MrHorgen Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Tror jeg må roe ned litt på foldingen. Blir så varmt her =/ Kutter ut en 980ti på dagtid tror jeg. Til gjengjeld så var det bra for vann temperatur å bytte en radiator. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Tror jeg må roe ned litt på foldingen. Blir så varmt her =/ Kutter ut en 980ti på dagtid tror jeg. Til gjengjeld så var det bra for vann temperatur å bytte en radiator. For varmt nå!? Tenk da til sommeren... Nå går det iallefall an å lufte ut den varme lufta. Om sommeren blir ikke det like lett. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Tror jeg må roe ned litt på foldingen. Blir så varmt her =/ Kutter ut en 980ti på dagtid tror jeg. Til gjengjeld så var det bra for vann temperatur å bytte en radiator. For varmt nå!? Tenk da til sommeren... Nå går det iallefall an å lufte ut den varme lufta. Om sommeren blir ikke det like lett. Kom litt snø her og det virker som isolasjon. Har to tykke radiatorer som står nederst i ld v8. Det kommer geldig varm luft ut. Fryser i hvertfall ikke når jeg sitter ved pcen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Hjelper å klokke ned litt. Jeg sparer strøm ved å kjøre nacl på alle maskinene min. Er kun denne som kjører på 2062, de andre ligger på1632 og 1708. På kort 2 er boost på, ligge på ca 19xx(4kort) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Når dere snakker om det. Er nesten så jeg vil droppe overklokking noen ganger og heller fokusere på mindre støy, og mindre varme. Har maskinene rett ved siden av meg her. Skulle hatt et eget folderom der man kan regulere temp lettere. Da kunne også alle vifter bare bråket så mye dem ville. Vurderer også om jeg skal bytte tilbake til min Noctua D15 luftkjøler også. AIO vannkjøleren er ikke så mye bedre. Mest bling bling egentlig. Får se hva jeg gjør. Kommer nok ikke til å kjøpe AIO igjen. Vanlig luftkjøling eller full custom EK vannkjøling er veien(e) å gå. Lenke til kommentar
mna Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Trodde kraken var gode kjølere. Har en h100i selv å den er bra mye stillere en d14 å 15 med nff vifter vell å merke. Kraken skal nå være en bra oppgradering i forhold til h100 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Trodde kraken var gode kjølere. Har en h100i selv å den er bra mye stillere en d14 å 15 med nff vifter vell å merke. Kraken skal nå være en bra oppgradering i forhold til h100 Ja i følge tester skal Kraken X62 være veldig bra, men Corsair H110i GT er fortsatt bedre (og bedre enn nye H115i). Årsaken er bedre pumpe har jeg hørt. CoolIT vs Asetek. Jeg har montert min Kraken i toppen av et Corsair 780T som utsug. Fleste anbefaler dette, men problemet er at da bruker den varm luft som skjermkortet mitt dumper i kassa til å kjøle ned radiatoren med. Jeg kan sette den i front av kabinettet, men da må jeg fjerne det ene harddisk buret jeg har der, samt at den varme lufta fra radiatoren vil da bli dumpet inne i kassa... Noen råd folkens? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Det er mulig å undervolte litt, også. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Tror overklokken er på under +100mhz. Ingen volt endring. edit: Hvis jeg vil endre volten til noe lavere, hva kan jeg bruke da? Ser på MSI afterburner at jeeg kun kan øke volten, ikke senke den. Endret 5. februar 2017 av MrHorgen Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Det skal gå an å gjøre noe i nvidia nspector, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Det skal gå an å gjøre noe i nvidia nspector, mener jeg å huske. Takker. Jeg skal prøve det. I morgen... Eller tirsdag. Først prioritere jakten på løse skruer og skaffe noe gummi ringer som jeg kan bruke sammen med skruene til pumpa. Vibrasjonene fra pumpa bråker en del. =/ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Har vel postet denne før, men prisen er på vei ned... så kanskje mulig å prute litt? https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=89000146 Nypris er nok rundt 6700-6800 for det som er inkldert i pakken, og for en dedikert NaCl-rigg er det grei innkjøpspris samt svært mye ytelse per watt. Forbauser meg ikke om den saken der trekker 200W eller mindre ved full load. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Får 1070 som erstatning for 980 wohoo Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Bra, jeg fikk 5195kr for mitt. Msi med vifte problemer. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Mitt kostet litt mindre, så helt greit. Eneste er at jeg ikke har mulighet til ås ette opp stort merher Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Ikke jeg heller, derfor var det ok med 5195 i stedet for ett 1070, Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Noen wattnisser her som vet hvor mye watt en 5960X trekker ved full last ved 4000 Mhz og 1.155v? Tenker kun CPU og ikke hele maskina. 190-200W ellerno? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Noen wattnisser her som vet hvor mye watt en 5960X trekker ved full last ved 4000 Mhz og 1.155v? Tenker kun CPU og ikke hele maskina. 190-200W ellerno? Prøv å se Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Noen wattnisser her som vet hvor mye watt en 5960X trekker ved full last ved 4000 Mhz og 1.155v? Tenker kun CPU og ikke hele maskina. 190-200W ellerno? Prøv å se Kan kan vel ikke stole på AIDA64 til å vise dette? Så fortell meg Nizzen åssen ser jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå