Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, knopflerbruce said:

Aner ikke. Det er jo kultkort, så usikker på hva jeg burde. Men det er ikke visuelt mint, er noen scratches på det. Jeg regna med det var doa eller ustabilt. Men kjørte WU på begge kjernene og 80% TDP/-500 mem (jeg bare satt sånn for å teste).

Skjønner. Send meg en PM hvis du ønsker å selge etterhvert så skal det få noen gode år til i en kald garasje😄

Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Så, AMD ligger litt bak til folding, da. Men fortsatt verdt det for de som kjører dem.

Jeg fyrte opp et Titan Z jeg fikk i posten. 500K PPD. Ikke sjekka watt, men selv på 80% TDP er det vel ikke så bra

Det var dårlig ppd 2x1080(180w) er mye bedre, men er jo over 320w for ca 2mill ppd.

Får å sammenligne watt, 2x2060s(175W) har 4 mill ca

Derfor ut med dem og inn med 3090. ca 6mill.

Om alt gå som jeg vil, har jeg flere.

Lenke til kommentar

Ja, 6800 XT mye strøm og ikke helt stabilt. Måtte restarte 2 ganger. Får sjekke om undervolting er veien å gå.

Må også ta en test av rambrikkene. Kanskje eg har klokket de ustabile 😕 B-die @ 3600 cl 14 1,45 V. Har gamblet på at de skulle klare det fint og droppet å stressteste dem.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (4 minutter siden):

Hehe, overkokking på ram har jeg aldri gjort, så det vet du bedre enn meg, hehe.

På folding trenger du ikke oveklokke ram brikkene. Kjører ddr3 på alle maskinene, uten om 5960x som har ddr4

Ingen forskjell mellom 3770K og 5960x Begge har 3090.

Vet det ikke spiller noe rolle på GPU folding, men bruker da maskinen til andre ting også 🙂

3dmark fire strike 🙂 Ganske fornøyd med den scoren med bare forsiktig oc

image.png.6d2d332e8aa3f4296c5d569fb805a621.png

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (3 timer siden):

Får bare kjøre time spy, vil ikke betale for å vise andre tester, test programene viser ikke hva du ser på skjemen . Så har ikke sansen for test progamenen.

Men ser denne nå: Behandles. Bestillinger fra komplett, 2st.

Kan sette folding på pause, hva får du på time spy

 

Time spy 🙂

 

image.png.d2408ee32799585cde0865ca72d6d32b.png

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Hadde i utgangspunktet sett meg ut RTX3080, men så forsvant de på et blunk samtidig som prisen steg ganske mye. Så satt jeg klar ved 6800-lanseringen, men de forsvant som dugg PÅ solen. Nå er det ny release i dag, pris er uklar og hvor mange som kommer er uklart... Jeg har hoppet frem og tilbake mellom AMD(ATI) og Nvidia opp gjennom årene så det er ikke slik at jeg MÅ ha enten AMD eller Nvidia...

Har vært klar for nytt skjermkort en stund nå, men lurer på om det er verdt å vente litt til flere kort kommer på markedet slik at prisene normaliserer seg? Sitter med et GTX1080 nå og lurer på om det hangler litt for tiden, har hatt et par random crash i de siste dagene. Er det verdt å lide seg gjennom mer venting?? 😛

Jeg kommer sikkert til å bruke skjermkortet til folding innimellom, men ikke fast. Har en maskin med et GTX1070 som står 24/7 til det bruk. Er det store forskjeller på 6800XT og 3080 i ppd?

Lenke til kommentar
Fade1 skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Hadde i utgangspunktet sett meg ut RTX3080, men så forsvant de på et blunk samtidig som prisen steg ganske mye. Så satt jeg klar ved 6800-lanseringen, men de forsvant som dugg PÅ solen. Nå er det ny release i dag, pris er uklar og hvor mange som kommer er uklart... Jeg har hoppet frem og tilbake mellom AMD(ATI) og Nvidia opp gjennom årene så det er ikke slik at jeg MÅ ha enten AMD eller Nvidia...

Har vært klar for nytt skjermkort en stund nå, men lurer på om det er verdt å vente litt til flere kort kommer på markedet slik at prisene normaliserer seg? Sitter med et GTX1080 nå og lurer på om det hangler litt for tiden, har hatt et par random crash i de siste dagene. Er det verdt å lide seg gjennom mer venting?? 😛

Jeg kommer sikkert til å bruke skjermkortet til folding innimellom, men ikke fast. Har en maskin med et GTX1070 som står 24/7 til det bruk. Er det store forskjeller på 6800XT og 3080 i ppd?

har fått inn 3070 nå:

https://www.komplett.no/product/1171366/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-3070-gaming-oc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...