knopflerbruce Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Mener det følger med en 3/4x 8pin-> 12pin-overgang (3x8pin for kort som ikke kan klokkes, og 4x8pin som kan klokkes). Men det finnes også 2x8pin->12pin-overganger fra Corsair: https://www.komplett.no/product/1219687/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Men du har jo 4090 kort hjemme. Kan du se i esken din. Har ikke corsair psu,er, så tror ikke jeg kan bruke dem på seasonic 750 Titanium. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Kjetil Lura skrev (23 minutter siden): Men du har jo 4090 kort hjemme. Kan du se i esken din. Har ikke corsair psu,er, så tror ikke jeg kan bruke dem på seasonic 750 Titanium. Det skal følge med kortene ifølge internett. Det gjorde det med mine, men umulig for meg å vite om det er vanlig praksis så lenge etter at jeg kjøpte de jeg har selv. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Okay, Ikke lett dette....... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Det følger med overgang på alle 40XX kort Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. februar Del Skrevet 24. februar Kjetil Lura skrev (14 timer siden): Okay, Ikke lett dette....... Nei, jeg endte opp med å google rundt for å være sikker. Hjelper jo ikke å åpne esker som allerede har vært åpnet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar Del Skrevet 25. februar Hehe. Nye kort jeg har alltid kjøpt, ikke sett de har vært åpnet.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar Var 30 grader på kontoret i dagtidlig etter PCen hadde stått å tygd på folding over natta på 100% powerlimit, da jeg glemte å stille det tilbake til 50% etter jeg hadde en runde med litt gaming i gårkveld 🫣. Blir spennende å se hvordan ståa blir når det blir enda varmere ute. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Kjetil Lura skrev (På 25.2.2024 den 4:44 AM): Hehe. Nye kort jeg har alltid kjøpt, ikke sett de har vært åpnet.. Jeg har bare åpnet ett kort, men det husker jeg ikke hva hadde av tilbehør utover kabelen. Men det var og et highendkort, så vanskelig å si hva billigmodellene evt måtte ha. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Evil-Duck skrev (2 timer siden): Var 30 grader på kontoret i dagtidlig etter PCen hadde stått å tygd på folding over natta på 100% powerlimit, da jeg glemte å stille det tilbake til 50% etter jeg hadde en runde med litt gaming i gårkveld 🫣. Blir spennende å se hvordan ståa blir når det blir enda varmere ute. Ja, det er issuet og her. Men, det KAN være jeg klarer å kjøpe hus i år, så da går jeg fra 40 kvadrat og 2 meter under taket til forhåpentligvis 120+ kvadrat og godt med boltreplass (inkludert datarom). Dog usikker på lufting, har litt lyst å lage et ghetto vannkjølingsopplegg hvor jeg kan veksle mellom å dumpe varmen inne og ute. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar knopflerbruce skrev (6 timer siden): Men, det KAN være jeg klarer å kjøpe hus i år, så da går jeg fra 40 kvadrat og 2 meter und Jeg merker stor forskjell på temperaturen på soverommet etter jeg flyttet datamaskinen med folding fra soverommet inn i inneboden. Døren til inneboden står litt på gløtt for å slippe ut varme så foldingen gagner temperaturen i resten av leiligheten. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar (endret) 14 dager og ikke hørt noe enda. 1080ti og en uten kort gir ikke mye wu + ppd. Men kan vente litt til før jeg maser. Hehe.. De har ikke 4080 super på lager, de har ca samme cuda core som 3090 har, mindre watt også.. Endret 27. februar av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Spoiler https://www.komplett.no/product/1218663/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-tuf-gaming-geforce-rtx-4090-oc-edition# Det står: OS påkrevd Windows 11??? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Du har valgt flere ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition (1218663) enn det som finns tilgjengelig for salg. Antallet er justert til 1. 50+ stk. på lager. Hva skjer? Okay da blir det vent her Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar De vil vel du skal bestille en og en. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar Dere som har prøvd å begrense strømtrekket på GPU litt. Har dere gjort det så enkelt som å bruke Afterburner og sette ned power limit der? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar MrHorgen skrev (7 minutter siden): Dere som har prøvd å begrense strømtrekket på GPU litt. Har dere gjort det så enkelt som å bruke Afterburner og sette ned power limit der? jepp, har satt powerlimit ned på 50% på 4090en med gode resultater, trekker en del mindre strøm, men det jeg merker det mest på er at det ikke blir ulevelig varmt på kontoret der den står å tygger. AMD 7900XTX kortet måtte jeg undervolte for å få det til å trekke betydelig mindre watt under folding, men det sitter å stanger på 90+ hotspot temp så tørr ikke bruke det til folding lenger før jeg tar meg sammen å får repastet kortet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar Det kan du gjøre med alle. Denne bruker jeg på denne maskinen: Thunder Master. Kjører kun 1200 på 2080ti kortet på min hoved maskin.. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar Evil-Duck skrev (4 minutter siden): jepp, har satt powerlimit ned på 50% på 4090en med gode resultater, trekker en del mindre strøm, men det jeg merker det mest på er at det ikke blir ulevelig varmt på kontoret der den står å tygger. AMD 7900XTX kortet måtte jeg undervolte for å få det til å trekke betydelig mindre watt under folding, men det sitter å stanger på 90+ hotspot temp så tørr ikke bruke det til folding lenger før jeg tar meg sammen å får repastet kortet. Blir nødt til å gjøre noe slikt. Flyttet i høst til leilighet. Har ikke behov for varmen fra PCen. Holdt det stødig på 22-23 grader gjennom hele kuldeperioden i vinter pga pcen. Men nå blir det for varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå