Kjetil Lura Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Nei, doffa er ikke ny Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Noen som skal teste 9900K? Ser at Nidarosdata har noen på lager, må bare vente på lønn (den 12/11). Så er mitt kort oppe å folder igjen. :-D Endret 25. oktober 2018 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Noen som skal teste 9900K? Tenkte å oppgradere, men blir ikke å folde på CPU. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hva skal du bruke 9900k til da. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hva skal du bruke 9900k til da. Lese forum? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Lese forum? Hehe. Det klarer jeg på min xp3400 laptopp, fra 2004 ca, linux Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Hehe. Det klarer jeg på min xp3400 laptopp, fra 2004 ca, linux Jeg spiller en god del og endel spill har begynnt å utnytte flere tråder. Nå er det ikke slik at en 8 tråder er raskest, nødvedigvis, men når man ikke akkurat har en clean install og Windows og diverse greier ligger i bakgrunnen nonstop så er det greit med mye CPU kraft. I tillegg så "why the hell not". Kan alltids kjøpe ny bil, men meh, Carollaen for holde noen år til edit: Glemmer ikke da jeg leste at en Dell 2411 skjerm var "god til spilling" så kjøpte jeg den. Testet i ca 5 sekund og tenkte "denne suger til spilling". Nå var det ikke noe galt med skjermen sånn sett, men når man har spilt 8 år på rad med 120hz++ skjermer så vil man aldri tilbake. I alle fall ikke jeg. Skjermern er veldig bra til det meste annet (for min del) Endret 26. oktober 2018 av xSotte Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Skriv heller hva du spiller med nå. Har du 8700K er den bedre. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Skriv heller hva du spiller med nå. Har du 8700K er den bedre. World of Warcraft (ja, de holder på med å implementere multithread i neste patch!) Battlefield 1 og Call of Duty 4 Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Okay? Du tenkte vel på hardware jeg bruker nå... leste litt feil 7700K @ 4,5Ghz GTX 2080 Ti @ 1860Mhz Asus ROG Swift PQ279 Hardware infoen står i profilen min. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jepp, du får ikke mye + opp med 9900k, men mye minus på kontoen din Til folding ville jeg kjøpt oppgraderingen, du har jo en som er bra på det. Mine 3 8c og en 6c er av på nacl, er av for å spare strøm, Bruker nok strøm på 4 1080Ti og 8 1080 Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Det blir flere skjermkort på Treadripperen min og har egentlig tenkt å kvitte meg med flere av maskinene. Threadripper riggen har plass til 14 skjermkort. Jeg mottok 6 risere i dag så får se om jeg flytter på det ene skjermkortet som står i den PCen i helgen. Det blir uansett flere skjermkort i denne maskinen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hehe, min erfaring er1kort best, 2x ok, Men har ikke plass til ett kort per maskin. Ps; er på ca 12mill på mine kort. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hehe, min erfaring er1kort best, 2x ok, Men har ikke plass til ett kort per maskin. Ps; er på ca 12mill på mine kort. Vel, det er nok under Windows på hovedkort som har maks 24 PCI lanes tilgjengelig. På Linux og med Threadripper med 64 PCI lanes så er dette betydlig bedre. Har allerede snakket med Curecoin's Darthmouse angående dette og han kjører 15stk GTX 1080 kort på 3 maskiner som hver har 24 PCI lanes uten noe særlig PPD drop. Windows server OS skal være bedre på å håndtere informasjon over PCI ekspress, men Linux er uten tvil raskest. Windows sliter også med mange-kjerner i forhold til Linux. Nå er ikke jeg noen IKT fagman, men etter å ha lest, snakket og sett Youtube videoer på dette så er det dette som har visst seg å være riktig i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Neida, jeg tenkte varme. Er cpu som er sjefen, når det gjelder pci lanes. Men det vet du Hehe, snakkes. Ser Terminator Genisys. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Neida, jeg tenkte varme. Er cpu som er sjefen, når det gjelder pci lanes. Men det vet du Hehe, snakkes. Ser Terminator Genisys. Dette er ikke så stort problem med åpen testbenk/rigg da man får justert avstanden mellom skjermkortene pluss at man får vifter som blåser direkte på skjermkortene OG bort fra skjermkortene. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Dette er ikke så stort problem med åpen testbenk/rigg da man får justert avstanden mellom skjermkortene pluss at man får vifter som blåser direkte på skjermkortene OG bort fra skjermkortene. Jeg håper du ikke har tenkt å oppholde deg i det samme rommet som denne riggen...? Må bli en del støy. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Jeg håper du ikke har tenkt å oppholde deg i det samme rommet som denne riggen...? Må bli en del støy. Jeg bruker Qpad 1339 headset som demper 18 Desibel. Har ikke hatt noen problemer til nå. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Noen som har en fungerende "Protein viewer"? Min viser kun en demo istedet for en live versjon. Gjelder for alle maskinene mine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå