Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er Threadripper PCen delvis oppe og går under Linux.

PPDen gikk rett over 300K, men ser den gikk ned igjen så får se hva den stabiliserer seg på.

Gjelder i så fall for prosjekt: 14106

Link til skjermbilde:

https://imgur.com/a/NRkIfTJ

Oppdatert: PPD viser 7 timer senere:

373 000 PPD - prosjekt 14121

CPU frekvens: 3,7Ghz, minnehastigher er ikke justert så regner med disse kjører på 2133.

Det er 32GB Corsair Vengence RBG 3000Mhz CL15 (4x8GB kit) 

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Folding driter i om du har 2133 eller 5000 på ramen. Men du kan jo teste så vet vi om jeg har feil, hehe.

Men hadde vert artig å sett hvor mange wu den klarer på nacl :)

Har allerede testet med 2133 mot 3000. Jeg kunne ikke se forskjell på beste PPD i så fall.PPD går forandrer seg endel uansett.

Synest det var merkelig at jeg fikk så høy PPD i forhold til Atle sin 1920x som viste 175K PPD på 12 kjerner. 16 kjerner med samme ytelse per kjerne skulle bli ca 225K PPD etter mine beregninger. Regner med han kjørte det under Windows. VIsst det er OS som gjør forskjellen så er det i alle fall en god del å hente der, 225->350K=stor forskjell

Lenke til kommentar

Linux har tidligere vist seg å hente ut mer ytelse enn windows så det stemmer nok bra. Også på gpu folding med nvidia.

GPU viste 1,3 mill PPD under Linux mot ca 1,1 under Windows

NACL viste 46K, ca 3min per WU under Linux. Nå har jeg kun innstallert Chrome og testet én WU. så visst jeg skulle lagt ned browseren så har ikke jeg testet det enda. 

Lenke til kommentar

Har allerede testet med 2133 mot 3000. Jeg kunne ikke se forskjell på beste PPD i så fall.PPD går forandrer seg endel uansett.

Synest det var merkelig at jeg fikk så høy PPD i forhold til Atle sin 1920x som viste 175K PPD på 12 kjerner. 16 kjerner med samme ytelse per kjerne skulle bli ca 225K PPD etter mine beregninger. Regner med han kjørte det under Windows. VIsst det er OS som gjør forskjellen så er det i alle fall en god del å hente der, 225->350K=stor forskjell

Bonuspoeng, kanskje? Litt effekt på OS og bonuspoeng på toppen, så kan du jo få en del ekstra PPD. PS: Hvordan kom du frem til 225K?

Lenke til kommentar

Bonuspoeng, kanskje? Litt effekt på OS og bonuspoeng på toppen, så kan du jo få en del ekstra PPD. PS: Hvordan kom du frem til 225K?

175 ganger 1,33 (4 kjerner mer enn 12 kjerner) blir 232,75, så minus litt for dårligere scaling/eldre arkitektur så tenkte rundt 225K.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har testet på 5960x 3700 med linux, var ca 1-2wu mere vs win10, har en disk med linux som jeg kan koble til. Test du også, nacl

1800x 3600 er 43000, ikke teste på win 10 på dem :)

Har du testet CPUene på SMP?

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...