Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://support.microsoft.com/en-gb/help/10737/windows-7-system-requirements

"All 32-bit versions of Windows 7 can support up to 32 processor cores, while 64‑bit versions can support up to 256 processor cores."

"Commercial servers, workstations, and other high-end PCs may have more than one physical processor. Windows 7 Professional, Enterprise, and Ultimate allow for two physical processors, providing the best performance on these computers."

Det tyder vel på at jeg har rett? :) Det matcher også bra ift at min erfaring tilsier at Chrome/NaCl ikke kan trekke mer enn 16 tråder.

Lenke til kommentar

Ingen feilmelding fra fahclient når du starter den?

Jeg husker jeg hadde endel problemer med FAHClient på OpenSUSE, men fikk i det minste startet den opp.

Jeg har ikke prøvd å kjøre den i terminalen. Fahcontrol starter ikke engang. Sletta som sagt Fedora og er tilbake i Ubuntu, men kunne tenkt å vite hvordan Kjetil får det til siden han bruker Fedora.

Lenke til kommentar

Høres egentlig ut som et slit. Jeg skifter ikke kortene mine så ofte. Kommer til å hoppe glatt over Pascal... Muligens Volta også. Har for tiden aller mest lyst på en real CPU og hovedkort oppgradering. Men 6600K på 4.6 og RAM på 3066 (denne skal opp på 3400 eller der omkring) så har jeg fabelaktiv ytelse på de kjernene jeg har. Såpass at jeg vet ikke om PPD per 980ti kort i denne maskinen falt noe da jeg gikk fra 1 til 2. 

Merkelig greie, men jeg fylte nettopp opp loopen min med de siste ml den manglet... Reservoiret var bare halvfullt... Og da sluttet det å komme en irriterende vibrasjonslyd fra PCen. Jeg forstår meg ikke på det her. 

Lenke til kommentar

Har nå testet nacl med 4650-serveren under Ubuntu 16.04 LTS og det ser stabilt ut! Antall wu / døgn varierer mellom 350 - 420 under ubuntu mot rett over 300 under Windows7. Under ubuntu er load på alle cores / treads omkring 99 - 100%, under Win7 omkring 65% (begge med nacl enablet i Crome). Jeg antar at det er mangelen på 100% load i Win7 som utgjør forskjellen mellom OSene, samt at ubuntu gjerne yter 12 - 15% bedre enn Windows. Strømtrekket fra veggen er tilsvarende høyere i ubuntu.

Lenke til kommentar

Jeg får "kun" 240 WU i døgnet med NaCL. Tar ca. 6 minutter per WU med min 6850K og "Estimated Points Per Day" 29,300.

Det er ikke "kun", men veldig bra! Husk at min server har 4 x Xeon 4650 som samlet har 64 cores/treads og 64 GB RAM. Din CPU har vel såvidt jeg husker 6/12 cores / treads. Så 2 av dine chipper ville gruset mine 4.:-)

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg får "kun" 240 WU i døgnet med NaCL. Tar ca. 6 minutter per WU med min 6850K og "Estimated Points Per Day" 29,300.

Det er ikke "kun", men veldig bra! Husk at min server har 4 x Xeon 4650 som samlet har 64 cores/treads og 64 GB RAM. Din CPU har vel såvidt jeg husker 6/12 cores / treads.

Ja, det er noe annet. Så tallet og tenkte kanskje det var en litt eldre Intel i7.

Kjører du flere instanser av Chrome for NaCL? Med 64 kjerner så skulle jeg tro du ville fått i alle fall 4 ganger mer WU enn min.

Lenke til kommentar

Har nå testet nacl med 4650-serveren under Ubuntu 16.04 LTS og det ser stabilt ut! Antall wu / døgn varierer mellom 350 - 420 under ubuntu mot rett over 300 under Windows7. Under ubuntu er load på alle cores / treads omkring 99 - 100%, under Win7 omkring 65% (begge med nacl enablet i Crome). Jeg antar at det er mangelen på 100% load i Win7 som utgjør forskjellen mellom OSene, samt at ubuntu gjerne yter 12 - 15% bedre enn Windows. Strømtrekket fra veggen er tilsvarende høyere i ubuntu.

Jeg tror fortsatt det er noe rart et sted. Jeg har rundt 700 pr døgn totalt fra NaCl, og det jeg kjører med er ikke noe mer enn 1x 12c/24t og 2x 10c/20t, sistnevnte en god del lavere klokket enn din maskin. Jeg mener du burde fått omtrent det doble av det du har med din konfigurasjon.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Jeg tror fortsatt det er noe rart et sted. Jeg har rundt 700 pr døgn totalt fra NaCl, og det jeg kjører med er ikke noe mer enn 1x 12c/24t og 2x 10c/20t, sistnevnte en god del lavere klokket enn din maskin. Jeg mener du burde fått omtrent det doble av det du har med din konfigurasjon.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Prøv Server 2008 R2 og så må du gjøre som jeg skrev i en eller annen post tidligere i trården her... mon tro om den er begravet eller om noen husker hvor den står :p men basically må du kjøre flere CHrome-profiler samtidig om den ikke greier utnytte alle trådene du har tilgjengelig. Om den skal kjøres 24/7 bør du legge inn alle profilene slik at de starter NaCl ved hver reboot, og sette task scheduler slik at den rebooter en gang om dagen for å unngå at Chrome tryner (det skjer før eller siden, uansett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...