xSotte Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Ok. Du skrev dette: Det merkelige er at skjermen viser at den får signal da den lyser blått og ikke gult som den skulle vist viste den ikke fikk signal. Da tolket jeg det som du ikke kommer inn i bios. Prøvd dette: http://www.resplendence.com/whocrashed Jeg kan gå inn i BIOS, kan boote fra USB for å installere Windows. Kan installere Windows eller Linux (har prøvd begge deler) og neste gang den restarter så går den forbi BIOS "vinduet" for så å boote. Her kommer det opp Windows logoen eller ubuntu "bakgrunnen" som er lilla. Her stopper dog alt opp og det skjer på samme plass hver eneste gang Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Kanskje dumt spørsmål. Men tatt ut usb og restartet på win. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Kanskje dumt spørsmål. Men tatt ut usb og restartet på win. Har testet dette mange ganger. USBen stod ikke i til å begynne med engang Tror jeg stopper det her da det blir mye offtopic Endret 14. oktober 2017 av xSotte Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hadde noe lignende gående en gang jeg hadde feil på hovedkort. Flere pci-spor å putte gpu i? Det kan være så mangt. Umulig å hjelpe en kyndig person over en forumtråd Lykke til! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 SKrudd og mekket endel, men mesteparten er oppe og går igjen nå. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 SKrudd og mekket endel, men mesteparten er oppe og går igjen nå. Jeg har også skrudd litt også nå. Har flyttet det ene kortet over i AMD maskinen så kjører 2x 1080Ti i samme PC.Temperatur messig så ligger de på 64 og 72 med ca 84% GPU bruk. Sidedekselet er åpent med en 30cm bordvifte som kjøler. Det er fremdeles nærmere 30 grader i rommet. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Man blir liksom aldri happy. Mne jeg kan konstatere at med 18 kjerner er en H80i v2 litt snaut for gode temps i et lunkent rom. Burde hatt en H105, eller noe sånt. Kraken ser smooth ut, men de er jo så himla tynne. Satt 5820k i hovedmaskinen, så jeg kan folde på GPU only her - og sette 18 core over i et dedikert HK. Mer PPD og mer WU. Alle blir glade. Minuset er at jeg enn så lenge er en GPU i manko... vurderer å prøve å bruke et 1080 med fullcoverblokk som uansett ikke står på som idle-kort. Trekker vel 10W idle, så kan jo være det er nok kjøleevne i overflaten til at den ikke dauer Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Kjetil : Er 48200 ppd per nacl wu et greit tall for en 6900K? Min har vært stabil på 4300 Mhz nå med nacl, 68C max core temp. Tenkte jeg skulle skru den av og folde kun GPU igjen, iallefall en stund. (Edit : med minimert Chrome vindu) Endret 16. oktober 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Ja vil nå si det, men watt er høy i forhold til 1800x Ligger på 44000 80% ferdig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 600 WU på en update #persrek 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 600 WU på en update #persrek Sykt bra! Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Ser den ene PCen min som kjører med 2x 1080Ti kort viser rundt 1550mhz som max frekvens av hwmonitor, men MSI afterburner viser rundt 1949 for begge. Oppdaterte hwmnonitor akkurat nå fra en gammel, men den viser fremdeles samme. I tillegg så har jeg ikke vært over 2 mill PPD på flere dager. De gangene jeg har sjekket de siste dagene så har jeg lagt på rundt 1,7-1,8. At man får forskjellig PPD avhengig av prosjekt er greit, men jeg har 4 av disse kortene og det virker som det er få ganger man får prosjekt som gir over 1 mill PPD. Regner med ikke PCI lanes skal ha noe å si på denne da den kjører 8+8 på et Asus CH6 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Ppd hos meg er også lavere. Før kunne jeg nå 2,3 men nåmer jeg heldig om jeg passerer 2 mill i løpet av en dag med full folding. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Litt off topic, men nok en gang kommer Microsoft med en Windows oppdatering (Fall Creators) som fjerner deler av nVidia driveren vi trenger til folding! Så må reinstallere den. Men Microsoft er jo sååå snille at dem installerer 4-5 spill, som Candy Crush og andre ting! Andre innstillinger er nullstilt også! Ahhhh hadde det ikke vært fordi jeg trenger Windows til ting, så hadde jeg gått over til Linux permanent! - end rant Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Når er det denne rulles ut, da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Når er det denne rulles ut, da? Du kan få den på Windows Update nå. Jeg fikk den iallefall. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Ser den ene PCen min som kjører med 2x 1080Ti kort viser rundt 1550mhz som max frekvens av hwmonitor, men MSI afterburner viser rundt 1949 for begge. Oppdaterte hwmnonitor akkurat nå fra en gammel, men den viser fremdeles samme. I tillegg så har jeg ikke vært over 2 mill PPD på flere dager. De gangene jeg har sjekket de siste dagene så har jeg lagt på rundt 1,7-1,8. At man får forskjellig PPD avhengig av prosjekt er greit, men jeg har 4 av disse kortene og det virker som det er få ganger man får prosjekt som gir over 1 mill PPD. Regner med ikke PCI lanes skal ha noe å si på denne da den kjører 8+8 på et Asus CH6 Mine ligger på mellom 1.5 - 960. Nå kjøres 13200 på ett kort =1.47mill ppd med nacl. Ett på 9431 =962. Skruer jeg av nacl på gpu maskinene min vil ppd gå opp en del, ca 1-1.5mill ppd opp. Skal snart teste det. Edit: På 13200 merker jeg ikke mye til ppd opp uten nacl, på den lå cpu på 3-5%. På 9415 er cpu 12% og gikk fra 914 med nacl til litt over 1,0. Men strøm forbruket går mye ned uten cpu på 4200.... 270w uten nacl, med nacl 310 med på 9415 og ti Endret 18. oktober 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Litt off topic, men nok en gang kommer Microsoft med en Windows oppdatering (Fall Creators) som fjerner deler av nVidia driveren vi trenger til folding! Så må reinstallere den. Men Microsoft er jo sååå snille at dem installerer 4-5 spill, som Candy Crush og andre ting! Andre innstillinger er nullstilt også! Ahhhh hadde det ikke vært fordi jeg trenger Windows til ting, så hadde jeg gått over til Linux permanent! - end rant Prøvd om dette hjelper: https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Litt off topic, men nok en gang kommer Microsoft med en Windows oppdatering (Fall Creators) som fjerner deler av nVidia driveren vi trenger til folding! Så må reinstallere den. Men Microsoft er jo sååå snille at dem installerer 4-5 spill, som Candy Crush og andre ting! Andre innstillinger er nullstilt også! Ahhhh hadde det ikke vært fordi jeg trenger Windows til ting, så hadde jeg gått over til Linux permanent! - end rant Prøvd om dette hjelper: https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/ Helper ikke mot det jeg skrev om det Kjetil Lenke til kommentar
HawP Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Når er det denne rulles ut, da? Rulles ut nå, men alle får den ikke samtidig. Den rulles ut over flere dager (uker?), så plutselig er den hos deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå