Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt problemet, du har en EVGA G2 1300W og vil bytte den i en EVGA P2 1200W? EVGA Supernova G2 er en meget god PSU, faktisk blant de beste man kan få tak i, så hvorfor bytte den?

Jeg kjører den hardware jeg har i signaturen min med en Corsair AX 1200I, så har du en 1300W PSU, har du mer enn nok futt i den PSU'en du har.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer en ny PSU. En med nok kraft til å drive nåværende hardware og hvor CPU muligens blir byttet ut med enten AMD Ryzen (ZEN) 8 kjerner eller Skylake-X. Jeg ønsker jo naturligvis at en PSU skal være minimum like god kvalitet og ha fan less mode. Fan less mode er det min nåværende mangler. Hva vil dere anbefale? Jeg vet at det nærmeste jeg kommer, men fortsatt et hakk opp, er en EVGA P2 1200W. Men hva annet vil dere anbefale? 

Corsair AX1500i

Har selv AX1500I, konge PSU for å si det mildt! :)

Litt overkill da draw from wall aldri går over 400W.. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg spiller Skyrim Special Edition... Takket være mods så finnes det fortsatt mange dødelig fiender selv om jeg er level 70. :D

Ikke at jeg vil fortsette Off topic, men trenger et råd og vet at det er folk her med peiling. Har for øyeblikket en EVGA G2 1300W PSU. Hardware er 980Ti SLI, 6600K overklokket og full vannkjøling.

Jeg vurderer en ny PSU. En med nok kraft til å drive nåværende hardware og hvor CPU muligens blir byttet ut med enten AMD Ryzen (ZEN) 8 kjerner eller Skylake-X. Jeg ønsker jo naturligvis at en PSU skal være minimum like god kvalitet og ha fan less mode. Fan less mode er det min nåværende mangler. Hva vil dere anbefale? Jeg vet at det nærmeste jeg kommer, men fortsatt et hakk opp, er en EVGA P2 1200W. Men hva annet vil dere anbefale?

Har du sjekket hvor mye systemet ditt trekker under full load? Jeg tipper rundt 700w

Dermed ingen grunn for ny psu. Bråker vifta på din psu mere enn andre vifter på radiator etc?

Lenke til kommentar

Corsair AX1500i

Litt overkill da draw from wall aldri går over 400W.. :whistle:

Er effektivitetsprofilen god ved 25%-belastning? Føles jo som en syk waste :p den der burde trekke 2x Titan X Pascal og en OK CPU i tillegg, spør du meg :p

Har selv AX1500I, konge PSU for å si det mildt! :)

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Er det noen her som har forsket på om vi får lavere PPD med 376.48 driveren, eller om det bare er projektene nå om dagen som gir mindre ppd? Jeg har ca 400K PPD lavere i døgnet, men jeg har foldet like mye som jeg pleier. (med unntak av at Nacl var av noen dager før det igjen).

Kom du noe videre her? Fikk du ppd'en opp igjen eller ble det ett tap i forhold til tidligere? Det jeg legger merke til er at skjermkortet klokker seg lenger ned med den nye driveren, helt ned til 1800 tallet. Tidligere hadde det stabilt 1999-2030, på 1070 kort.

Ingen andre som har tatt i bruk den nye driveren som har gått ned i ppd?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Er det noen her som har forsket på om vi får lavere PPD med 376.48 driveren, eller om det bare er projektene nå om dagen som gir mindre ppd? Jeg har ca 400K PPD lavere i døgnet, men jeg har foldet like mye som jeg pleier. (med unntak av at Nacl var av noen dager før det igjen).

Kom du noe videre her? Fikk du ppd'en opp igjen eller ble det ett tap i forhold til tidligere? 

Var vel bare en glitch i starts. Ting ser normalt ut nå.

Lenke til kommentar

Har etter mye surr, tull og vissvass og problemer fått begge kortene (970 og 980) opp og folde nå, det skulle #¤%& ikke være enkelt. 

Problem 1) Skjermen gikk i svart med folding på 980-kortet, klarte ikke å finne ut av det, men en total reinstall av OS løste det.

Problem 2) Wi-Fi donglen til folde/reserve-PC'n tok kvelden, så jeg måtte ta den fra HTPC'n, så den ble uten nett en stund. Har nå fått ny.

Problem 3) 970-kortet som etter avtale skulle stå i HTPC'n var nesten umulig å få i, fordi kontakt-layouten på hovedkortet slettes ikke var 100% kompatibelt med skjermkortet som er et Gainward Phantom med en overdimensjonert kjøler. F*** ta dere, Gainward!  Noe MacGyvering med kabelextensions løste det, all banning og steiking som medfulgte den opplevelsen burde ha vært tatt opp på audio.

Eneste som irriterer nå, er en durelyd som kommer fra høyttalerne når foldingen er i gang.  Har ingen god ide om hvordan jeg skal ordne det, men kanskje noen har noen tips.    Det var ikke småtteri hvor problematisk en så simpel greie som folding skulle bli.  :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...