Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Bra, sitter her og vurdere ett nytt x99 system til linux boxen(nacl og linux deler) som er død. Er enten cpu eller hk.

 

 

Du vet at X99 sin arvtager kommer i Q3 2017?

Jepp, men trenger nytt nå. :)

Kaby Lake kommer og snart.

 

CT. Er hk/ram/cpu.

Hvorfor sier ryktene at cache mengden er nesten halvert på de x99 arvtageren? 13,75MB er et merkelig tall syns nå jeg.
Lenke til kommentar

humm pc med 980ti nekter å kjøre annet en 372.90 driver.

selv om jeg ddu og legger in 368.81 forteller win at driver er oppdatert å wu failer.

win er huket av til å ikke oppdatere drivere men gjør dette likavell.....

 

så mulig jeg bare resinstaller....

 

Jeg fikk noe av de samme problemene da jeg installerte siste driver fra Nvidia. Løsningen ble å installere 368.81 og velge tilpasset installasjon. Det førte til en tvungen restart av maskin og avinstallering av nyeste drivere.

 

Så oppgraderte jeg til 372.90 etter det. Men jeg har 1080 på den maskinen.

Lenke til kommentar

 

Du vet at X99 sin arvtager kommer i Q3 2017?

 

Jeg sitter på gjerdet og venter på Kaby Lake og synes det er litt lenge å vente selv om det er fristende. Det nye brikkesettet kommer med Cannonlake da?

 

 

Kaby Lake + Z270 kommer nå i januar. Jeg snakka om den plattformen som skal ta over for X99. Spørs hva du trenger/vil ha det :)

Lenke til kommentar

Jeg har etter en del knoting fått F@H til å folde i Linux Mint 18, F@H liker visst ikke python 3.x,  så jeg måtte installere en eldre versjon, pluss Nvidia CUDA SDK. Men fikk det til å virke til slutt.

 

I Windows 10 kjører F@H core 18 for øyeblikket, men det kommer vel ned core 21 som vil feile. Vi får se. Uansett kommer jeg til å kjøre nacl visst det blir krøll med GPU'er.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har alle til full/max om du vil. Hva sier loggen om cpu. Jeg tror det er bedre at noen kan vise deg med bilder. Men en 5930K 6core og 6HT. Da må du sette den til 10 på cpu. Sn1ken er konge på bilder som jeg ikke er, sorry.

 

Har selv 10 3770k som er 4c og 4ht, da jeg kjørte dem på smp satte jeg dem til 6. Du skjønner ikke, ok snart kommer noen som kan forklare deg bedre en jeg kan. Happy folding.

Har vært i den menyen hvor det går an å justere cpu. Der den står automatisk på -1 standard. Kan den stå på standard eller må jeg sette den til 10? Joda, tror jeg har skjønt det der, antall tråder og begynner å regne en tråd på 0?

 

Når den stod på -1 var da den fikk fatal error.

 

Flinke gutt, hehe, sett den til 10 og prøv,

 

 

Fikk det til  :)  Satt den til 8. Det som var litt forvirrende var at jeg trodde det var en innstilling på hvor mange tråder av cpu skjermkortet skulle ha og hvor mange tråder av cpu en skulle bruke, ja til cpu (i og med at cpu alternativet dukket opp i både cpu og gpu slot'en). En ting jeg la merke til var at ppd gikk opp i forhold til da jeg brukte chrome, men igjen så gikk også WU ned. Men jeg med ett skjermkort klarer fint å leve med at ppd'en øker litt. Men bidrar litt med laptopen også, men den har en liten vane for å bli litt varm, så den må ha seg noen pauser i ny og ne, men noen fler WU'er blir det nå ut av det :)  

Lenke til kommentar

Bra at du fikk det til :w00t:

Jeg kjører mindre gpu og mere nacl. Men det trenger ikke du gjøre, har ca 7.5mill ppd og ca 110wu på 3T

Delene jeg vil ha til min døde fedora er ikke på lager, en av grunnen for mere nacl + mitt mål om å klare 200k wu denne md.

Har vurdert å skrue av alle gpuene mine, og på med nacl. hehe.

 

6950X  :cool:

Lenke til kommentar

Jepp vurderte den, men over 18K for å kjøre nacl og dele linux, er på nav så nei. Så  nå er det mellom disse to: 6800K eller 6850K,

Blir nok 6800k, 200mhz mere og 28 vs 40 psi lanes er for meg ikke verd pris forskjellen.

 

I alle de årene jeg har skrudd i data har jeg ikke opplevd slik jeg har det nå.

Setter jeg strøm på maskinen, ingen lys på hk. Er det hk eller cpu?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Bra at du fikk det til :w00t:

Jeg kjører mindre gpu og mere nacl. Men det trenger ikke du gjøre, har ca 7.5mill ppd og ca 110wu på 3T

Delene jeg vil ha til min døde fedora er ikke på lager, en av grunnen for mere nacl + mitt mål om å klare 200k wu denne md.

Har vurdert å skrue av alle gpuene mine, og på med nacl. hehe.

Hehe, drastiske tiltak  :)

For å hjelpe til litt mer satt jeg det opp til 10 (sannheten var vel egentlig litt prøving, og da fahcore a7 ga såpass mye boost så hvorfor ikke?). Laptopen er det bare å se bort ifra tenker jeg da jeg blir nødt til å ta den med på kjøkkenet, løfte den opp og sette en gryteklut under samtidig at vinduet må være oppe.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...