War Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Og kjørt flere nacl? pr maskin? ES som engeneer? ala ebay-korea. Har 16 stk ES -cpuer fra ebay, men de er 3 år gamle nå. Kosta 20.000 for 4 , men nextron skulle ha 160.000 den gang. Den maskinen tygger nacl på samme tid som en random gamer-cpu. Endret 31. oktober 2016 av War Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Hvilken cpu til WU-pc tru. Tenkte å bygge noen nye. Integrert gpu og bare nacle. I5 vs i7 osv, hvor raskt klarer klienten å håndtere VS pris / ytelse? Jeg ville kjørt Xeon ES i 2P-konfigurasjon.Hva er det du mangler Knopfler for å få opp en slik maskin? Har sett i noen tidligere poster at du skrev HK til 4500,- så var du oppe på ett nytt NaCl "monster"? I tilfelle kan jeg sponse ett slikt kort til glede for vår wattnisse og NaCl-nisse. Er jo snart jul ? Endret 31. oktober 2016 av Sn1ken Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Og kjørt flere nacl? pr maskin? ES som engeneer? ala ebay-korea. Har 16 stk ES -cpuer fra ebay, men de er 3 år gamle nå. Kosta 20.000 for 4 , men nextron skulle ha 160.000 den gang. Den maskinen tygger nacl på samme tid som en random gamer-cpu. Jeg har ikke finregnet på dette (tror jeg?), men jeg får ca 75-80 WU pr dag på en maskin med 2x 2.3GHz 10 core Xeon V3, med TDP 210W tilsammen. Sender PM om de ES'ene, så blir det ikke 52 innlegg her om dem. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Hva gir mest bang for the buck om dagen, av disse "ebay\ES cpu'ene", mtp AMD Opteron\Xeon? Endret 31. oktober 2016 av Rusher Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Hvilken cpu til WU-pc tru. Tenkte å bygge noen nye. Integrert gpu og bare nacle. I5 vs i7 osv, hvor raskt klarer klienten å håndtere VS pris / ytelse? Jeg ville kjørt Xeon ES i 2P-konfigurasjon.Hva er det du mangler Knopfler for å få opp en slik maskin? Har sett i noen tidligere poster at du skrev HK til 4500,- så var du oppe på ett nytt NaCl "monster"? I tilfelle kan jeg sponse ett slikt kort til glede for vår wattnisse og NaCl-nisse. Er jo snart jul HK og muligens noe jalla-DDR4. Har så mye skrot at jeg ikke vet hva som ligger slengt her og der Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Hva gir mest bang for the buck om dagen, av disse "ebay\ES cpu'ene", mtp AMD Opteron\Xeon? Gitt prisene er det veldig god bang for buck på AMD-ES'ene, men du får svi litt på strømregningen ift Xeon. Ikke et nevneverdig problem de neste månedene, dog. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Hvilken cpu til WU-pc tru. Tenkte å bygge noen nye. Integrert gpu og bare nacle. I5 vs i7 osv, hvor raskt klarer klienten å håndtere VS pris / ytelse? Jeg ville kjørt Xeon ES i 2P-konfigurasjon.Hva er det du mangler Knopfler for å få opp en slik maskin? Har sett i noen tidligere poster at du skrev HK til 4500,- så var du oppe på ett nytt NaCl "monster"? I tilfelle kan jeg sponse ett slikt kort til glede for vår wattnisse og NaCl-nisse. Er jo snart jul HK og muligens noe jalla-DDR4. Har så mye skrot at jeg ikke vet hva som ligger slengt her og der Vi er alle glad når NaCl-Nissen er rolig og folder GPU selv (og uten å spamme hele tråden) så du får hilse Håkon hos DI og si han kan sende regningen til meg for HK og ddr4. Så får vi alle en god jul ? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Hvilken cpu til WU-pc tru. Tenkte å bygge noen nye. Integrert gpu og bare nacle. I5 vs i7 osv, hvor raskt klarer klienten å håndtere VS pris / ytelse? En Intel i5 får man jo ganske billig til rundt 2000kr (vurderer en slik selv for å oppgradere serveren). En i5 er ikke spesielt kraftig og en i7 koster "kun" 1000kr ekstra. Kanskje en Intel i7-6700K Nå vet ikke helt jeg hvor mange WU man får ekstra for en i7 i forhold til en i5. Endret 1. november 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Hvilken cpu til WU-pc tru. Tenkte å bygge noen nye. Integrert gpu og bare nacle. I5 vs i7 osv, hvor raskt klarer klienten å håndtere VS pris / ytelse? En Intel i5 får man jo ganske billig til rundt 2000kr (vurderer en slik selv for å oppgradere serveren). En i5 er ikke spesielt kraftig og en i7 koster "kun" 1000kr ekstra. Kanskje en Intel i7-6700KNå vet ikke helt jeg hvor man WU man får ekstra for en i7 i forhold til en i5. Der finner vi ut av denne uken. Setter opp ett par maskiner og gir de ulike navn, så ser vi etterhvert hva de ulike leverer. Alt for forskningen og laget ? Endret 31. oktober 2016 av Sn1ken 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 ...og for samme pris får man 14 kjerner på ebay Lenke til kommentar
skripis Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Nå spør jeg kanskje dumt, men hvorfor vil dere folde på cpu? Mtp. ppd så er det jo strøm ut av vinduet vs. GPU-folding. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Noen syns det er artig å se hvor mange workjunits vi kan greie, og der er det CPU som fikser biffen. Utover det har jeg tradisjonelt vært mer CPU-mann en GPU-mann, egentlig - så det er egentlig mer mot normalt at jeg har kjørt så hardt på GPU som jeg har gjort før. Nå satses det på begge deler. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har noen foldinginfo på 1060? Greier de ikke engang 400k PPD? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har noen foldinginfo på 1060? Greier de ikke engang 400k PPD?litt opp og ned men generelt litt dårligere enn gtx 980. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 satt på folding idag tidlig med 2 x evga 1080 , tempen er iallefall bedre enn msi kortene jeg hadde , men en uventet reboot når jeg kom fram på jobb , men hvilken nvidia driver version er den beste for øyeblikket? Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 var jo fint å få core 18 jobber på ene kortet nå da , må vel blokkere noen ip adr ikveld tror jeg Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Denne: 368.39 Og forskjellen mellom i5 og i7 er lite på nacl Dere kan se i7 3770K på doffa, og 5960x på -alias- Endret 1. november 2016 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) satt på folding idag tidlig med 2 x evga 1080 , tempen er iallefall bedre enn msi kortene jeg hadde , men en uventet reboot når jeg kom fram på jobb , men hvilken nvidia driver version er den beste for øyeblikket? 372.90 er det vel for Pascal. 368.81 for Maxwell. Edit : 372.90. Endret 1. november 2016 av Betroz Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Tja, mine funker på 368:39. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Nå blir NaCl-Nissen fornøyd (og Knopfler). Nytt HK kjøpt inn hos våre venner på Digitalimpuls i Trondheim. Endret 1. november 2016 av Sn1ken 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå