knopflerbruce Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Da har jeg boostet 18 core Intel litt, kjører 3,2-3,3GHz ved hjelp av en moddet BIOS 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Da har jeg boostet 18 core Intel litt, kjører 3,2-3,3GHz ved hjelp av en moddet BIOS Villt 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Edit: Er Passkeyen bare for å få mer poeng? Regner med maskinen gjør akkurat samme jobb uten? Ja. Du bidrar akkurat like mye til forskningen om du ikke legger inn passkey (men du bidrar mindre til laget poengmessig, og statshorer som vi er setter vi pris på mest mulig poeng ) Dobbel score vil si dobbel så kraftig GPU -> halv TPF -> Masse mer bonuspoeng Og nettopp derfor må vel FAHBench anses å være syntetisk i den forstand at den er arbitrær ift. "real world" PPD. Da har jeg vel foldet i ca 17 timer og ser PPD ligger på litt over 100K. Jeg folder på "alt", ikke bare mot kreft vist det har noe å si. Dette ser jo litt lavt ut i forhold til hva andre oppgitt. Dette kortet kjører på rundt 1924mhz under folding når jeg har sett på. Har også gått til innkjøp av ett MSI 1060 Gaming X 3GB så går inn i "AMD" maskinen min. Regner med folding ikke yter bedre med mer videominne? Cpu pg gpu? Hvilket kort har du? 100k ppd fikk jeg med gtx 680. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Edit: Er Passkeyen bare for å få mer poeng? Regner med maskinen gjør akkurat samme jobb uten? Ja. Du bidrar akkurat like mye til forskningen om du ikke legger inn passkey (men du bidrar mindre til laget poengmessig, og statshorer som vi er setter vi pris på mest mulig poeng ) Dobbel score vil si dobbel så kraftig GPU -> halv TPF -> Masse mer bonuspoeng Og nettopp derfor må vel FAHBench anses å være syntetisk i den forstand at den er arbitrær ift. "real world" PPD. Da har jeg vel foldet i ca 17 timer og ser PPD ligger på litt over 100K. Jeg folder på "alt", ikke bare mot kreft vist det har noe å si. Dette ser jo litt lavt ut i forhold til hva andre oppgitt. Dette kortet kjører på rundt 1924mhz under folding når jeg har sett på. Har også gått til innkjøp av ett MSI 1060 Gaming X 3GB så går inn i "AMD" maskinen min. Regner med folding ikke yter bedre med mer videominne?Cpu pg gpu? Hvilket kort har du? 100k ppd fikk jeg med gtx 680. Det er nok bare tall dysleksien som tar over. Den viser 1119000 nå, men den står på pause da PCen er i bruk ca 8 timer daglig til spilling og annet. Jeg bruker ett GTX 1080 Ti som kjører rundt 1924mhz ved folding Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Ah. Det gir mer mening. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Da har jeg vel foldet i ca 17 timer og ser PPD ligger på litt over 100K. Jeg folder på "alt", ikke bare mot kreft vist det har noe å si. Dette ser jo litt lavt ut i forhold til hva andre oppgitt. Dette kortet kjører på rundt 1924mhz under folding når jeg har sett på. Har også gått til innkjøp av ett MSI 1060 Gaming X 3GB så går inn i "AMD" maskinen min. Regner med folding ikke yter bedre med mer videominne? http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=626043 Ser ut som du har lagt inn passkey nå ja. I går hadde du 103k poeng med 10 WU, i dag er du oppe i 366k poeng med 9 WU (så langt). Du får tydeligvis langt mer uttelling per WU i snitt (noe som forsåvidt også kan skyldes hva slags type WU du utdeles). Du får mer poeng jo raskere du fullfører og får validert en WU etter tidspunktet WS assignet deg nevnte WU. Pauser du foldingen for å skru av maskinen om natten taper du en god del bonuspoeng. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Får se om jeg kommer tilbake på samme WU-nivå nå, men spørs... H80i'en min (gammel versjon, ikke v2) synes å ha dødd. Hvertfall meget ustadig i hvordan den yter. Med andre ord må jeg ha en replacement for den. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Fikk en H90 til 400kr levert på døren, så nå har jeg alle maskinene oppe igjen 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Stå på. Kommer tilbake når jeg når mitt andre mål. Første var wu(ikke som en bombe det da) Neste er PPD. 163xxx wu(det har jeg klart), og ca 1,3milliarder poeng(mangler ca 3-200mill) Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Har koblet til en annen maskin nå med Ryzen 1700x og ett GTX 280 fra 2008. Kjører Ubuntu 16.04, men får ikke innstallert FAH. Har ett GTX 1060 3GB på vei. Trodde det skulle komme i dag, men det ble forsinket. Er det noe vært å sette opp CPU for folding i Ubuntu eller bør jeg bare vente til jeg får det nye skjermkortet? Installerer nok Windows på denne når jeg får innstallert det nye kortet over helgen. Edit: Har fått det innstallert nå (manuel mode) så får se hva den viser i morgen. Endret 18. august 2017 av xSotte Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) 280 er ikke støttet i fah. Gpu list: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=83&t=24249 Jeg er ikke 100% sikker, men er 98% sikker at du ikke finner det i den listen jeg postet Poengene for meg er ikke viktigst, det er en bonus for lagene. Jeg kjører 10 nacl og 4 gpu(1080) http://fahwebx.stanford.edu/nacl/ Endret 18. august 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 280 er ikke støttet i fah. Gpu list: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=83&t=24249 Jeg er ikke 100% sikker, men er 98% sikker at du ikke finner det i den listen jeg postet Jeg leste noe av det samme, men jeg ser ikke hvordan jeg kan velge bare å bruke CPUen til folding i Linux. Jeg har bare client programmet, ikke "advanced control" menyen. Web control viser i alle fall CPU 16 og "top" programmet som skal vise CPU usage viser rett under 1600%. Regner med dette er fordi det er 16 tråder? PPD ligger på 94 000 etter 4,7%. CPUen er ikke overclocket. Bruker 3200 Mhz minne, men minnehastighet betyr vel lite for folding? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Jepp. Minne hastigheten har lite å si på fah... Men 94000 på smp? Gleder meg til jeg kjøper min(e) 1800x. Kjører du a7? Trykk på log og du ser hva som skjer, kanskje jeg er litt avansert nå. Noen andre som kan hjelpe vår nye forsker bedre enn jeg kan forklare Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Jeg kan ikke se noe log vindu. Jeg har bare Web control og der viser det ikke noe log så vidt jeg kan se. Måtte innstallere og starte FOH fra terminalen. Nå er jeg ubrukelig i Linux, men ser foldingen surrer og går i alle fall. Mener det stod a7 i terminalen når jeg startet FOH. Jeg kan prøve å hjelpe mer vist noen vet hvordan. Her er link til det jeg ser vist det hjelper http://imgur.com/a/6o6t8 Endret 18. august 2017 av xSotte Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Ps: Dere som kjører nacl, les denne: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=95&t=30047 Håper det ikke skjer Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg kan ikke se noe log vindu. Jeg har bare Web control og der viser det ikke noe log så vidt jeg kan se. Måtte innstallere og starte FOH fra terminalen. Nå er jeg ubrukelig i Linux, men ser foldingen surrer og går i alle fall. Mener det stod a7 i terminalen når jeg startet FOH. Jeg kan prøve å hjelpe mer vist noen vet hvordan. Du hjelper meg veldig mye på min oppgradering. Mine 8 3770K, klarer ca 25k på a7 @4200. Lukk web control. Nede i høyre skal du se ett ikon som er mest rød/gult osv. På min fedora box er det ikke synlig. Vis skjulte ikoner, Ser på min linux maskin, fant det Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Jepp. Minne hastigheten har lite å si på fah... Men 94000 på smp? Gleder meg til jeg kjøper min(e) 1800x. Kjører du a7? Trykk på log og du ser hva som skjer, kanskje jeg er litt avansert nå. Noen andre som kan hjelpe vår nye forsker bedre enn jeg kan forklare Har du testet forskjellen mellom 2133 og 3200 MHz på smt eller nacl folding? Høyere ram hastighet gir også høyere hastighet på infinity fabric som håndterer all kommunikasjon på prosessoren. Både mellom CCX moduler, PCIe, I/O og minne. Virker rart hvis ikke høyere minne påvirker dette. På GPU folding så er det nok noe annet og ikke relevant Endret 18. august 2017 av mer-hw Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Ps: Dere som kjører nacl, les denne: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=95&t=30047 Håper det ikke skjer Håper de kommer med en avklaring om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Jepp. Minne hastigheten har lite å si på fah... Men 94000 på smp? Gleder meg til jeg kjøper min(e) 1800x. Kjører du a7? Trykk på log og du ser hva som skjer, kanskje jeg er litt avansert nå. Noen andre som kan hjelpe vår nye forsker bedre enn jeg kan forklare Har du testet forskjellen mellom 2133 og 3200 MHz på smt eller nacl folding? Høyere ram hastighet gir også høyere hastighet på infinity fabric som håndterer all kommunikasjon på prosessoren. Både mellom CCX moduler, PCIe, I/O og minne. Virker rart hvis ikke høyere minne påvirker dette. På GPU folding så er det nok noe annet og ikke relevant Hehe. Takker for at du spør. Nei har ikke det, kjører 2 x 16 GiB(2400) på 2 maskiner. Men på mine år som folder har jeg ikke sett/testet selv om det har virkning på mere wu/ppd om du kjører smp/nacl? Noen som vet knopmann, har du tenkt/teste det Fanten denne: Men er gammel: The only information I have on that is my own testing I have done on bigadv WU's and they both appear to have an equal impact but some say latency is more important. But I have not been able to prove or disprove that. As fa as PPD I can gain between 2% and 5% with tighter timings or higher clock speeds on bigadv WU's If I run I7 920 @ 4.2Ghz DDR3@1600 8-8-8-24-60-1T around 28,700 PPD if I run it at 7-7-7-21-60-1T I will get around 29,900 PPD and the same goes with speed 1500Mhz vs 1600Mhz so the both play a role. Grandpa_01 Posts: 1873 Joined: Wed Mar 04, 2009 8:36 am Endret 18. august 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Jeg kan ikke se noe log vindu. Jeg har bare Web control og der viser det ikke noe log så vidt jeg kan se. Måtte innstallere og starte FOH fra terminalen. Nå er jeg ubrukelig i Linux, men ser foldingen surrer og går i alle fall. Mener det stod a7 i terminalen når jeg startet FOH. Jeg kan prøve å hjelpe mer vist noen vet hvordan. Du hjelper meg veldig mye på min oppgradering. Mine 8 3770K, klarer ca 25k på a7 @4200. Lukk web control. Nede i høyre skal du se ett ikon som er mest rød/gult osv. På min fedora box er det ikke synlig. Vis skjulte ikoner, Ser på min linux maskin, fant det Etter å ha foldet i ca 12 timer så viser PPD 64 000 så denne ser ut til å variere en god del. Det meste jeg så var vel rett under 110 000. Jeg klarer ikke å finne noe ikon som er rødt/gult. "Startlinjen" min er oppe i Ubuntu, men ser ikke noe slikt. Regner med LM-sensor ikke funker for Ryzen enda da temperaturene og spenningen som blir vist i BIOS (Asus Crosshair VI) viser veldig feil. Spenningen viste 1.48 til 1.52v med nyeste BIOS og temperaturer på rundt 50-60 med Noctua DH-15 CPU kjøler. Dette til tross for at jeg ikke hadde forandret på noe. Jeg har i ettertid forandret RAM til å kjøre på 3200mhz Det hadde vært greit å se at jeg ikke ødela den når den står og går 24/7 Edit: Noen som vet hvorfor jeg ikke får foldet på bærbaren min? ASUS ROG GT752V - 6700HQ + GTX 970M. Får opp feilmelding at den mangler filer rett etter innstallasjon. Har prøvd å formatere å gjort dette på nytt uten hell. Har prøvd 3 ganger nå, tips? Endret 19. august 2017 av xSotte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå