mna Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Jeg kjører advanced og har inntil 400k i variasjon på PPD på et skjermkort (1080ti). Noe som er forbanna irriterende. Iom at jeg benytter pc til andre ting så vil det naturlig være litt variasjon fra dag til dag, men 400k virker mye. Hadde dedikerte foldere hoppet fra fah til mineing på cpu og gpu basert krypto når dette kom ut i markedet for 8-10 år siden så kunne det gitt en fin slump med penger. Som igjen kunne vært donert til ønsket formål. Etterpåklokskap er nice, men ikke spesielt nyttig. Når det gjelder hva som er best i forhold til forskning så er jeg ikke sikker på hva som er best av f.eks en pengedonasjon eller å drive med fah. Det kan derimot kanskje skrives av på skatten, det tror jeg ikke fah kan gjøres. Men om du alikevel har et 1080ti (eller annen gpu) å et hus å varme opp så er det ikke noe du taper på. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 ikek: Hvilket lag kjører du på? Hvilket F@H bruker navn har du, spør siden du nevner 400k PPD. Finner ikke noe på ikek: https://folding.extremeoverclocking.com/search.php Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Det kan hende, kjører beta på alt ja. Kan jo prøve å bytte til advanced Kjører det på en pc hjemme nå noen uker, gikk ned 200k i snitt på den maskinen. Siden jeg lånte ut 14 9-serie-kort, så falt jo ppd med 8-10mill pr dag, men watt gikk ned en del også. Heller ta igjen de poengene siden med moderne gpuer. Nr 1 på curecoin begynte for 10 mnd siden og har 15 milliarder. Jeg begynte for 12 år siden og har 22 milliarder , så med fremtidens gpuer så er det ingen sak å "ta igjen" poengene. For å sette det enda mer på spissen, så hadde vi gjort mer for forskiningen om vi alle nå la ned og sparte strøm, eller minet bitcoin og kjøpe nye gpuer om 5 år og foldet ett år da for de pengene Kjørt beta i årevis, att ppd går ned trenger ikke å bety beta er problemet Se på loggene, der ser du det. Men kjører normal nå, bare for å teste. Merker ikke mere ppd enn før. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Foldingextreme Win10 oppdatert, siste Nvidia driver. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Ok, blir du rike på å kjøre slik. Når varmen kommer blir det trappet ned her. Poenget, startet ikke å folde for å tjene penger. Snart 14år siden jeg startet opp maskinen jeg kjøpt på smp, prescott 3200MhZ Men er min mening, hva du/andre gjør er en annen sak. Endret 14. mars 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
ikek Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Folder i grunn ikke for pengene, ikke miner jeg heller. Jeg er ikke så opptatt av hvilket team jeg folder for og det jeg kan ha tjent, har jeg ikke gjort noen forsøk på å få fldc/cure over i ordinær valuta, er vel i disse dager omtrent på høyde med merforbruket i strøm. Så det dekker den biten når jeg realiserer. Det er ikke akkurat noe "get rich fast" greie. Skulle kryptovalutagreiene gå rett syd er det i grunn greit. Samtidig har team Curecoin i dag rundt 1500 millioner ppd, nå skal jeg ikke påstå at alle hadde forsvunnet hvis kryptovalutaene hadde blitt verdiløse, men penger som incentiv er interessant for mange og hvis dette kommer vitenskapen til gode så synes jeg det er greit. Spillvarmen har vært velkommen denne vinteren, når det blir varmere i været får vi se om jeg fortsetter. Målet for øyeblikket er 100m Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Ok, blir du rike på å kjøre slik. Når varmen kommer blir det trappet ned her. Poenget, startet ikke å folde for å tjene penger. Snart 14år siden jeg startet opp maskinen jeg kjøpt på smp, prescott 3200MhZ Men er min mening, hva du/andre gjør er en annen sak. Jeg satser på et nytt kort fea nvidia til å bytte ut sli min med og fortsatt få mer poeng jeg... enn å trappe ned. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Man trenger ikke folde for pengene, men man folder jo ikke for utgiftenes skyld, heller. Kan ikke se noe umoralsk om man sørger for å dekke inn det man har "investert" mens man ennå har sjansen (blir mindre og mindre rewards på miningen her hjemme). Enn så lenge pøser jeg på med WU, det er bedre enn ingenting - håper jeg. Men synd maskinene krever barnepass, er en uke nå hvor jeg jobber mye og har like lite tid som War til å drive maintenance. Da passer det dårlig at jeg helst burde sjekke alle maskinene et par ganger om dagen for nakkel-heng, og F5 i browser for å rydde opp i det. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Nå kjøper jeg nytt hovedsaklig for økt spill ytelse da. Trenger snart kraftigere saker enn en overklokka 6600K. Spesielt om jeg bytter skjermen til en med høyere Hz. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Ok, blir du rike på å kjøre slik. Når varmen kommer blir det trappet ned her. Poenget, startet ikke å folde for å tjene penger. Snart 14år siden jeg startet opp maskinen jeg kjøpt på smp, prescott 3200MhZ Men er min mening, hva du/andre gjør er en annen sak. Jeg satser på et nytt kort fea nvidia til å bytte ut sli min med og fortsatt få mer poeng jeg... enn å trappe ned. Okay. Har ikke 2 maskiner kjørende Men er ikke varmt ute enda, hehe Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) En relevant nyhets artikkel om Microsoft sin oppdaterte politikk om Windows 10 oppdateringer som nå tvinges på folk, selv om du har skrudd av Win Update servicen... : https://www.theinquirer.net/inquirer/news/3028147/updategate-microsoft-is-forcing-windows-10-build-1709-to-users-who-opted-out Hva er det neste de finner på tro? Har en følelse av at vi nesten må over på Linux snart på alle maskiner. Endret 15. mars 2018 av Betroz Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Er dette relevant utover reinstall av drivere? Kjør win 7 uten activation. Da driter de i å pushe updates Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Er dette relevant utover reinstall av drivere? Kjør win 7 uten activation. Da driter de i å pushe updates Ja, fordi den installerer Fall Update fra 2017 og de neste pakkene automatisk. Folk kan da få en restart de ikke ønsker, eller andre problemer knytta til nye oppdateringen. Du som kjører Win7 trenger ikke å tenke på dette da Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Ok, men er ikke game breaking, bare litt plundrete for "dere". Kjører w7 på alt unntatt 24/7-kassa... Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Okay. Har ikke 2 maskiner kjørende Men er ikke varmt ute enda, hehe Nei. Blir kaldere til helgen =/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Hehe, jepp. Startet opp to strøm slukere på over 300w nacl, 6800k og 5960x. Kunne kjørt på 3770k, men da gå ppd ned for 37651 Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Da har jeg fått startet opp foldingen igjen etter nesten 3 mnd fravær. Er det noen som vet hva extreme folding mener med "24h average". Siste 24 timene viser en score på 3,9 mill, men "24h average" viser 2,7mill. Jeg har foldet på 3x uavbrutt siden Fredag + 1 kort som står i hovedmaskinen som blir litt av og på med foldingen når den er i bruk. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Den ene er ppd siste 24t den andre døgngjennomsnitt, men over hvor lang tid er jeg usikker. Kanskje siste 7 døgn. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Det er som Ikek skriver ja. Snitt på siste 7. Avvik kan komme ved at du for eksempel leverer en stor jobb like over klokken 12. Og 24 timer senere blir siste jobb levert like før klokken tolv. Så selv om maskinen har jobbet med wu'ene lengre enn 24 timer er det når jobbene leveres at poengene telles. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Den ene er ppd siste 24t den andre døgngjennomsnitt, men over hvor lang tid er jeg usikker. Kanskje siste 7 døgn. For meg virker det som gjennomsnitt over 14 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå