Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nå kan jeg se ppd på dem i forhold til pacsal, Har lenge hatt lyst å prøve titan x, men 13 store lapper er over 60% av min inntekt.

Derfor valgte jeg 2x1080 foran titan x P.

2 stk 1080 kort koster mer... Selv om de gir mer PPD selvfølgelig, og mindre watt per kort.

Lenke til kommentar

CT og rusher fikk de 2 siste kortene. Hadde 5 alle er nå ute hos foldere. Ikke alle folder med dem ser jeg på listene.

Stresser litt med å få 980-kortet til å folde her, som du kanskje så så hadde jeg en dropp i PPD i går, fordi. Vet ikke helt hvor feilen ligger, men maskinen går i svart når kortet har foldet en liten stund.    Det funker ok når 970-kortet står i, noe som det gjør nå.  980-kortet funker bra når jeg kjører ting som Furmark på det, ingen problemer der.  Så må finne ut om det er skjermkortet eller maskinen som lager kvalm. Vet ikke om det er fordi hovedkortet er et relativt gammelt H55/LGA1156 og det kanskje der problemet ligger.  Ellers får jeg putte det i HTPC'n og se om jeg har bedre hell der.   Feilsøking på hardware er alltid "morro".  :hm:

Lenke til kommentar

Prøver nå, Jepp men ikke mye mere, ca 2,2 vs 1.6 2x.

Men ja, forskjell på 2x13K vs 7.5K. Derfor ikke kjøpt. hehe.

Bytter kjøler, liker ikke 87c. på 4200 på 3770K

Nizzen folder på Titan X Maxwell Kjetil. Ergo er påstanden til Betroz riktig ang billigere, men mer Watt pr PPD. Og derfor vil muligens 368.81 være den beste driveren enn så lenge  :)

Lenke til kommentar

Kjetil : Kanskje vi som lag bør bli enige i slutten av en måned om å slå wu rekord i den neste. Husker ikke helt den dagen du snakka om wu rekord for desember jeg, men kanskje litt sent?

Du sa jo sist gang vi jaktet wu rekord, om at neste gang blir det ppd fokus igjen. Nå er det wu igjen. Skal vi ha annen hver måned sånn da eller?

Jeg bare spør...ikke noe vondt ment :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jaja, dere har nå 10mill mere i ppd, hehe.

Velkommen tilbake Kjetil!  :fun:

Takker, men 113k wu vil jeg se på en md, hehe.

Jeg håper alt er ok, byttet lag i clienten. Men HFM.Net sier noe annet. Men laget er jo 37651?

PS: Sementblander, bruk clienten(7.4.4.Eller beta 7.4.15) til å overvåke maskinene deres(48 clienter) Hehe.

Da fikser du det meste der, så slipper du å gå til alle maskinene. Tok meg ca 1min å bytte lag nr på 8 maskiner med gpu, nacI ikke mulig der.

Dette er den opprinnelige posten fra Kjetil med ønske om å slå 113k WU i oktober. Vi oppnådde 161k WU. Og i november klarte vi faktisk 173k WU og da var målet ny rekord på PPD som vi også oppnådde med nesten 2,3 Milliarder poeng for laget  :w00t:

Du er inne på noe Betroz. Jeg skjønner at du ikke er ute etter annet enn en avklaring og styrke potensialet til laget for å nå nye mål. Men november er vell ett bevis på at vi kan oppnå begge deler? 

Mitt hovedanliggende er å bidra med så mye som mulig til forskningen og F@H i sin helhet. Etter mitt syn er det da fornuftig å bidra med det en har uavhengig av om det bidrar til økt PPD eller økt WU. 

Jeg står fortsatt for min uttalelse om at PPD er synonymt med betydningen av forskning. 

Om alle hadde foldet NaCl ville det neppe vært mulig å oppnå 105 Petaflops for F@H. Det er verdens største bidrag selv når vi sammenlikner det med verdens kraftigste superdatamaskin.

Hovedårsaken til dette er F@H sin geniale utvikling av muligheten for å utføre kalkulasjoner mot GPU.

Neste hopp i kapasitet kan fort komme fra mobiltelefoner. Dersom F@H kan inngå ett samarbeid med Apple eller Samsung så vil plutselig potensiale fra NaCl for alvor komme til sin rett. Men frem til da. Bidra med det dere har mest tro på hver i seg  :love: 

Endret av Sn1ken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjetil : Kanskje vi som lag bør bli enige i slutten av en måned om å slå wu rekord i den neste. Husker ikke helt den dagen du snakka om wu rekord for desember jeg, men kanskje litt sent?

Du sa jo sist gang vi jaktet wu rekord, om at neste gang blir det ppd fokus igjen. Nå er det wu igjen. Skal vi ha annen hver måned sånn da eller?

Jeg bare spør...ikke noe vondt ment :)

Lov å spørre om noe du lurer på, hehe

Lenke til kommentar

Da har jeg undersøkt loggfilene fra i antt og ved tidligere forsøk. Følgende WU har gitt meg feilmeldinger:

9175 x2

9176 x4

9177 x3

9178

9180 x3

9181 x5

9188 x2

9189 x2

9193

9195

9196

9656

10493 x2

10496

11402 x2

11403 x2

11406

13114

13205 x2

13500 x5

...som medfører at følgende IP'er med fordel kan bannes:

171.67.108.105

171.64.65.84

140.163.4.245

140.163.4.242

171.67.108.101

171.67.108.102

140.163.4.244

Disse core 21-prosjektene har faktisk kjørt knirkefritt også med eldre driver, og kan benyttes:

11708-11711

De kjører forøvrig fra en annen server enn IP'ene over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...