Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Leste litt bakover og ser at Vista og kjøring som Service ikke funker. Hvis jeg har forstått dette rett.

Et annet spørsmål som dukket opp er: Siden jeg har en core 2 duo prosessor. Bør jeg da sette opp 2 Consoller som beskrevet. Og vil de da automatisk kjøre hver sin prosessor kjerne?. Har bare 1 grafikk kjerne, har det noe å si.

Er iallefall igang med den første prosessen på den stasjonære.

Completed 17500 og 250000 steps. Har beregnet at denne vil ta 33 timer da dem bruker 20 min pr 2500. Er dette normalt?

9288017[/snapback]

Fikk det til å kjøre som service i vistax64. :)

Høyreklikk på "cmd/ledetekst" og velg å kjøre som administrator.

Naviger deg frem til folding-folderen(e) og start de(n) gjennom cmd (skriv fah504-xxxx)

Du kan nå konfigurere allt og velge å kjøre som service. Når maskinen restarter vil du finne at de/den kjøres av "system" hvis du trykker ctrl-alt-del og velger å vise prosesser fra alle brukere.

Mulig dette har vært sagt før... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror han mente SMP-verisjonen, den fungerer ikke som service i Vista.

9288169[/snapback]

Kjører versjon 5.04(text only). Valgte yes på kjøring som service, men den kommer ikke opp som service etter omstart.

Et siste spørsmål ikveld. Hvis jeg slår av maskinen, er jobbe borkastet hvis den ikke er fullført, eller forsetter den videre på samme prosess når jeg starter opp igjen?.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører som service så skal den lukke seg ned riktig om du slår av maskina. Dersom du kjører den manuelt må du huske å avslutte programmet før du slår av maskina. Du mister ikke nødvendigvis arbeidet, men sannsynligheten for at du får problemer er stor.

Lenke til kommentar
Google SMP: Resultat; Symetric Multiprocessing.

SMP versjonen til FaH er altså den versjonen som utnytter seg av flerprosessossystemer. Som feks core duo, quad eller amd x2.

9291481[/snapback]

Ah, så det er en egen versjon som gjør det ^^ Jaja

Kjører bare to vanlige klienter jeg.

Lenke til kommentar

SMP er foreløpig bare i beta. Den har en del kinks og kan blandt annet ikke kjøres som service i windows så vidt jeg har skjønt. Men dersom man er villig til å ta jobben som betatester så er det mye poeng å hente på å bruke denne på dual og quad systemer. Min core2 duo med SMP beta rasker inn 12-15 ganger så mye som min AMD64 3200+

Lenke til kommentar

Nei det kommer ikke til å endre seg mye. Det er ikke mer økonomisk å kjøre flere vanlige klienter fordi med SMP kan kan kjøre WUer som ville tatt uhorvelig lang tid på vanlige maskiner. Det er også derfor de gir så mye poeng; de er benchmarket på samme maskiner som de andre WUene. Det er bare en liten del av poengene som er bonus for betatesting. Men etter hvert som det blir flere og flere duo og quad systemer som kjører SMP varianten vil nok disse også motta vanlige pakker.

EDIT:

En rask titt i faqen for poenggivning forteller at poengene gitt av en WU er

points = 110 * (daysPerWU)

(benchmark gøres på en pentium 4 2.8GHz). En SMP WU som gir 1760 poeng brukte dermed 16 dager i benchmark.

I tillegg setter man tidsfristen til

timeout = 20 * (daysPerWU) + 2

deadline = max(30* (daysPerWU) + 2,10)

Så SMP WUen i eksemplet ville blitt gitt en deadline på 482,1 dag og en timeout på 322 dager. Grunnen til at man har disse fristene er at resultatene i en beregning brukes videre i andre beregninger. Det er derfor viktig å få resultater tilbake. Så i stede for å sende disse til "vanlige" maskiner sendes de til maskiner som man vet kan gjøre beregningene på under 4 dager. På den måten får man fortere resultater i prosjektet.

Min Core2 Duo (E6600 klokket til 3GHz) gjør de fleste SPM pakkene på 19-20 timer hvis den ikke har hengt seg opp på noe.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Hei, igjen

Forsøker å sette opp SMP under XP på maskinen min.

Har .net brukerkonto, men fåt følgende melding under innstalasjon:

Stopping MPICH2 Process Manager, Argonne National Lab.

MPICH2 Process Manager, Argonne National Lab stopped.

MPICH2 Process Manager, Argonne National Lab removed.

MPICH2 Process Manager, Argonne National Lab installed.

account (domain\user) [bRGXP\?]: XXX

password:

confirm password:

Password encrypted into the Registry.

Credentials for XXX rejected connecting to brgxp

Aborting: Unable to connect to brgxp

Trykk en tast for å fortsette...

Hva gjør jeg galt??

Endret av brg
Lenke til kommentar

Taster du inn bruker navn og passord for brukeren du er logget på med? Ser for meg ut som om du er på xp-bruker brgxp men har valgt brukernavn [email protected]. Stemmer dette?

Hvis du ikke har fulgt veiledningen i SMP-FAQen til punkt og prikke så prøv det. (beskrivelse for win instalasjonen er helt til sist på siden.)

Siden dette er beta anbefaler jeg uansett å lese FAQen nøye før man setter i gang.

Jeg har ikke brukt windowsversjonen selv, men det sies at om du skal kjøre den som service må du legge den inn med en bruker som har administratorrettigheter.

Lenke til kommentar
Taster du inn bruker navn og passord for brukeren du er logget på med? Ser for meg ut som om du er på xp-bruker brgxp men har valgt brukernavn [email protected]. Stemmer dette?

Hvis du ikke har fulgt veiledningen i SMP-FAQen til punkt og prikke så prøv det. (beskrivelse for win instalasjonen er helt til sist på siden.)

Siden dette er beta anbefaler jeg uansett å lese FAQen nøye før man setter i gang.

Jeg har ikke brukt windowsversjonen selv, men det sies at om du skal kjøre den som service må du legge den inn med en bruker som har administratorrettigheter.

9299251[/snapback]

Har fulgt den 100%. BrgXp er maskin navnet som jeg kjører på.

Lenke til kommentar
Men er ? brukernavnet som du er logget på PCen med? Det virker på meg som at feilmeldingen indikerer at brukernavn XXX og tillhørende passord ikke er riktig i forhold til pålogget bruker.

9299405[/snapback]

Nå har jeg både prøvd brukernavn og passord som jeg har på .net kontoen og brukernavn og passord som jeg bruker når jeg logger på administrator kontoen i XP. Samme feilmelding.

Ellers er husets PS3 satt i arbeid. Det var jo veldig enkelt å komme igang på den.

Lenke til kommentar

Bare for å å sjekke at du har fått med alt: du har en bruker på en xpmaskin la oss kalle den minbruker med passord mittpassord. Denne brukeren installerer du .net framework V2.0 på. Rebooter maskina så .net V2.0 er aktivt og sjekker windows for flere oppdateringer (når man har innstallert .net er det gjerne noen oppdatteringer med en gang). Så kjører du .exe-fila du lastet ned fra FaH og bestemmer hvor du vil installere FaH. Når det er gjort kjører du install.bat, taster inn minbruker og mittpassord og får de feilmeldingene du får?

edit: ser du har editert førsteposten din. la ikke merke til dette først. er du sikker på at du taster inn brukernavn og passord riktig. små store bokstaver. Slik du har dkrevet feilmeldinga nå ser det ut som om maskinen din (brgxp ikke klarer å verifisere brukernavnet og passordet mot de brukerene på maskinen.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Bare for å å sjekke at du har fått med alt: du har en bruker på en xpmaskin la oss kalle den minbruker med passord mittpassord. Denne brukeren installerer du .net framework V2.0 på. Rebooter maskina så .net V2.0 er aktivt og sjekker windows for flere oppdateringer (når man har innstallert .net er det gjerne noen oppdatteringer med en gang). Så kjører du .exe-fila du lastet ned fra FaH og bestemmer hvor du vil installere FaH. Når det er gjort kjører du install.bat, taster inn minbruker og mittpassord og får de feilmeldingene du får?

edit: ser du har editert førsteposten din. la ikke merke til dette først. er du sikker på at du taster inn brukernavn og passord riktig. små store bokstaver. Slik du har dkrevet feilmeldinga nå ser det ut som om maskinen din (brgxp ikke klarer å verifisere brukernavnet og passordet mot de brukerene på maskinen.

9302187[/snapback]

Hvordan sjekker jeg at .net framevork 2.0 er aktiv. Jeg prøvde å laste den ned og innstalere den manuelt. Da fikk jeg opp en forespørsel på om jeg ville avinnstalere eller reparere applikasjonen. Gikk derfor utifra at denne allerede er aktiv på maskinen.

Hadde hele navnet som brukernavn på maskinen uten innlogging. Dvs at jeg ikke hadde passord på kontoen. Endret brukernavn til noe mere brukervennlig og la inn passord, slik at jeg nå må logge inn på maskinen. Tar selvf. hensyn til små og store bokstaver.

Lenke til kommentar

ser at det sto en link på faqen til .net. Jeg har alltid bare installert .net fra windows sine update sider. Hvis du går der og sjekker om det finnes oppgraderinger vil den ligge under "ikke kritiske" fordi den er valgfri. Hvis ikke den ligger der så er den innstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...