Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en M.2 SSD på 1TB. Ikke tilbud. Sett på de en stund nå. Nå ønsker jeg bare å "smelte" sammen mine nåverende C og D disker, og deretter klone over til den nye M.2 SSD. SATA6GB grensesnitt. Trenger ikke noe raskere for mitt bruk. Men ønsker færre kabler i PCen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en M.2 SSD på 1TB. Ikke tilbud. Sett på de en stund nå. Nå ønsker jeg bare å "smelte" sammen mine nåverende C og D disker, og deretter klone over til den nye M.2 SSD. SATA6GB grensesnitt. Trenger ikke noe raskere for mitt bruk. Men ønsker færre kabler i PCen. 

To kabler mindre :)

Hva ville en vanlig ssd kostet på samme størrelse?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Er det noen her som har sjekket om Stanford og forsknings miljøet rundt der, har gjort noen nye gjennombrudd som følge av all datakraften vi gir dem?

Mulig det er bare meg som er kynisk og skeptisk her, men jeg har en følelse av at vi lurer oss selv med all denne foldinga. Kanskje all vår datakraft bare tjener legemiddel industrien når alt kommer til alt... Jeg er sikkert alene om å tenke slik her...eller?

Kan virke som at mye av entusiasmen som var her før i tråden er borte. Så foldinga blir bare nok en hobby og noe å bruke pengene våre på. Just my two cents  :wee:

Lenke til kommentar

Er det noen her som har sjekket om Stanford og forsknings miljøet rundt der, har gjort noen nye gjennombrudd som følge av all datakraften vi gir dem?

Mulig det er bare meg som er kynisk og skeptisk her, men jeg har en følelse av at vi lurer oss selv med all denne foldinga. Kanskje all vår datakraft bare tjener legemiddel industrien når alt kommer til alt... Jeg er sikkert alene om å tenke slik her...eller?

Kan virke som at mye av entusiasmen som var her før i tråden er borte. Så foldinga blir bare nok en hobby og noe å bruke pengene våre på. Just my two cents  :wee:

Tanken har slått meg også. Jeg kan knapt finne noen videoer på Youtube om Folding @home. Av de få som er der så har ikke jeg sett noen som viser noe annet enn hvordan man installerer og bruker softwaren.

Visst det var mye entusiasme før så var det nok før jeg begynnte så kan ikke uttale meg. Ser alikevel at det er mange poster på Folding@home forumet som er fra 2012 og tidligere.

Lenke til kommentar

https://foldingathome.org/papers-results/

Den siden som viser det glemmer du/andre å se på.

Oppdatere nå en maskin som har kjørt 6uker og 22t.

Leser at win ti er ustabilt, ikke min erfaring :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Grunnforskning, om utnyttet videre, er vel alltid for å tjene penger. 

Det er vel omtrent ingen selskaper som forsker videre med basis fra dette uten en plan om å tjene penger på det. Hvis ikke det er noen statlige som ønsker å gjøre en god gjerning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...