Gaervern Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Pokker, nå har PS3en begynt å få WUer med 211 poeng, og de tar like lang tid. Siden oppdateringen av FAH har den hatt 300, 340 og 384. Det var slik etter at PS3en kom også, det gikk noen uker og så gikk poengene ned. Det er noe vilkårlig her som jeg ikke helt liker. Poengene bør i hvert fall stemme med tidsbruken! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Det er noen pakker som har et bonustillegg når de slippes. Og også beta-bonus. Poengene blir vurdert etter verdien av pakkene. Nye pakker som må testes og verifiseres har en høyere verdi for prosjektet. Nå er det en gang slik at PS3 enhetene benchmarkes av en PS3 så de vil ha liten variasjon i ytelse. I alle fall i forhold til de til PC der noen PCsystemer er raskere på noen pakker og tregere på andre. Lenke til kommentar
brg Skrevet 16. september 2007 Rapporter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Ser at de har redusert poengene en får ved folding på PS3. Er nede 633 ppd nå. Antar at det er et signal om at de ikke lengere trenger så mye av kraften til PS3. For min del kan jeg ikke lengere forsvare strømforbruk sett opp mot ppd på denne. Mye billigere å folde med vanlig datamaskin, hvis en må velge en av delene. PS: Passerte mine første 100000 poeng nå. Endret 16. september 2007 av brg Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 16. september 2007 Rapporter Del Skrevet 16. september 2007 Både PS3 og GPUer har begrensninger på RAM som mange PC-er ikke har, og dette hindrer folding av de største molekylene. De største SMP-WUene jafser jo i seg nesten 400MB fysisk minne. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. september 2007 Rapporter Del Skrevet 16. september 2007 Både PS3 og GPUer har begrensninger på RAM som mange PC-er ikke har, og dette hindrer folding av de største molekylene. De største SMP-WUene jafser jo i seg nesten 400MB fysisk minne. 9509450[/snapback] Litt OT: Går det an og sette i mere RAM i PS3? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. september 2007 Rapporter Del Skrevet 16. september 2007 Litt OT: Går det an og sette i mere RAM i PS3? 9509526[/snapback] Nah ^^ Blir litt dumt å risikere å ødelegge PS3en kun for å kanskje få foldet litt heftigere prosjekter. Dessuten er jo prosjektene man får til PS3en beregnet på PS3en, og på minnemengden der, så det hadde ikke hatt noe for seg uansett. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Det er noe med ideen om poeng som incentiver som ikke fungerer. Incentiver skal jo få en til å velge de riktige tingene. Så lenge det er FAH som velger hvilke WUer man får, blir en nedgang fra ca 1000 ppd til llitt over 600 på en PS3 ganske uforståelig. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 hvis de selnker poengene på PS3 er det kanskje fordi beregningskraften tilgjengelig i dag er større en den som trengs i forhold til kapasiteten til prosjektet. Disse beregningene skal tross alt følges opp. PS3 er rask til å gjøre de beregningene den kan gjøre, men den er dessverre ganske begrenset i hvilke oppgaver den kan få tildelt. Dersom noen føler det det er mindere poeng å la sin PS3 stå å folde lenger så er det opp til hver enkelt. Det ligger også en del andre ting bak valgene på PS3 WUer. Blant annet er de begrenset i størrelse tilpasset en mulighet til å kunne fullføre en WU i løpet av en natt, da det er mest hensiktsmessig å benytte den til forlding når den ikke brukes til noe annet. Kansje har de opplevd en høyere pågang på serverene som deler ut PS3 WUer en forventet. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Det virker ikke som om Vijay Pande er misfornøyd med PS3enes økende bidrag: "It looked like we've just crossed over a petaflop, some time last night. This is something we've been expecting for a while, due to the great performance that comes from the PS3 client. In particular, recent PS3 updates (see previous post) have greatly enhanced the performance of the PS3 client (running GB WU's). We expect this number to continue to rise a bit more (maybe to 1.1 or 1.2 PFLOPS) as we switch over to running exclusively GB WU's." Posted on Sun 16 Sep, 2007 15:47 http://forum.folding-community.org/ Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Spørsmålet om 200 poengs WUer kom opp i denne tråden: http://forum.folding-community.org/viewtop...ight=ps3+points Påstanden om at PPD blir det samme fordi de tar kortere tid stemmer ikke med mine erfaringer. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Å herre, de WU-ene som den kjørte i et par sekunder før den sluttet og sendte inn resultatene tellte visst. Gikk fra 97 til 238 WU-er på et par dager. :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Å herre, de WU-ene som den kjørte i et par sekunder før den sluttet og sendte inn resultatene tellte visst. Gikk fra 97 til 238 WU-er på et par dager. :!: 9521916[/snapback] wtf? De har jeg ikke fått. Morsomt. Hvor mye poeng gir de? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Det står 186 poeng men jeg er usikker på om jeg får det. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Du har fått uttelling for WUer, men ikke poeng? Du får skrive ut sertifikat på WUene før de ombestemmer seg!! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Litt avhengig av type feil kan man få delkredit for en WU som feiler. Hvis man gjør halvparten av en wu på 200 poeng kan man altså bli kreditert en wu og 100 poeng. Men det forutsetter altså at den faktisk gjør en innsending. Som jeg så den hadde gjort i logen din, jeg bare tenkte ikke på å kommentere det Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Poengene til en del PS3 WUer har blitt justert opp etter vår påpekning av skjevheter i fordelinga. Målet er at PPD skal ligge rundt 900. Kjekt å vite at PS3-foldinga fortsatt blir verdsatt! http://forum.folding-community.org/viewtop...p=198688#198688 Regnekapasiteten til FAH har allerede nådd 1,1 petaflops (et mål på regnekapasitet), og forventes å stige ytterligere etterhvert som andelen av WUer som utnytter flere kjerner i PS3ene stiger. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) PS3s boost Folding@home to a petaflop Bra med litt reklame gjennom theinquirer, som tross alt har mange lesere. Eneste som er litt synd er at han ikke tar med forholdet mellom hvor mange typer WU'er Cell kan kjøre og ytelsen. Og hvorfor det er viktig at "vanlige" CPU'er bidrar. ps. forresten noen som vet om de tallene stemmer? 600.000 aktive PS3'er? Endret 20. september 2007 av O.J Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 33 500 aktive PS3er siste 5 dager Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 må vel ha ment antall som har bidratt i prosjektet. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Det er også høyere enn det som er oppført her: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå