Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var på butikken i dag, kjøpte ein PS3... så nå folder den...

Er det ca 8 timer den bruker på ein unit?

Ja, velkomme inn i ps3 klubben. Har kjørt min ps3 siden 28/4 07(24/7) har nå 756 work units.

Joa, har vore med ei stund, med quad'n og duoen min.

Kor mange poeng er det ein PS3 har nå da sånn i gjennomsnitt.

http://folding.extremeoverclocking.com/use...s=&u=207511

Ser der på min at... øh, ja det er nå ein av dei 340 - 600 poengerne som er blitt levert av ps3'n.

Lenke til kommentar

Ja, velkomme inn i ps3 klubben. Har kjørt min ps3 siden 28/4 07(24/7) har nå 756 work units.

Den har nesten 10% av alle dine WU! Det er ganske imponerende egentlig.

Har hatt litt krøll med nettverket her, men har ordnet med trådløst wifi kort som sørgelig ikke fungerer optimalt, dog ruteren ser ut til å jobbe som den skal sammen med ps3 så det blir sakte men sikkert flere WU fra meg og.

Setter meg selv poengmål, skal opp til 10.000 poeng så tar jeg en liten pause, mulig jeg starter et prosjekt på pcen (Seti) eller annet boinc relatert prosjekt.

Lenke til kommentar
Med vedfyring eller varmepumpe er det ikke et problem uansett. Levetiden på PC-en går vel litt ned og.

Levetiden for en PC i denne sammenhengen teller ikke, i så fall tvert imot. De PCene som står på døgnet rundt er de som har minst problemer og lever lengst. Vi som til en viss grad hjelper andre med PCer ser dette gang på gang, de som stadig startes og stoppes er også de som oftest krasjer. Særlig harddiskene slites pga av alle startstopp-syklusene, og særlig hvis de har flere fragmenterte partisjoner. Godt konfigurerte PCer varer fint 6-7 år og noen også litt mer med litt oppgradering underveis. Personlig ville jeg fremdeles kjørt PIII- CPUer hvis det ikke var for at de gir for lite til nettopp folding. Ellers skal man selvfølgelig tenke gjennom energibruken, men ved å ha en PC innedørs og la varmen fra PCen varme opp rommet synes jeg det er OK. Hvis ikke bør man jo også legge ned all forskning som baserer seg på bruk av PCer og datamaskiner. Hva skjer normalt i bedriftene? Der har man store varmesystemer basert på olje, elektrisitet eller fjernvarme. Men fra serverrommene blir varmen sendt ut i atmosfæren.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Ja, gratulerer til dere som kjører folding på PS3. Er det noen av dere som har en formening om utbytte pr døgn (ppd), så at en nevnte ca 900 ppd. Må vurdere kostnaden av en PS3 mot Quad-kjerner siden jeg allikevel ikke spiller! :)

Lenke til kommentar
Hva skjer normalt i bedriftene? Der har man store varmesystemer basert på olje, elektrisitet eller fjernvarme. Men fra serverrommene blir varmen sendt ut i atmosfæren.

Mener jeg har lest at noen få bedrifter bruker denne varmen til oppvarming, men fy flate og mange som ikke gjør det ja!

Selv heter PCen min Varmeovn akkurat nå :p, spesielt på vinteren..

Lenke til kommentar

Ja, gratulerer til dere som kjører folding på PS3. Er det noen av dere som har en formening om utbytte pr døgn (ppd), så at en nevnte ca 900 ppd. Må vurdere kostnaden av en PS3 mot Quad-kjerner siden jeg allikevel ikke spiller! :)

Du får normalt høyere PPD med en dual- aller quadcore med SMP enn en PS3. PS3en er imidlertid mye mer stabil enn SMP og er helt uproblematisk å konfigurere. PS3en kan i tillegg til spill brukes til avspilling av blu-ray og DVD med oppskalering til full HD og som medieavspiller for stadig flere formater.

Er du bare opptatt av folding og følger med på utviklingen flere ganger i uka er vel dual- eller quadcore det beste valget.

Lenke til kommentar

Du får normalt høyere PPD med en dual- aller quadcore med SMP enn en PS3. PS3en er imidlertid mye mer stabil enn SMP og er helt uproblematisk å konfigurere. PS3en kan i tillegg til spill brukes til avspilling av blu-ray og DVD med oppskalering til full HD og som medieavspiller for stadig flere formater.

Er du bare opptatt av folding og følger med på utviklingen flere ganger i uka er vel dual- eller quadcore det beste valget.

Jeg tolker det slik at det er ganske jevne score på PS3, slik som på ATI-GPUene. Men mine Dual-core (litt gammeldagse nå antakelig) klarer sjelden score opp mot ATI-grafikken (inntil 5-700 ppd). Men Quad-core kjører stabilt 4 5.04 clienter og der er poengstrømmen jevnt 15-1700 ppd unntaksvis mer også, men jeg har ikke tid til å lage noen nøyaktig statistikk av det. :)

Lenke til kommentar

Jeg tolker det slik at det er ganske jevne score på PS3, slik som på ATI-GPUene. Men mine Dual-core (litt gammeldagse nå antakelig) klarer sjelden score opp mot ATI-grafikken (inntil 5-700 ppd). Men Quad-core kjører stabilt 4 5.04 clienter og der er poengstrømmen jevnt 15-1700 ppd unntaksvis mer også, men jeg har ikke tid til å lage noen nøyaktig statistikk av det. :)

PS3 er stabil i betydning lite trøbbel men har også stabil PPD, litt under 900 som sagt. SMP har også ganske stabil PPD, mens 5.04 konsollen kan variere ganske mye. SMP gir vel høyere PPD, men henger seg opp noen ganger. Så for PCer som ikke får ofte tilsyn, er det konsollen best.

Edit: Men det viktigste er at PS3ene yter et uvurderlig bidrag til FAH. Av 1,3 petaflops for hele FAH, leveres 1 petaflops av PS3ene, selv om de bare er 15 % av CPUene. Så hvis man vil støtte FAH, er en PS3 best.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...