeg. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 5 minutes ago, Kjetil Lura said: Får dette kortet: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom... for 2x 3090... Syns det er bra deal jeg. Ikke rimeligere å be om refusjon for kortene. Bestille et 4090 + profitt? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Er ikke garanti, da hadde jeg fått full ut. Taper ca 16000, men mere ppd enn 2x3090 + mindre watt og støy. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Nå er 4090 i gang. Liker det jeg ser, og stille. Er på 5960x maskinen😃 Kjører 2715 og 57c viftene 30%. Satt til 95% power limit.. Måtte mekke litt for å få det digre kortet inn. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars Del Skrevet 8. mars Tror korte er defekt, mange prikker på skjermen. Kjekt så lenge det funket. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars (endret) Ser jeg har gammel driver, så skal prøve med nyere. Er kommet inn via winuptate. PS: Får 3090 tilbake, de har nok fikset det. Så da er det bedre deal, fikk 4090 for ett 3090. Edit: Nope samme problem med nyeste driver. Men kan det være psu(750w) som ikke gir nok strøm? Men skal vel ikke se en masse firkanter på skjermen på grunn av for lite strøm til gpu? Firkantene ser jeg selv om jeg ikke starter å folde. Men ikke så mange da.. Prøvde å belaste kortet uten å starte folding, full restart.. Endret 10. mars av Kjetil Lura 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars Kjetil Lura skrev (På 9.3.2024 den 11:34 PM): Ser jeg har gammel driver, så skal prøve med nyere. Er kommet inn via winuptate. PS: Får 3090 tilbake, de har nok fikset det. Så da er det bedre deal, fikk 4090 for ett 3090. Edit: Nope samme problem med nyeste driver. Men kan det være psu(750w) som ikke gir nok strøm? Men skal vel ikke se en masse firkanter på skjermen på grunn av for lite strøm til gpu? Firkantene ser jeg selv om jeg ikke starter å folde. Men ikke så mange da.. Prøvde å belaste kortet uten å starte folding, full restart.. Det kan fint være PSU. Men det finner du ikke ut uten å bytte. og faktisk teste. Solgte faktisk et 5700XT forleden dag, og han som kjøpte det trodde det var ustabilt - så viste det seg at det var PSUen som var begynt å ryke. It happens. Dog mistenker jeg at akkurat artifacts kommer fra GPU. 4090 for 3090 er jo en tullete god innbyttedeal, så gratulerer med den. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars Sender det inn. Får ikke slik ved forlite strøm. Virket i noen timer på folding, så døde det. PS: Fått pengene? 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars Kjetil Lura skrev (4 timer siden): Sender det inn. Får ikke slik ved forlite strøm. Virket i noen timer på folding, så døde det. PS: Fått pengene? Penger mottatt og to HK i hus Ser om jeg kan være bittelitt tålmodig og finne billige CPUer. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Fikk 3090 i dag, ser ut som det er nytt? Har ikke åpnet det for å se. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Er ikke nytt, men for en forskjell på de to andre jeg kjører. En kortet går til 100% vifter på auto, det andre er litt bedre. Mangler bare ett 4090, kjører 3x2080TI, 3x3090 her nå? Er 87 mill i ppd nå. 12.03 passert jeg 58år? Og snart 20år på folding, tiden går fort Endret 18. mars av Kjetil Lura 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Sakt opp 150/150, 599kr til 829kr 1 november. Full pakke med tv og 500/500 er ca 12xx. Fått nok nå. Kanskje prøve starlink? Lenke til kommentar
88charlie Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 7 hours ago, Kjetil Lura said: Sakt opp 150/150, 599kr til 829kr 1 november. Full pakke med tv og 500/500 er ca 12xx. Fått nok nå. Kanskje prøve starlink? Telenor gir deg ofte en kampanjepris i ett år, som du typisk også får året etter hvis du truer med å si opp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) Må ha trådløs internett. Er kun lyse som har fiber der jeg bur(De har monopol her) 61 dager online, tar en restart på alle maskiner her. På med 2000w ovn her nå. Lalle tid her nå, starter opp alle etter jobb... Endret 19. mars av Kjetil Lura Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Til dere som har redusert power limit for å begrense strømbruket til folding. Endrer dere også på temp limit? Har de 2 for tiden koblet sammen, så senker jeg power limit så senker jeg temp limit også. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Pleier det, ja. Mest fordi det å redusere power limit gjør at kortet uansett ikke blir så varmt at det er verdt å klikke rundt for å endre lenken mellom dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå