Gå til innhold

Anbefalte innlegg

helgew skrev (16 timer siden):

Hvilke 2080 Super har du, og hvordan yter de?

Hvilke nick har du på foldingen om jeg kan spørre?

Jeg har:

MSI Rtx 2080 Super Gaming X Trio 8GB
Gainward GeForce RTX 2080 SUPER Phoenix
GeForce RTX 2080 Super EX 8GB

Og et iChiLL GeForce GTX 1070 X3 som er degradert som kjører kun opp til 1700MHz.

2080 Super ligger på ca 2.6-3 mill avhengig av prosjekt og jeg har ca 9,5-10 mill tilsammen.

Ulempen med disse kraftige kortene er at når det er noe snagg så faller ppd veldig mye kjapt.

Min bruker på hardware.no er: https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=548350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
2 hours ago, Reeve said:

Er det egentlig slitasje på komponenter av nevnverdig grad ved 100% last over lengre tid? Jeg folder ikke, men jeg miner på to stk. MSI 1080 Ti GamingX. Jeg ser de ligger på ca. 60-65°C ved viftene gående på 60%. GPU utilization på 90-100% hele tiden.

Normalt sett bare vifter.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 20.12.2020 den 0.19):

Virker som ting dør mindre nå enn for noen gen siden. Men det går nok i bølger. Tipper kanskje det er lite RMA på Turing pga fans, så prøver de spare 10 cent på vifter. Da blir det RMA mania om et par år igjen. Pascal hadde så dårlige vifter hos Asus, Gigabyte og MSI at det var komisk.

Ja, det ser sånn ut. Merkelig at det på den eneste mekaniske bevegelige delen av skjermkort at man skal kjipe på kronene.
Som det er nevnt, det er fortsatt en av hovedårsakene til RMAer.

Lenke til kommentar

Litt synd på nettbutikkene som får endel RMA-arbeid, men samtidig... jeg kunne godt tatt meg av papirarbeidet og testingen - ikke min skyld at de insisterer på å bruke ressurser på reklamasjoner jeg ser på som åpenbare.

Har hendt jeg har sendt video med vifte som ikke spinner og er helt sirup, tar likevel 2 uker og "må" innom returavdelingen for sjekk. De har vel god råd om de ikke kan ta dokumentasjon for det det er.

Minnes jeg sendte inn et 1080ti med åpenbart døende (dog ikke helt død) vifte. Fikk den i retur med masse dokumentasjon på at den virket der og da. Men, selvsagt - hva skjedde halvannen måned senere? Da var den HELT dau, og måtte inn for kreditering. Why bother? De VET jo at de får kortet tilbake litt senere :p

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, knopflerbruce said:

Litt synd på nettbutikkene som får endel RMA-arbeid, men samtidig... jeg kunne godt tatt meg av papirarbeidet og testingen - ikke min skyld at de insisterer på å bruke ressurser på reklamasjoner jeg ser på som åpenbare.

Har hendt jeg har sendt video med vifte som ikke spinner og er helt sirup, tar likevel 2 uker og "må" innom returavdelingen for sjekk. De har vel god råd om de ikke kan ta dokumentasjon for det det er.

Minnes jeg sendte inn et 1080ti med åpenbart døende (dog ikke helt død) vifte. Fikk den i retur med masse dokumentasjon på at den virket der og da. Men, selvsagt - hva skjedde halvannen måned senere? Da var den HELT dau, og måtte inn for kreditering. Why bother? De VET jo at de får kortet tilbake litt senere :p

Skjønner deg veldig godt. Jobbet i komplettsystemet for noen GPU-generasjoner siden og «kan» feilsøking men det er liksom ikke noe man nevner før man sender inn utstyret. Ting må følge prosessen og det er vel ingen vei rundt det. 
 

På den butikken jeg jobbet i hadde vi 2-3 på fulltid for å jobbe med garantisaker og testing. Koster en del.

Lenke til kommentar
2 hours ago, knopflerbruce said:

Litt synd på nettbutikkene som får endel RMA-arbeid, men samtidig... jeg kunne godt tatt meg av papirarbeidet og testingen - ikke min skyld at de insisterer på å bruke ressurser på reklamasjoner jeg ser på som åpenbare.

Har hendt jeg har sendt video med vifte som ikke spinner og er helt sirup, tar likevel 2 uker og "må" innom returavdelingen for sjekk. De har vel god råd om de ikke kan ta dokumentasjon for det det er.

Minnes jeg sendte inn et 1080ti med åpenbart døende (dog ikke helt død) vifte. Fikk den i retur med masse dokumentasjon på at den virket der og da. Men, selvsagt - hva skjedde halvannen måned senere? Da var den HELT dau, og måtte inn for kreditering. Why bother? De VET jo at de får kortet tilbake litt senere :p

Ned prioitert. Ok det. Og slik er systemet. ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity sent i retur 3,12.20. Fikk dette det 17,12.

Lik vare er dessverre ikke tilgjengelig. Beløpet vil bli tilbakeført til VISA / MasterCard.

Vedlagt finner du din kreditnota. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager.


Kan sikker gå mye kortere, men er du/Dere villige å betale for det? Jeg er ikke, kan vente:shrug:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jepp, vet det. Dette også?: https://www.komplett.no/product/1173670/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-3090-suprim-x#

Du får kjøpe noen, har nok jeg.:grin:

Siste jeg kjøpte var dette. Liker det, kortere. https://www.komplett.no/product/1168424/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/palit-geforce-rtx-3090-gamingpro-oc#

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...