MrHorgen Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg kjøpte en M.2 SSD på 1TB. Ikke tilbud. Sett på de en stund nå. Nå ønsker jeg bare å "smelte" sammen mine nåverende C og D disker, og deretter klone over til den nye M.2 SSD. SATA6GB grensesnitt. Trenger ikke noe raskere for mitt bruk. Men ønsker færre kabler i PCen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Jeg kjøpte faktisk noe F@H-relatert helt på tampen. Komplettbedrift hadde Toten rackskap på tilbud, så tenkte å prøve å sette noen matx nacl-rigger i den, så de ikke lenger får egne kasser. Sparer nok litt plass og får enklere organisering da. Må bare finne en plass som selger Hk trays Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Jeg kjøpte en M.2 SSD på 1TB. Ikke tilbud. Sett på de en stund nå. Nå ønsker jeg bare å "smelte" sammen mine nåverende C og D disker, og deretter klone over til den nye M.2 SSD. SATA6GB grensesnitt. Trenger ikke noe raskere for mitt bruk. Men ønsker færre kabler i PCen. To kabler mindre Hva ville en vanlig ssd kostet på samme størrelse? Endret 24. november 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 To kabler mindre Hva ville en vanlig ssd kostet på samme størrelse? Blir vel tre. En strøm kabel og to sats kabler. Betalte vel ca 2050kr inklusive frakt. Tror jeg hadde spart 300-400kr på vanlig ssd. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Hehe, Er det 2 ssd er det 4 kabler. Jeg valgte ssd, er ikke raskere med m2. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hehe, Er det 2 ssd er det 4 kabler. Jeg valgte ssd, er ikke raskere med m2. M.2 formfaktor. Fortsatt SATA SSD. En strømkabel som gikk til begge og to sata kabler. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hvordan er PPD på RTX 2070 vs GTX 1080? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hvordan er PPD på RTX 2070 vs GTX 1080? RTX 2070 = 1,3mill mot 830K ifølge linken under. Dette er nok ikke nødvendigvis gjennomsnitt nummer https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vcVoSVtamcoGj5sFfvKF_XlvuviWWveJIg_iZ8U2bf0/pub?output=html Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Er det noen her som har sjekket om Stanford og forsknings miljøet rundt der, har gjort noen nye gjennombrudd som følge av all datakraften vi gir dem? Mulig det er bare meg som er kynisk og skeptisk her, men jeg har en følelse av at vi lurer oss selv med all denne foldinga. Kanskje all vår datakraft bare tjener legemiddel industrien når alt kommer til alt... Jeg er sikkert alene om å tenke slik her...eller? Kan virke som at mye av entusiasmen som var her før i tråden er borte. Så foldinga blir bare nok en hobby og noe å bruke pengene våre på. Just my two cents Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Er det noen her som har sjekket om Stanford og forsknings miljøet rundt der, har gjort noen nye gjennombrudd som følge av all datakraften vi gir dem? Mulig det er bare meg som er kynisk og skeptisk her, men jeg har en følelse av at vi lurer oss selv med all denne foldinga. Kanskje all vår datakraft bare tjener legemiddel industrien når alt kommer til alt... Jeg er sikkert alene om å tenke slik her...eller? Kan virke som at mye av entusiasmen som var her før i tråden er borte. Så foldinga blir bare nok en hobby og noe å bruke pengene våre på. Just my two cents Tanken har slått meg også. Jeg kan knapt finne noen videoer på Youtube om Folding @home. Av de få som er der så har ikke jeg sett noen som viser noe annet enn hvordan man installerer og bruker softwaren. Visst det var mye entusiasme før så var det nok før jeg begynnte så kan ikke uttale meg. Ser alikevel at det er mange poster på Folding@home forumet som er fra 2012 og tidligere. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Er det noen her som har sjekket om Stanford og forsknings miljøet rundt der, har gjort noen nye gjennombrudd som følge av all datakraften vi gir dem? Mulig det er bare meg som er kynisk og skeptisk her, men jeg har en følelse av at vi lurer oss selv med all denne foldinga. Kanskje all vår datakraft bare tjener legemiddel industrien når alt kommer til alt... Jeg er sikkert alene om å tenke slik her...eller? Kan virke som at mye av entusiasmen som var her før i tråden er borte. Så foldinga blir bare nok en hobby og noe å bruke pengene våre på. Just my two cents https://foldingathome.org/papers-results/ Den siden som viser det glemmer du/andre å se på. Oppdatere nå en maskin som har kjørt 6uker og 22t. Leser at win ti er ustabilt, ikke min erfaring Endret 1. desember 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 https://foldingathome.org/papers-results/ Den siden som viser det glemmer du/andre å se på. Øhh man må jo ha en doktorgrad for å forstå seg på det meste der. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Hehe, du spurte og nå vet du hvor du kan lese om forskningen Om du trenger doktorgrad vet ikke jeg, jobber på kiwi Endret 1. desember 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Er det noen her som har sjekket om Stanford og forsknings miljøet rundt der, har gjort noen nye gjennombrudd som følge av all datakraften vi gir dem? Mulig det er bare meg som er kynisk og skeptisk her, men jeg har en følelse av at vi lurer oss selv med all denne foldinga. Kanskje all vår datakraft bare tjener legemiddel industrien når alt kommer til alt... Jeg er sikkert alene om å tenke slik her...eller? Kan virke som at mye av entusiasmen som var her før i tråden er borte. Så foldinga blir bare nok en hobby og noe å bruke pengene våre på. Just my two cents Grunnforskning, om utnyttet videre, er vel alltid for å tjene penger. Det er vel omtrent ingen selskaper som forsker videre med basis fra dette uten en plan om å tjene penger på det. Hvis ikke det er noen statlige som ønsker å gjøre en god gjerning. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Psst : Noen som synes de mangler et kort til folding? Jeg har et GTX 1080 FE kort jeg kan selge. Send meg PM. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Selv om jeg er interessert har jeg ikke penger å avse for nærmeste framtid. =/ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 https://www.ebay.com/itm/AMD-EPYC-7551-ES-1S1601A4VIHF4-1-6GHz-2-9GHz-32C-Socket-SP3-For-Dell-R6415-R7415/163410251792?hash=item260c029010:g:snoAAOSwhhlcA-0ZBurde være en god deal for CPU-foldere Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Lurer på hvordan AMD 590 gjør det i F@H. For 2900,- er det heftig at det holder følge eller slår 1070 https://www.tek.no/artikler/test-xfx-rx-590-fatboy/452347 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Trekker nok for mye strøm til at det er verdt det for oss. Hjelper ikke med billig innkjøpspris når kablene smelter og kursen går Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Endret 7. desember 2018 av Sn1ken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå