O.J Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Kan noen svare litt kjapt? Har lest FAQ-en om hvilke kort den støtter. Men støtter GPU-klienten dette kortet? Det er timetilbud, så om dere svarer før 18:00 er det fint. 9572544[/snapback] Googla litt og ser ut til at hele R600 serien er støttet. A couple ending notes about the new R600 series is that ATI will also be releasing a new set of GPUs based on the HD 2600 XT on down. ATI mentions in their press kit that the 65nm fabrication and new Power management software PowerPlay 7.0 will work together to lower power per watt usage and increase idle efficiency. Lastly, the new architecture will also improve folding@home GPU functions. There was been a lot of buzz lately about the PS3 and its stellar Cell processor folding performance, it seems like ATI wants the same kind of splash with its new GPUs, and actually the Folding@Home project's initial work on folding with ATI GPU's is probably what inspired the PS3 folding project. Support for Folding@Home is actually a big draw for enthusiasts and has actually helped a lot of F@H participants to retire folding networks of multiple older boxes with new boxes powered by ATI GPUs. Link til siden Endret 25. september 2007 av O.J Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Vil det være mer ppd å hente på å folde med x1950pro kortet mitt fremfor cpu klienten på opty 146 2ghz? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Hvorfor ikke kjøre begge? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Fordi gpu klienten trenger en del cpu kraft, og optyen bruker jo tre dager på en wu nå med 100% cpu bruk... Rekker nok ikke tidsfristene da vettu... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Kan la GPU-klienten bruke den ene kjernen og la den andre kjernen kjøre en vanlig klient. Endret 25. september 2007 av O.J Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ja.. Akk den som hadde dobbelkjerne Edit: Men anyway: Tror dere (eventuellt vet) gpu vil gi mer ppd enn cpu i mitt tilfelle? Edit: Tro det eller ei.. Jeg sitter i Honningsvåg og det er 17,3 grader ute... Jaja. Måtte bare dele gladnyheten Endret 25. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Vet ikke om gpuen vi gi mer ytelse enn cpuen din, men jeg vet at å kjøre gpu og så kjøre vanlig klient på cpu på 60-80% vil gi mer ytelse enn å bare kjøre gpu Og da frigjør du nok cpu til å la gpu kjøre optimalt og med vanlig klient på cpu er det ikke akkurat trange tidsfrister til å kjøre på den cpuen. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Jawohl. Da flekker jeg inn en gpu klient og setter cpu klient til 80%. Kan jeg sette 80% på cpu klienten uten å miset wu'en, eller må jeg vente til den er ferdig og sette opp alt på nytt? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 X1950Pro gir ca 600 PPD. Brukte mitt en stund, men sluttet etter at det begynte å gi mange EUEs etter hverandre, og skjermbildet hang seg av og til når GPU-klienten gikk. Fikk dessuten høyere PPD med SMP. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) 600ppd er jo ikke dumt.. Men smp blir det ca en måned til jeg kan kjøre.. Sitter jo på en sur singelkjerne for øyeblikket, men får ny maskin snart... Edit: Jaja. Ble så gira på å få igang gpu at jeg sletta hele cpu driten på 78%, hahaha... Skal legge inn alt nå. Endret 25. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Weee. Satte GPU til folding i går. 14 timer senere er færste wu ferdig. Nå er jeg spent på hvor mange poeng den gir, hehe. Jeg hadde tenkt å la CPU klienten kjøre på 70% i tillegg, men når jeg satte opp console 5.91 beta på GPU fikke jeg valget hvor mye CPU som skulle brukes, og jeg ble usikker. Så jeg fjerna CPU klienten og lot GPu ta hele driten. Kan jeg sette CPU klient med 70% og sette 30% på GPU, eller skal jeg da la GPU stå på 100%? Forvirrende greier, hehe Edit: Ser at FahCore_10.exe bruker 100% CPU... Endret 26. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
O.J Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 GPU-klienten må settes til å bruke 100% av GPU'en. Er det den spør om. Så kan du la CPU-klienten bruke 70% av CPU'en. Skal visst være igjen nok CPU-kraft til GPU-klienten slik at den kan kjøre effektivt. På den andre kjernen kan du la CPU-klienten kjøre 100%. Litt usikker på om man må gjøre noe spesielt for at dette skal gå i boks. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Det er så mange fine faq'er på Stanford sine FaH-sider Notes for running The GPU GUI client will slow down the scientific core (since both use the GPU heavily). We do not recommend the GUI client for long term use, unless you have two graphics cards. Multiple GPUs are currently supported (see instructions below), but Crossfire is not supported -- Crossfire will make FAH run more slowly than using a single GPU (this isn't a bug as much as a fundamental issue regarding the nature of a Crossfire/SLI type architecture). The GPU client is not meant to be run in the background while one uses the computer for applications with heavy GPU usage -- it will greatly slow down the response of programs which make heavy use of a GPU Do not run multiple GPU clients simultaneously on a single GPU board -- there will be a huge (non-linear) slow down in performance. Client looks like it is using lots of CPU time: Graphics drivers must poll the GPU to see if it is done. This will look like a lot of CPU time being used, but nothing is really being done, so one can run other relatively CPU heavy code at the same time. However, we do not recommend running multiple FAH clients, as this can significantly slow down the GPU client. A good rule of thumb: leave at least 25% of the CPU time available for the GPU client. Do not adjust GPU clocks (eg with ATI Tool) while Folding@Home is running. This will reset our code and generally cause problems. This is not a bug in FAH as much as the way that these boards work. In some rare situations, one needs to set the Hardware acceleration to max if the Catalyst install didn't do this. To do this, go into the Display Properties/Settings/Advanced/TroubleShoot tab and double check that the Hardware acceleration was set to "Max". Det er nok gpu prosessor-belstning det spørres etter. Fint å sette den til 100% så kan man heller sette den ned hvis man oppdater at grafikken blir plagsomt treg. Men det beste er vel å la den gå på 100% og heller stopp gpu-klienten når man eventuelt skal spille. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Takker Jeg har lest "alle" faq'ene, men jeg har vel ikke lest dem godt nok. Tråla forumet der i går, men lite hjelp å få.. Men det er sikkert bare jeg som er utålmodig... Den wu'en som er ferdig på gpu ga 330 poeng, så da stemmer det jo bra med 600ppd. Skal sette opp cpu når neste wu er ferdig... Edit: Setter den opp nå.. Ser ikke helt problemet med å starte den mens GPU kjører... Endret 26. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 De kjører helt uavhengig av hverandre så dte skal ikke være noe problem å sette den opp med en gang, nei Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har gjordt det nå. Ser ut til at alt funker fett Så nå gleder jeg meg til jeg får nymaskinen.. Da blir det skoy. Weeee. Skal la denne maskina folde som den står nå, og sette opp smp på den nye. Har satt opp fah hos onkelen min, men han nekter å høre på meg at han må la maskinen stå på hele tida , så det går treigt med de wu'ene, hehe. Edit: Nå går GPU klienten myyyye treiger e enn før jeg satte opp CPu'en. Satte CPU til 75%.. Kanskje jeg skal gi den mindre.. Den er jo slapp den prosessoren... Endret 26. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
O.J Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Det er nok gpu prosessor-belstning det spørres etter. Fint å sette den til 100% så kan man heller sette den ned hvis man oppdater at grafikken blir plagsomt treg. Men det beste er vel å la den gå på 100% og heller stopp gpu-klienten når man eventuelt skal spille. 9578753[/snapback] Dette er noe man må gjøre. får dessverre ikke kjørt GPU-folding og spill samtidig, uansett hvor lavt man setter belastningen. Har satt opp fah hos onkelen min, men han nekter å høre på meg at han må la maskinen stå på hele tida , så det går treigt med de wu'ene, hehe. 9579117[/snapback] Har selv snikinstallert F@H på ca. 10 andre maskiner. dessverre folder de fleste av disse på deltid. Orka ikke bruke masse tid på å forklare dem hva det var. Gjør ikke dem noe at den ligger i bakgrunnen og kjører. Endret 26. september 2007 av O.J Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Nei.. Nå droppa jeg hele CPU klienten. Både den og GPU klienten brukte dobbelt så lang tid som tidligere.. Det kan da ikke lønne seg mtp ppd... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Skulle ønske jeg kunne bruke GPU-klienten i det hele tatt jeg. Dessverre så forstyrrer klienten GDI+ for mye til at jeg kan bruke PC-en normalt. Ellers hadde jeg kunnet kjørt begge og rukket tidsfristene med god margin Endret 26. september 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Er det pga vista da? Prøvde å lese på linken, men fatta itj'no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå