MrHorgen Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Med så lav W bør jeg pokker meg tenkte på dette når/hvis jeg tenker en oppgradering på nacl riggen. Den har for øyeblikket en i3 donert av den godeste Kjetil. Beregnet det W på skjermkort også? i3 3250 bruker ca 55w Og den på bildet over ligger på like under 40W... Det er utrolig. Hmm byttet en radiator for litt siden. Fra en tynn EK360 til EK XTX480 (tykk rad) og vann temp falt med et 2-4 grader. Det er bedre enn forventet. Det kan bli noe høyere temp når jeg får på sideveggene i kabinettet, men det får så bli. Fortsatt lavere temp. Nå er det bare en jakt på å dempe støy fra vibrasjonene fra pumpa. Endret 7. februar 2017 av MrHorgen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det blir litt, ja - mulig jeg kan undervolte litt til, men det får være grenser for hva en CPU takler. Mine ligger på ca 14000 ppd på 4200 i7-3770k med gpuene kjørende. Får litt mere ppd om jeg kjører smp, men da blir det mindre wu 6950x gir ca 52000 PDD @ 4,4ghz, og 6850k @ 4,4 gir ca 37000pdd Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Min 5960x 3700 er på ca 40000, 6800K 3700 er ca 30000, men varier på hviken wu jeg kjører. Men har satt opp nacl til below normal og c21 ned til idle. Så nå klarer jeg kanskje 200wu på 3 timer. Ligger på 7.2 ppd, ps en test. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Med så lav W bør jeg pokker meg tenkte på dette når/hvis jeg tenker en oppgradering på nacl riggen. Den har for øyeblikket en i3 donert av den godeste Kjetil. Beregnet det W på skjermkort også? i3 3250 bruker ca 55w Og den på bildet over ligger på like under 40W... Det er utrolig. Hmm byttet en radiator for litt siden. Fra en tynn EK360 til EK XTX480 (tykk rad) og vann temp falt med et 2-4 grader. Det er bedre enn forventet. Det kan bli noe høyere temp når jeg får på sideveggene i kabinettet, men det får så bli. Fortsatt lavere temp. Nå er det bare en jakt på å dempe støy fra vibrasjonene fra pumpa. Ja som er feil. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det blir litt, ja - mulig jeg kan undervolte litt til, men det får være grenser for hva en CPU takler.Mine ligger på ca 14000 ppd på 4200 i7-3770k med gpuene kjørende. Får litt mere ppd om jeg kjører smp, men da blir det mindre wu 6950x gir ca 52000 PDD @ 4,4ghz, og 6850k @ 4,4 gir ca 37000pdd Du har bedre effektivitet enn meg på 6850k'en. Da tenker jeg på PPD per kjerne per frekvens. 6950x'en er omtrent lik. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Mitt har et skikkelig lowendkort installert. x300 SE, tror jeg. Hva TDP er aner jeg lite om, for å være ærlig. Googlet i noen minutter iuten å finne fnugg av info. Wow. Det var low-end i 2004. TDP er forøvrig oppgitt å være 30W. https://www.techpowerup.com/gpudb/512/radeon-x300-se Endret 8. februar 2017 av srbz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Det blir litt, ja - mulig jeg kan undervolte litt til, men det får være grenser for hva en CPU takler.Mine ligger på ca 14000 ppd på 4200 i7-3770k med gpuene kjørende. Får litt mere ppd om jeg kjører smp, men da blir det mindre wu 6950x gir ca 52000 PDD @ 4,4ghz, og 6850k @ 4,4 gir ca 37000pdd Du har bedre effektivitet enn meg på 6850k'en. Da tenker jeg på PPD per kjerne per frekvens. 6950x'en er omtrent lik. Jeg får ca 90 WU per oppdatering på 16 kjerner (10+6). Virker greitt nok det. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Så etter at jeg gjorde om på vannkjølingen så har GPUene mine byttet nr. GPU nr 2 er plutselig nr 1 og motsatt... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Det blir litt, ja - mulig jeg kan undervolte litt til, men det får være grenser for hva en CPU takler.Mine ligger på ca 14000 ppd på 4200 i7-3770k med gpuene kjørende. Får litt mere ppd om jeg kjører smp, men da blir det mindre wu 6950x gir ca 52000 PDD @ 4,4ghz, og 6850k @ 4,4 gir ca 37000pdd Du har bedre effektivitet enn meg på 6850k'en. Da tenker jeg på PPD per kjerne per frekvens. 6950x'en er omtrent lik. Jeg får ca 90 WU per oppdatering på 16 kjerner (10+6). Virker greitt nok det. Hehe, nei det er over 50% mere enn jeg klarer på 16 kjerner (8+8) Så det er meget bra, klarer litt over 40 wu på 3700. Lenke til kommentar
mna Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Har testet litt på en gammel kjenning i7 980 @ 3.45ghz. Gir ca 150-160 i døgnet. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Har et rart problem nå.... Den ene GPUen vill ikke kjøre i boost mode når den folder. Den andre vil. Begge er 980ti. Noen tips? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Har et rart problem nå.... Den ene GPUen vill ikke kjøre i boost mode når den folder. Den andre vil. Begge er 980ti. Noen tips? Det er selve prosjektet som ikkje krever så mye gpukraft. Har hatt noen av de avogtil 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Satt meg ned ved maskinen å skulle sjekke hvordan det stod til med foldingen her. Kommer guttungen på 5 au'ende inn i stua. Strekker seg etter noe papir som lå her mens han au'er seg videre. Har vondt sier han, au,au,au.. Står nå der å leter etter noe som kan ligne på ett sår eller lignende. Au,au,au,au fortsetter han. Hvor har du vondt? Blir litt raskere tempo på au'inga. Leter som f... jeg.. Ble litt stolt av gutten der han stod å pissa ned hele stue gulvet. Mens jeg stod å så på. Tømte seg skikkelig. Kunne jo ikke begynne å bære han rundt omkring heller, slik at en var sikker på at han traff det meste i kåken. Spurte når han var ferdig om han var klar over at han hadde pissa på stuegulvet. Ja Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Har et rart problem nå.... Den ene GPUen vill ikke kjøre i boost mode når den folder. Den andre vil. Begge er 980ti. Noen tips? Det er selve prosjektet som ikkje krever så mye gpukraft. Har hatt noen av de avogtil Fått flere av dem i rad nå =/ Deaktiverte SLI og gjorde om på noen kabler bak.. Skjermkablene sto i feil GPU. Og nå er kort nr 1 (det riktige kort nr 1 faktisk) stuck på base clock 1151. Det andre kjører på 1471. Satt meg ned ved maskinen å skulle sjekke hvordan det stod til med foldingen her. Kommer guttungen på 5 au'ende inn i stua. Strekker seg etter noe papir som lå her mens han au'er seg videre. Har vondt sier han, au,au,au.. Står nå der å leter etter noe som kan ligne på ett sår eller lignende. Au,au,au,au fortsetter han. Hvor har du vondt? Blir litt raskere tempo på au'inga. Leter som f... jeg.. Ble litt stolt av gutten der han stod å pissa ned hele stue gulvet. Mens jeg stod å så på. Tømte seg skikkelig. Kunne jo ikke begynne å bære han rundt omkring heller, slik at en var sikker på at han traff det meste i kåken. Spurte når han var ferdig om han var klar over at han hadde pissa på stuegulvet. Ja Hahahaha Nei jeg har god trening med å få guttungen på do. Flink til å holde seg, men man ser det tydelig at han må. Håper jeg slipper å vaske gulvet etter at han har gjort fra seg der. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) Satt meg ned ved maskinen å skulle sjekke hvordan det stod til med foldingen her. Kommer guttungen på 5 au'ende inn i stua. Strekker seg etter noe papir som lå her mens han au'er seg videre. Har vondt sier han, au,au,au.. Står nå der å leter etter noe som kan ligne på ett sår eller lignende. Au,au,au,au fortsetter han. Hvor har du vondt? Blir litt raskere tempo på au'inga. Leter som f... jeg.. Ble litt stolt av gutten der han stod å pissa ned hele stue gulvet. Mens jeg stod å så på. Tømte seg skikkelig. Kunne jo ikke begynne å bære han rundt omkring heller, slik at en var sikker på at han traff det meste i kåken. Spurte når han var ferdig om han var klar over at han hadde pissa på stuegulvet. Ja Hahahaha Nei jeg har god trening med å få guttungen på do. Flink til å holde seg, men man ser det tydelig at han må. Håper jeg slipper å vaske gulvet etter at han har gjort fra seg der. Nja, er ikke så lett å finne ut hva de vil når de går i søvne. Tror dessverre en ikke slipper unna det med å måtte vaske litt etter småkrabatene. Men det kunne gjort seg med væskekjøling da Endret 9. februar 2017 av FranZe Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Satt meg ned ved maskinen å skulle sjekke hvordan det stod til med foldingen her. Kommer guttungen på 5 au'ende inn i stua. Strekker seg etter noe papir som lå her mens han au'er seg videre. Har vondt sier han, au,au,au.. Står nå der å leter etter noe som kan ligne på ett sår eller lignende. Au,au,au,au fortsetter han. Hvor har du vondt? Blir litt raskere tempo på au'inga. Leter som f... jeg.. Ble litt stolt av gutten der han stod å pissa ned hele stue gulvet. Mens jeg stod å så på. Tømte seg skikkelig. Kunne jo ikke begynne å bære han rundt omkring heller, slik at en var sikker på at han traff det meste i kåken. Spurte når han var ferdig om han var klar over at han hadde pissa på stuegulvet. Ja Hahahaha Nei jeg har god trening med å få guttungen på do. Flink til å holde seg, men man ser det tydelig at han må. Håper jeg slipper å vaske gulvet etter at han har gjort fra seg der. Nja, er ikke så lett å finne ut hva de vil når de går i søvne. Tror dessverre en ikke slipper unna det med å måtte vaske litt etter småkrabatene. Men det kunne gjort seg med væskekjøling da Han gikk i søvne? Rnnå til gode å oppleve det... Min bror var derimot meget flink til det. .. Beklager Off Topic her Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Reinstallerte 368.81 driveren og nå har jeg boost hastighet igjen under folding på begge korta. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 RMA-mania her, 1x 7950, 2x 970 byebye. Blir vel svartelistet snart. Fyren i kassa må være den største anti-geeken som har sittet i stolen der. Reklamerte på Gigabyte GTX970, han trodde det var et 1GB GTX 970 og klaget sin nød da han ikke fant noe... kan være fordi jeg ordla meg klønete, men likevel Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 RMA-mania her, 1x 7950, 2x 970 byebye. Blir vel svartelistet snart. Fyren i kassa må være den største anti-geeken som har sittet i stolen der. Reklamerte på Gigabyte GTX970, han trodde det var et 1GB GTX 970 og klaget sin nød da han ikke fant noe... kan være fordi jeg ordla meg klønete, men likevel Hehe God helg! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Reinstallerte 368.81 driveren og nå har jeg boost hastighet igjen under folding på begge korta. Håper det funker, 0018 funker ikke på den driveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå