Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ARGH! Faren min har av en eller annen grunn bestemt seg for å tro at F@H gjør maskina treg. :roll:

Jeg har prøvd å si fra til han at den bare bruker ledige ressurser (så godt som i hvertfall), men så fort han ser F@H-ikonet nede i hjørnet på stuepc'en så lukker han den. I morgen innstallerer jeg den som service i stedet så ser han det ikke! Gidder ikke gjøre det nå siden en wu er nesten ferdig.

9468253[/snapback]

Du mister vel ikke arbeidet selv om du går over til service. Kopier konsollversjonen til samme stedet som du har installert den nå. Så kjører du den med -configonly og pass på å velge service. Når du starter den etterpå skal den finne WUen i work og fortsette med den.

De fleste filene som ligger under installasjonskatalogen blir generert når man henter en WU. Men før den henter en WU sjekker den om den har noe å jobbe på. Når du har kjørt konfigurasjon skiller den ikke på om det er første eller hundrede gangen den startes opp. Den gjør det samme uansett.

Lenke til kommentar

Jeg teller fryktelig på fingrene om jeg skal kjøpe en Xeon 3220 eller hva det blir.. Ikke den billigste, men den nest-billigste.. 2k for quad er kult.. Dog, jeg er litt skeptisk på om jeg bør vente til det kommer "ekte" firekjerne, Penryn eller Bloomfield, sistnevnte er vel Xeon-versjonen..

Der vil de ha felles L2-cache, etter hva jeg husker, (correct me if I'm wrong) noe som vil gi bedre ytelse, samt at det er 45nm slik at det blir mindre varme.. Det gir jo gjerne litt bedre klokkeegenskaper.. :D

Lenke til kommentar

er det virkelig ikke større forskjell på Quad og Duo? er nedi 1700++ på min Duo klokket til 3GHz, men det er fordi snittet tar med en 1148poengers som hang i ett døgn uten at jeg la merke til det. Ellers varierer pakkene fra snaut 1700 til 2200. Merkelige er at pakkene tar omtrent like lang tid så en 1148 poengers gir adskillig lavere ppd enn en 1760 poengers :mad:

Lenke til kommentar

Damn, hvorfor er deadlinene så sinnsykt mye tightere på SMP enn på vanlig?

Har du PCen slått av i 2 dager klarer man jo ikke deadlinen?

Lastet ned nytt prosjekt i dag, skal være ferdig senest den 15. helst den 14. hvis jeg ikke slår av PCen skal det gå helt greit i følge FahMon, men da har jeg knapp tid. ETA er 1d 22t.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk forklart i faqen. De holder tross alt på betatesting og i denne perioden er det vesentlig å få pakker tilbake så tidlig som mulig. De er derfor ikke intresert i at SMP kjøres på maskiner som er av mesteparten av tida. Det anbefales kun å kjøre SMP på maskiner som er over en viss kapasitet (eldste flerkjernesystemer anbefales ikke) og som står på hele tiden. Det er mulig denne tidsfristen blir satt opp når betatestingen er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...