Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser etter en natt med folding på den nye PCen med 7700K så drar NaCL drastisk drar ned GPU bruk og derfor PPD på skjermkortet.

PPD var på rundt 450K mot de 2 andre maskinene med samme skjermkort ligger på 1 til 1,2mill PPD.

Temperaturen på CPUen ligger på rundt 80 grader når jeg bruker NaCL. Dette er ved 4,5Ghz OC (fra komplett.no) og med en Corsair H100 kjøler. Rom temp på rundt 25-28 grader. Leste noe om at denne CPUen er "ment" for å kjøre på høy temperatur. Vet det er dårlig TIM på denne, men vist denne skal folde på den temperaturen så varer vel ikke denne CPUen så lenge?

Lenke til kommentar

Ser etter en natt med folding på den nye PCen med 7700K så drar NaCL drastisk drar ned GPU bruk og derfor PPD på skjermkortet.

PPD var på rundt 450K mot de 2 andre maskinene med samme skjermkort ligger på 1 til 1,2mill PPD.

Med 7700 vil nok nacl spise opp en del ppd fra folding ja. Du må ha programvare som setter av kjerner til ulike prosesser for å unngå ppd-fall. Kjetil?

Lenke til kommentar

Med 7700 vil nok nacl spise opp en del ppd fra folding ja. Du må ha programvare som setter av kjerner til ulike prosesser for å unngå ppd-fall. Kjetil?

Tenkte du på dette programmet: https://bitsum.com/?inproduct

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig hvorfor det er så få som gidder å folde. Det er ingen i min vennekrets som bryr seg om dette. De fleste kan jo lett "dobble" PPD bare med å rekruttere flere brukere.

Angående strømregningen til vinteren så koster det jo endel å ha en varmeovn/kabler gående også.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Merkelig hvorfor det er så få som gidder å folde. Det er ingen i min vennekrets som bryr seg om dette. De fleste kan jo lett "dobble" PPD bare med å rekruttere flere brukere.

Angående strømregningen til vinteren så koster det jo endel å ha en varmeovn/kabler gående også.

Forsøkte å få med min bror på dette. Han ville ikke slite ut delene sine... Bedre å bruke de enn at de støver ned?   :)

Men fikk han ikke med. Han sitter der med ett 1080 kort og har strøm inkludert i leien... Det jeg tror er at folk bare generelt er skeptiske og tror at hele opplegget er tull. Men om så hadde vært er det bedre at maskinen står der ubrukt til den er for gammel? :hm:

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Ja det stemmer, men ovner har termostat det har ikke pcene. Fikk rekningen og 2200kr i august.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...