Kjetil Lura Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Asus er ett bra merke, men dette er ikke hva jeg vil betale for 2x 2080TI. https://www.komplett.no/product/1147222/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2080-ti-rog-strix-oc-white# Lenke til kommentar
War Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 24 minutes ago, MariusJS said: Når har du tenkt å søke om å få sette opp server da? ? Jo, det eneste vi mangler er 100tb sas ssd, det jobbes med saken 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 34 minutes ago, Kjetil Lura said: Asus er ett bra merke, men dette er ikke hva jeg vil betale for 2x 2080TI. https://www.komplett.no/product/1147222/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2080-ti-rog-strix-oc-white# Visste du ikke at hvitfargen på det kortet kommer av at Asus har brukt marmor støv i malingen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Nei, det visste jeg ikke Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Derfor det er så dyrt sikkert. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 (endret) Hva får dere på 2080Ti i ppd? Vurdere dette: Palit GeForce RTX 2080 Ti GamingPro OC (4 stk) Skjermkort, PCI-Express 3.0, 11GB GDDR6, 1350/1650MHz, Turing 25 stk. på lager. Endret 1. april 2020 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Vurderer å bli med og hjelpe, men lurer på en ting. Hvis det er så off-topic at det må slettes, så slett. Jeg er for tiden på en 4G-linje med begrenset antall gigabyte. Så jeg lurer på hvor mye data brukes egentlig, si hvis jeg lar maskinen min jobbe 5 timer pr dag? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Da burde du ikke hjelpe på folding. Har og med hw du har. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 18 minutes ago, Ratleto said: Vurderer å bli med og hjelpe, men lurer på en ting. Hvis det er så off-topic at det må slettes, så slett. Jeg er for tiden på en 4G-linje med begrenset antall gigabyte. Så jeg lurer på hvor mye data brukes egentlig, si hvis jeg lar maskinen min jobbe 5 timer pr dag? Det avhenger av hvor mange WU du kan kjøre ila den tiden. En WU er alt fra 10-200MB i nedlasting og litt mindre i opplasting. Avhengig av hvor mange WU du kan gjøre ila en dag, så sier det seg selv at det blir fort endel GB i mnd. For å sanke poeng er det også svært lite hensiktsmessig å stoppe underveis i WU`s. Du får mer poeng for å unnagjøre WU`s så fort som mulig (mao jo krafitgere hw, jo høyere poengsum får du pr. WU). Dersom du stopper midtveis i en WU ender du i praksis opp med basispoengene som er en dråpe i havet. Det betyr ikke at du ikke bidrar rent vitenskapelig, men jo raskere en oppgave (WU) blir gjort desto bedre for prosjektet (herav mer poeng for å gjøre oppgavene så raskt som mulig). Så jeg vil tro at summa surrum er som Kjetil Laura sier: lite vits. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Kjetil Lura skrev (1 time siden): Hva får dere på 2080Ti i ppd? Vurdere dette: Palit GeForce RTX 2080 Ti GamingPro OC (4 stk) Skjermkort, PCI-Express 3.0, 11GB GDDR6, 1350/1650MHz, Turing 25 stk. på lager. Jeg har et sånt. Det er greit nok, men vet ikke om det funker å stå med tre-slot spacing ned til neste kort. Generelt er det få Turing som liker slikt. Komplett er forøvrig ikke spesielt billige. Om du ikke har noe imot Elkjøp, sparer du litt på dem. Men vet ikke om de har fire billigkort. De har ett Palit i Sandnes, og ett MSI Ventus i Sarpsborg (det kan godt være de sender om du ringer og spør pent). Ellers er MSi Trio bra, om du har plass nok til kjøleren.https://www.elkjop.no/search?searchResultTab=&ProductElementCount=13&ContentElementCount=0&NumberRanges=&SearchTerm=rtx+2080+ti&SearchParameter=%26%40QueryTerm%3Drtx%2B2080%2Bti%26bitem%3D0%26online%3D1&SortingAttribute=ProductListPrice-asc&select-sort-refine=ProductListPrice-asc Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 2080 Ti kort til en pris av mellom 16K og 20K er iallefall galskap. Var dyrt nok å betale 12700 kr for mitt i fjor synes jeg 1 Lenke til kommentar
The_Viper Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 (endret) Er det slik at beta-WUer kan gjøre at GPU oppfører seg slik? Hva er vanlig å få i base credit? Maskinen har stått på i går og hele natt, Endret 2. april 2020 av The_Viper Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Foldet manger år med 4g å det merkes ikke noe spessielt avhengig av kvote. https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=1058558 Det går smått med Power.no men har ikke avsluttet lobby virksomheten enda. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 2080ti 3.2-3.6 mppd Dvs maskinen med 2 kort står på 6.5-7.2mppd 24/7. Mye mindre arbeid og annen hw å ha bare 2080ti Jeg kunne satt 4 pcer med 2x 2080ti hjemme og lagt ned hele bula for samme ppd og tjent inn hele greia i husleie på 4 år. Pluss solgt 20 pcer uten gpuer og tjent inn hele greia på 2 mnd. ? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Ja det er ingen tvil om at 2080ti er den absolutte kongen på haugen i folding også. Spørs hvor lang tid det vil ta før neste generasjon vil komme mtp det som har skjedd nå. Og norsk valuta er ikke akkurat konge å handle med for tiden. Så.... de som var tidlig ute, er nok glad for det nå. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Vi kan glede oss til 3080 Ti kort til 20K+ kroner da Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Blir gøy med RMA om de gjør samme en gang til: priser samme ytelse identisk, og bare fyller på med raskere og dyrere kort. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 10 hours ago, The_Viper said: Er det slik at beta-WUer kan gjøre at GPU oppfører seg slik? Hva er vanlig å få i base credit? Maskinen har stått på i går og hele natt, Står ikke jobben på 0% a, som i fått ny? Ikke vits i å se på noen ting før prosent 4 og ut Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 3. april 2020 Del Skrevet 3. april 2020 Et lite stemningsbilde av min lille rigg med 2x1060 3GB. Ikke enorme mengder ppd, men ligger jevnt på 7-800kppd i døgnet. I design R6 kabinettet er maskinen så rolig at den kan nærmest stå på soverommet uten å forstyrre. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 3. april 2020 Del Skrevet 3. april 2020 Det går framover ? Sitat We are excited to announce a new batch of small molecule screening simulations are now up and running on Folding@home! These simulations will help prioritize which molecules will be synthesized and assayed by the COVID Moonshot aiming to rapidly developing new therapies against the SARS-CoV-2 main viral protease. Over 1900 unique crowdsourced small molecule designs building on the DiamondMX fragment hits to the SARS-CoV-2 main viral protease (Mpro) were submitted to the COVID Moonshot project in just a few days! This movie shows all the designs docked into Diamond’s X-ray structures. Please note that these new projects can only be run on CPUs. They complement the many Folding@home COVID-19 projects that are already running on GPUs, and they allow everyone to join in to help in the fight against COVID-19. (hentet fra https://foldingathome.org/2020/03/30/covid-19-free-energy-calculations/ ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå