Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arb sesongen er over for min del på tirsdag så da får jeg litt fri :-) derfor jeg venter. Orker ikke knotet med å bestille med mobilen.

Det blir sikkert no x99 oppleg. Har vel kiket mest på 6850k. Så blir sikkert noe der i området

Lenke til kommentar

Har bare ett min venn, at dere kan produser mye ppd og wu, Nacl, smp, og ja gpu.

1 nov så skal vi slå gammel ppd rekord, hehe.

Hvilken i3 kjører du på nacl,

Venter på oppdateringen nå kl 16:00.

Sandy Bridge. Tenkte å oppgradere til Skylake-e når det kommer. Forventer at intel øker antall kjerner da så tenker en 8 eller 10 kjerner.
Lenke til kommentar

Har bare ett min venn, at dere kan produser mye ppd og wu, Nacl, smp, og ja gpu.

1 nov så skal vi slå gammel ppd rekord, hehe.

Hvilken i3 kjører du på nacl,

Venter på oppdateringen nå kl 16:00.

Sandy Bridge. Tenkte å oppgradere til Skylake-e når det kommer. Forventer at intel øker antall kjerner da så tenker en 8 eller 10 kjerner.

Ville vite nr; har 6 av dem: i3-3250.

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke den til? Har selv en 5960x, kjøpte den for folding(nacl) Ville fått mere wu ved å kjøpe noe annet. 2x 170 basert system. Men har ikke plass. :nei:

Bruk heller de pengene på et titan x om du skal bruke det til folding. Men min mening :yes:

Bf1 å gta online i første omgang foldig når idle ;-)

Lenke til kommentar

Javel. Jeh har ikke muligjet til å ha mer enn 3 maskiner oppe å går omgangen. Strengt tatt kun mulighet for en lettere gpu til før det er for mye varmeutvikling.

Håper å kunne ordne noe på en balkong den dagen jeg flytter ut. Så sant jeg har en balkong stor nok til en hjemmelagd boks med 2-3 hovedkort oppi og det andre som trengs.

Lenke til kommentar

Det var ikke mitt mål, hehe. Kan du bruke den cpu på ditt hk? Sjekk bios og cpu støtte på ditt hk. 

Du kan få en om du kan bruke den på ditt hk, du sa, starter opp mere wu og du gjorde det. Visse andre som sa det samme men lite skjer. Hehe.

PS: trenger du 980?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Takker bruce, men mere strøm, ja?

Du kan jo regne på det... TDP'er og all-core boost fins her: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Xeon_microprocessors#Xeon_E5-26xx_v3_.28dual-processor.29

En 2650L v3 har for eksempel TDP 65W og regnekraften til en 5960x på ca 3,2GHz, medregnet turbo. En 2699 v3 har regnekraften til en 5960x på ca 6,3GHz, medregnet turbo - med TDP på 145W.

v4 er enda et knepp bedre: 2650L v4 har TDP på 65W og har 14 kjerner, hver på 2GHz med regnet turbo. Det tilsvarer en 6900k på 3,5GHz. 2699 v4 gir 22 kjerner og 2,8GHz for 145W, som tilsvarende blir en 6900k på 7,7GHz.

Som referanse har både 5960x og 6900k TDP på 140W. Tar du toppmodellene her gir det ca 50% mer WU/watt.

På mine NaCl-maskiner har jeg totalt 330W TDP, og soper inn omtrent 700-750 WU i døgnet derfra (litt vanskelig å estimere eksakt, da jeg ikke vet hva som går og er nede i Trondheim under mitt nick). Disse ble dog ikke kjøpt inn for å gi maksimalt med WU/watt, men fordi de var billige i innkjøp :)

Lenke til kommentar

Det var ikke mitt mål, hehe. Kan du bruke den cpu på ditt hk? Sjekk bios og cpu støtte på ditt hk.

Du kan få en om du kan bruke den på ditt hk, du sa, starter opp mere wu og du gjorde det. Visse andre som sa det samme men lite skjer. Hehe.

PS: trenger du 980?

Det skal gå, må sikkert oppdatere bios. Jeg skal sjekke i løpet av uka som kommer
Lenke til kommentar

Alle cpu klokket ned klare for gpu. Men er usikker hva jeg skal gjøre. Lyst å være på lag 37651, men hva med dem som produserer mere wu? Og hva med dem som skryter av mere wu, men nesten ingenting skjer?

Og hvorfor skal jeg da holde de 10 mill ca ppd jeg lovet?

Aner jeg en liten trussel om å forlate laget igjen Kjetil? Mas, mas, mandag hele året :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...