Tordenflesk Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Jo.. Bare lurte på om jeg slapp... Anyway.. Så da installerer jeg bare den grafiske klienten, og så driter jeg i console saken da?GPU-klienten er noe helt annet en CPU-klienten. Utregningene en GPU gjør er tilpasset GPU og de har derfor ikke noe med hverandre og gjøre. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Så da kjører jeg både GPU klient og CPU klient? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Da var 100.000 grensa passert Hvor finner jeg sånn plakat man får? finner ikke noe sånt på sidene til F@H. 9405756[/snapback] Trykk på "certificate" bak scoren din: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...&username=O%2EJ Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Har ikke kjørt GPU-versjonene selv, men kan ikke se at det skal være noe i veien for å kjøre på både cpu og gpu. Bare kjør de i hver sin katalog så de ikke overskriver hverandres arbeide. Men FaH teamet anbefaler bare å kjøre GPU GUI når du tester den ut, Dersom du finner ut at du vil kjøre GPU permanent anbefales å bruke consol-versjonen for GPU da guien sakker av kjærnen merkbart. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Hvorfor funker ikke GPU klienten på 8800 GTX? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Den støtter kun nyere ATI-kort, dvs litt under 1950GTX. Vet ikke om den støtter de nye DX10 kortene fra ATI. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Den støtter kun nyere ATI-kort, dvs litt under 1950GTX. Vet ikke om den støtter de nye DX10 kortene fra ATI. 9407635[/snapback] Hvorfor ikke? Endret 1. september 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Hvorfor ikke? Klienten må kodes spesifikt til hver enkelt GPU den kjøres på. Derfor kun en GPU-type så langt. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. september 2007 Rapporter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Da var 100.000 grensa passert Hvor finner jeg sånn plakat man får? finner ikke noe sånt på sidene til F@H. 9405756[/snapback] Trykk på "certificate" bak scoren din: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...&username=O%2EJ 9406386[/snapback] Ok. Kjekt å vite Endret 2. september 2007 av O.J Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. september 2007 Rapporter Del Skrevet 2. september 2007 Hvorfor ikke? Klienten må kodes spesifikt til hver enkelt GPU den kjøres på. Derfor kun en GPU-type så langt. 9408183[/snapback] Det har også noe med at de nyere ATI GPUene er spesielt egnet til denne type beregninger. Det er ikke verdt bryet å støtte alle slags GPUer. Når man kjører GPU varianten må man også være nøye med hvilken driversw man kjører. Nye drivere introduserer altid noe feil og FaH teamet har ikke mulighet til å teste og komme med nye varianter like ofte som det kommer ny Catalyst. Which cards are supported? We now support serveral classes of GPU boards, including X1600, X1800, and X1900 class GPU's from ATI. At the launch, we supported X1900 cards only. X1800 cards do not provide the performance seen in X1900's and so we strongly recommend X1900 class cards (although we now officially support X1800). X1900 and X1800 cards are actually quite different -- they have different processors (R520, R530 vs. the R580 [in the X1900 series]). The R580 makes a huge difference in performance -- its 48 pixel shaders are key, as we use pixel shaders for our computations. Also note that the card should have more than 256MB (i.e. at least 512MB) of RAM, otherwise the GPU client will put a huge load on the client machine (although we do note that the 256MB X1950Pro using PCIe does work reasonably well). What about video cards with other (non-ATI) chipsets? The R580 (in the X1900XT, etc.) performs particularly well for molecular dynamics, due to its 48 pixel shaders. Currently, other cards (such as those from nVidia and other ATI cards) do not perform well enough for our calculations as they have fewer pixel shaders. Also, nVidia cards in general have some technical limitations beyond the number of pixel shaders which makes them perform poorly in our calculations. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. september 2007 Rapporter Del Skrevet 2. september 2007 Hey, vi er over 70000PPD avrage. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Da har man en p4 3,0GHz til som folder... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Den på jobb... Hysj. edit: Status per nå: - en Core™ Duo T2400 med to klienter - to P4 3,0 GHz med hver sin klient - en X2 5600+ med to klienter og snart også et X1950 XT som skal folde på 5600-maskina Endret 3. september 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Hvor ser man hvor mange poeng man får per dag forresten? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 på hver enkelt prosess eller totalt? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Etter å ha lest litt rundt på FAH-forumet tror jeg du vil få fler PPD med det skjermkortet på en av de P4-maskinene.. Om du spiller med det vil det selvfølgelig sikkert kollidere litt med planene dine, men tenkte jeg skulle nevne det om målet er å maksimere PPD/forskningsutbyttet.. Ellers er det bare å sjekke siden til extremeforums, http://folding.extremeoverclocking.com/use...php?s=&u=182153, hvor "min" side ser slik ut. Søk på ditt eget brukernavn, så kommer total PPD opp. Om du vil sjekke den enkelte maskin sjekker du med FAHmon eller Electron Microscope, som det er linket til på førstesiden her, evt bare google it.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Tenkte jo på å spille litt da, men jeg spiller ikke SÅ mye så det kommer nok til å få jobbe mest med foldinga... Takk for link og info forresten Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 En ting jeg kom til å tenke på. Program 1 bruker 100% CPU av den ene kjernen. Jeg starter et nytt program. Windows setter det på kjerne to. Hvis Windows ser at begge kjernene er 100% belastet, vil den sette alt på kjerne en siden det er samme siden begge er 100% belastet? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Nei, bare husk å sett machine ID til 2 på den andre service'n, om du kjører som service. Uansett skal det stå ID 1 på den første, og ID 2 på den andre, så lar windows disse stå alene og i fred. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Tror han mente hvordan Windows fordeler belastningen av andre programmer når begge kjernene går på 100% pga FAH (?!) Windows benytter seg av en fairness vurdering som egentlig overstyrer prioritering. Hvis en prosess har høy prioritet og tar 100% vil det allikevel tildeles CPU kapasitet til andre prosesser som har lav prioritet. Så i praksis vil vel flere prosesser som "trenger" 100% bli fordelt mellom kjernene selvom de allerede er fult belastet. en "ulempe" med denne fairness vurderingen er at selvom FaH kun skal bruke idlekapasitet vil den bli tildelt cpu-tid selv når et annet program går gjerne kunne brukt det. Så til tross fi idle prioritet så vil FaH få noe prosessorkraft av Window så lenge den kjører. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Er vel sjeldent et annet program trenger 100% CPU kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå