brg Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 ser at det sto en link på faqen til .net. Jeg har alltid bare installert .net fra windows sine update sider. Hvis du går der og sjekker om det finnes oppgraderinger vil den ligge under "ikke kritiske" fordi den er valgfri. Hvis ikke den ligger der så er den innstallert. 9302475[/snapback] Den ligger ikke under windows update. Mener jeg innstalerte den og de fleste andre oppdateringer da jeg la inn XP på maskinen. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 da skal i alle fall det være i orden. Det med passord står forresten først i installeringsbeskivelsen Jeg er litt blank her siden jeg aldri har installert denne på XP selv, men jeg skal søke litt mer rundt å se hva jeg finner. Lenke til kommentar
brg Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 da skal i alle fall det være i orden. Det med passord står forresten først i installeringsbeskivelsen Jeg er litt blank her siden jeg aldri har installert denne på XP selv, men jeg skal søke litt mer rundt å se hva jeg finner. 9302556[/snapback] Jepp det gjør det. Ser forresten at ver. 3.0 av net. Framework er innstalert nå. Har selv søkt litt i forumet på F@H uten å finne noe orntlig svar ennu. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Nei det kommer ikke til å endre seg mye. Det er ikke mer økonomisk å kjøre flere vanlige klienter fordi med SMP kan kan kjøre WUer som ville tatt uhorvelig lang tid på vanlige maskiner. Det er også derfor de gir så mye poeng; de er benchmarket på samme maskiner som de andre WUene. Det er bare en liten del av poengene som er bonus for betatesting. Men etter hvert som det blir flere og flere duo og quad systemer som kjører SMP varianten vil nok disse også motta vanlige pakker. (snipp snipp) Min Core2 Duo (E6600 klokket til 3GHz) gjør de fleste SPM pakkene på 19-20 timer hvis den ikke har hengt seg opp på noe. 9295001[/snapback] Med mer vanlig utrustning er det ikke like opplagt at SMP lønner seg. En core 2 duo med 2 ghz klarer fra 500 til 700 poeng pr dag med smp, dvs 250 - 350 ppd på hver kjerne. Det skal ikke henge seg mye opp før man klarer like mye eller mer med en konsoll på hver kjerne. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har sett en oversikt over hvilke frekvenser forskjellige prosessorer må gå på for å klare tidsfristen, men nå finner jeg den ikke igjenn. E6600 uklokket (2.4GHz) ligger på noe sånt som 1200ppd. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg skal nå prøve og sette meg inn i dette med FAH, og installere det på mine maskiner Men, på siden dems så ser jeg to versjoner for XP: Windows 2000/XP/Vista SMP client console version og Windows 2000/XP/Vista Graphical client Hvem av de er best?, og ikke helt supervanskelig og bruke?, har forstått det sånn at SMP klienten er raskere, og støtter flere (4?) kjerner? Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har sett en oversikt over hvilke frekvenser forskjellige prosessorer må gå på for å klare tidsfristen, men nå finner jeg den ikke igjenn. E6600 uklokket (2.4GHz) ligger på noe sånt som 1200ppd. 9313805[/snapback] Her er en liste hvor man kan finne gjennomsnittscore pr ghz pr kjerne for ulike WUer: http://www.fahinfo.org/index.php?allscores...=false&offset=0 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Active: 172 Inactive: 1,568 Er det ikke på tide med en liten forside-artikkel igjen? Jeg har gått tilbake til SMP-klienten, og annet enn at første WU mistet kommunikasjon med klienten har jeg så langt ikke hatt noe problem med å sikre oppadgående kurve fra denne kanten. Endret 19. august 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Da følger jeg Torenflesk , bruker SMP klienten EDIT: Den ble for komplisert , følte jeg ikke hadde noe kontroll >.<, nå skal "den andre" testes Endret 19. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har sett en oversikt over hvilke frekvenser forskjellige prosessorer må gå på for å klare tidsfristen, men nå finner jeg den ikke igjenn. E6600 uklokket (2.4GHz) ligger på noe sånt som 1200ppd. 9313805[/snapback] Her er en liste hvor man kan finne gjennomsnittscore pr ghz pr kjerne for ulike WUer: http://www.fahinfo.org/index.php?allscores...=false&offset=0 9315399[/snapback] var ikke denne jeg tenkte på. FaH teamet har laget en liste over hvilken frekvens forskjellige flerkjerneprosessorer må klokkes til for å klare tidsfristen. Altså hvilke prosessorer det i det hele tatt er noe poeng å kjøre smp-klienten på. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 EDIT: Den ble for komplisert , følte jeg ikke hadde noe kontroll >.<, nå skal "den andre" testes Alle klientene er like å sette opp. Hva mener du med "følte jeg ikke hadde noe kontroll"? Trodde du du skulle sitte der å regne ut formlene selv? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Jeg har sett en oversikt over hvilke frekvenser forskjellige prosessorer må gå på for å klare tidsfristen, men nå finner jeg den ikke igjenn. E6600 uklokket (2.4GHz) ligger på noe sånt som 1200ppd. 9313805[/snapback] Min Q6600 har denne PPD. core0=337.76 ppd core1=339.89 ppd core2=460.68 ppd core3=169.99 ppd Så E6700 har ppd core0=790.87 ppd core1=388.05 ppd Så kommer ikke til å bruke SMP klienten enda, bruker kun consol. Endret 19. august 2007 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 EDIT: Den ble for komplisert , følte jeg ikke hadde noe kontroll >.<, nå skal "den andre" testes Alle klientene er like å sette opp. Hva mener du med "følte jeg ikke hadde noe kontroll"? Trodde du du skulle sitte der å regne ut formlene selv? 9317194[/snapback] Nei, jeg bare klarte og komme inn i Advanced settings, og tok tid og komme ut igjen , men, noen som kan anbefale en versjon?, jeg har prøvd SMP klienten (ble bare surr), og den grafiske (men den kan ikke kjøre på mer enn en kjerne, som jeg mener er waste da jeg har 4)... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 http://folding.stanford.edu/console-userguide.html http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=15110 Last ned consol versjonen. Lag fire mapper, eg skriver folding@home1, folding@home2 osv. Eg har en Q6600 så da blir det 1,2,3,4. kopier FAH504-Console.exe til alle fire mappene, kjør så FAH04 exe inne i vær mappe. La med to linker du kan lese. Lenke til kommentar
brg Skrevet 20. august 2007 Rapporter Del Skrevet 20. august 2007 TIPS: Folding På Dualboot maskin. Jeg kjører dualboot på hovedmaskinen min og ønsket derfor at maskinen skulle jobbe videre med prosjekter uavhengig av om jeg var inne i Vista eller XP. La begge folding(Core 2 duo) mappene på en felles disk og startet consollen opp som service i det ene oprativsystemet førts. Deretter startet jeg opp på det andre, valgte å kjøre i comanduvindu(CMD). Brukte komandoen Fah504-console -configonly og og skrev yes på oppstart som service. Gjentok selfølgelig configen på consollen til kjerne 2. Så nå hvis jeg skifter operativsystem så forsetter jobben videre uten problem. Dette var kun et lite tips til de som evt. måtte ha bruk for det. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Har gjort det samme på ene jobb-pcen som kjører 2 forskjellige XP (pga tool-chains). Funker veldig bra. Så lenge det er dualboot mellom no som kan kjøre samme pogramversjon av FaH så går dette veldig bra. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 http://folding.stanford.edu/console-userguide.html http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=15110 Last ned consol versjonen. Lag fire mapper, eg skriver folding@home1, folding@home2 osv. Eg har en Q6600 så da blir det 1,2,3,4. kopier FAH504-Console.exe til alle fire mappene, kjør så FAH04 exe inne i vær mappe. La med to linker du kan lese. 9318742[/snapback] Takk, kjører dette nå ,men, jeg skaffer ikke noen poeng til teamet da , vil jo gjerne det... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Poengene registreres ikke før pakkene er levert. Det kan ta litt tid avhengig av hvilke pakker du har fått. Du kan titte på logen (FAHlog.txt) for å se hvor langt i beregningene du har kommet. Edit: at teamet får poengene forustetter jo også at du har tastet inn riktig teamnummer når du gikk gjennom konfigurasjonen. Endret 21. august 2007 av Xell Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Men, i den versjonen han anbefalte, så er det ikke noen konfigurasjon EDIT: Den bare... folder Endret 21. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Første gang du kjører den skal den komme opp med en config. Jeg anbefaler at du sletter alt i F@H-mappa og begynner på nytt. Kjøre clienten med -configonly på slutten så kommer config opp. Når du har satt opp en klient per kjerne(separat machine ID) skal du ha en service per kjerne som du da starter opp i services.msc. Lag-nummeret er 37651. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå