WheelMan Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Hvor kjapt jobber PS3 en a?, hvor mange poeng pr dag?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Min produserer ca 1000 poeng på 24 timer. PS3 fikk opp dampen med den siste oppdateringen. Bruker ca 7.5T på 300/340 Poeng Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) I går fikk jeg to WUer med tilsammen 526 poeng. Den ene er antakelig en 300/340 poenger fra PS3en, men hva er den andre? Jeg har bare en SMP gående i tillegg og den leverer 1148 poengs WUer for tiden. Endret 29. august 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 PS3ene leverer 611 av 870 teraflops for tiden: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats Det er 70 prosent av regnekraften med 14 prosent av de aktive CPUene. PS3ene er derfor svært viktige for FAH Og i tillegg er en PS3 den billigste Blu-Ray spilleren på markedet, gjøre en fremragende jobb i oppskalerng av normale DVDer til full HD og håndterer mange CD/DVD formater som SACD, ved siden av PS-spill. En maskin man kan ha mye glede av og også være med å redde verden med. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Det er riktig at PS3ene gjør kraftige beregninger for FaH prosjektet, men den er også svært begrenset i hvilke oppgaver den kan gjøre. Det at den står for 70% av flyttallsopperasjonene er ikke det samme som at den kan gjøre 70% av beregnigene som trengs i prosjektet. Dette er også grunnen til at PS3 WUene er lavt kreditert i forhold til FLOPs. PS3ene blir i dag tildelt oppgaver som ville tatt mye lenger tid på en vanlig PC, men det er mange oppgaver som må gjøres som PS3 (og GPU for den saks skyld) ikke er like egnet til. edit: 2 punkter i PS3 FAQen reflekterer akkurat dette: It seems that the PS3 is more than 10X powerful as an average PC. Why doesn't it get 10X PPD as well? We balance the points based on both speed and the flexibility of the client. The GPU client is still the fastest, but it is the least flexible and can only run a very, very limited set of WU's. Thus, its points are not linearly proportional to the speed increase. The PS3 takes the middle ground between GPU's (extreme speed, but at limited types of WU's) and CPU's (less speed, but more flexibility in types of WU's). We have picked the PS3 as the natural benchmark machine for PS3 calculations and set its points per day to 900 to reflect this middle ground between speed (faster than CPU, but slower than GPU) and flexibility (more flexible than GPU, less than CPU). The PS3 is outrunning all the rest of the FAH client types. Should I stop my existing PC/GPU/... FAH clients? No, the other clients are valuable to us too and we have chosen a points system to try to reflect the relative merits of each different platform to our scientific research. For example, the SMP client has been producing some very exciting scientific results and continues to be very important in our work. By supporting machines with lots of different functionality, we have a very rich set of hardware on which to run calculations, allowing us to tailor calculations to the hardware to achieve maximum performance. Endret 29. august 2007 av Xell Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) folding-community.org nede? Har ikke kunnet komme inn de siste 2-3 ukene. Endret 29. august 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Så da ut til og fungere fint her. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Her å , tok bare litt tid og få opp forsiden Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Sidene blir blanke etter pålogging: "If you do try and login you will most likely be presented by a blank page, and any subsequent visits to pages on this forum will cause the same thing to happen. If this happens to you, you need to delete the session_id cookie for forum.folding-community.org, the name of the cookie is phpbb2fah_sid, then restart your browser to make sure. As long as you remain as a guest user, you will still be able to browse the forums." Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Da har jeg fått igang x2 5600+ maskina igjen så nå blir det nok litt mere poeng på meg Kjører SMP-klienten på XP. Men har ikke fått den til å starte ordentlig som service, men det bryr meg lite egentlig. Det gjør ikke noe å ha et lite vindu åpent i bakgrunnen. Merker lite til det i grunn. Får meg snart et x1950 XT som jeg tenkte jeg skulle sette til å folde også så da blir det i hvertfall fart i sysakene hehe Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 SMP som service ordner du ved å sette service'n til å logge inn på samme bruker som du valgte når du installerte F@H Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Takk, Tordenflesk. Skal se om jeg får fiksa det i morgen eller noe. Gidder ikke nå. Ser du folder med en celly 500... Hvor mye poeng gir den egentlig? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Ser du folder med en celly 500... Hvor mye poeng gir den egentlig?11.21 PPD Tar en måned å gjøre ferdig 1 WU Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 hey, så lenge den er stabil er det bedre enn om den står der og gjør ingenting. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Så vi kan kjøre SMP som service? Har win xp. Lurer på om eg skal prøve eller vente til den er ute av beta stadiet. Får gå inn på forumet å lese om SMP. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 SMP kjører 97% stabilt på min E4300 @ 3,2 GHz, så det er ingen grunn til at det ikke skal fungere for andre heller. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Jau.. Her kommer dagens uvitende fråga: Jeg kjører console 5.04. Jah. Så kom jeg på at jeg har et x1950pro stående i maskinen, spm nesten aldri blir brukt til noe fornuftig. Så jeg tenkte å få satt det igang og. MEN: må jeg fjerne console versjonen jeg allerede kjører, eller kan jeg bare lasta ned grafisk klienten uten å miste WU' en jeg holder på med nå? Jeg hater å miste WU. En WU tar ofte tre dager på den sure optyen min Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Er ikke verre enn å vente til du akkurat har gjort ferdig en wu da Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Da var 100.000 grensa passert Hvor finner jeg sånn plakat man får? finner ikke noe sånt på sidene til F@H. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Er ikke verre enn å vente til du akkurat har gjort ferdig en wu da 9405623[/snapback] Jo.. Bare lurte på om jeg slapp... Anyway.. Så da installerer jeg bare den grafiske klienten, og så driter jeg i console saken da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå