Christian Thork Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Stavanger ja, hadde jeg hatt 19K hadde jeg vært på vei dit for å kjøpe en påhengs, tidenes kupp! Står svakt nå. Kun et 980Ti som holder. Venter på vannkjølingsgreier til min rigg. Ene 980Ti dødt. Sender det inn til RMA. Velger 1070/1080 istedenfor. (Kreditering) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Du gir deg ikke med vann kjølingen din? Kjøp heller dette:https://www.komplett.no/product/893052/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk-x# Poenget er, ikke billigere som du gjør. Koster flesk uansett. Derfor kjøpte jeg ikke veske kjøling. Vil heller ha litt støy enn å kjøpe 10x veske kjøling Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Poenget med custom vannkjøling i min mening er fordi man liker å bygge og styre med det, samt for å kunne overklokke mer. F.eks jeg har min 5960X @ 4200 med Noctua D15 luft kjøleren med viftene på 1200 rpm under load. På custom vann kunne jeg hatt den på 4500-4600 Mhz. Om ytelsen er verdt det er en annen sak, men veldig mange mener det da. Selv orker jeg ikke lære meg vannkjøling. Jeg vil ha ting enkelt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Ja skjønner den, men ct har ikke penger til det.. Å klokke mere er bare sløsing med strøm, du får ikke mye mere ppd/wu ved å klokke som fann. Nå ser jeg at laget går ned i antall wu, hva skjer. Vi har 40000 wu til nå. Min 5960x kjører på 3700 og temp er ca 50c og viftene på ca 1500 rpm. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Poenget med custom vannkjøling i min mening er fordi man liker å bygge og styre med det, samt for å kunne overklokke mer. F.eks jeg har min 5960X @ 4200 med Noctua D15 luft kjøleren med viftene på 1200 rpm under load. På custom vann kunne jeg hatt den på 4500-4600 Mhz. Om ytelsen er verdt det er en annen sak, men veldig mange mener det da. Selv orker jeg ikke lære meg vannkjøling. Jeg vil ha ting enkelt Man trenger ikke å lære seg noe om vannkjøling. Jeg hadde aldri før vært bori vannkjøling før jeg bygde ny PC i sommer. Har en 360mm AIO vannkjøler til CPU og 120mm AIO vannkjøler til GPU. Å koble på en AIO vannkjøling er ikke noe mer eller mindre enn en luftkjøler. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Man trenger ikke å lære seg noe om vannkjøling. Jeg hadde aldri før vært bori vannkjøling før jeg bygde ny PC i sommer. Har en 360mm AIO vannkjøler til CPU og 120mm AIO vannkjøler til GPU. Å koble på en AIO vannkjøling er ikke noe mer eller mindre enn en luftkjøler. Jeg snakket om custom vann her og ikke AIO som din Kelvin S36 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Custom loop er nesten ingen ting å lære, bare å kjøpe kvalitet når man først er i gang. Kjøpe en D5 pumpe dag 1, og det er jeg veldig glad for idag. Brukte en halvtime-time på å rense alt i loopen. Skyllte igjennom rads, pumpe, skjermkort og blokka er renset og klar til bruk. Vurderer å legge ny kjølepasta på skjer kort når jeg først har kortet tilgjenlig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Delene er ikke noe stress, men å sette dem sammen og få alt tett er en annen historie. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Delene er ikke noe stress, men å sette dem sammen og få alt tett er en annen historie. Vedlikehold av oppsettet er også en ting. Jeg synes i grunn det er mer enn nok jobb å måtte fjerne støv fra maskinene mine... Jeg vil heller bruke tiden min på å bruke dem. Men å bygge maskiner var gøy en gang i tiden Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Synes det er litt moro jeg. Å få ting tett er jo en smal sak. Det skal jo være tett. Men du har holdt på mye lengre enn meg, jeg har kun hatt en loop de siste par årene. ^^ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Noen som kan ofre ppd vs wu Hvor er sementblander og det han han sa Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Noen som kan ofre ppd vs wu Hvor er sementblander og det han han sa Greia er at det er meningsløst å velge bort et GTX900 eller 1000-serie for å folde med en i3 eller i5. Om de du snakker til sitter på 5960x eller bedre ser jeg poenget. Lenke til kommentar
Riiser Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Noen som kan ofre ppd vs wu Hvor er sementblander og det han han sa Greia er at det er meningsløst å velge bort et GTX900 eller 1000-serie for å folde med en i3 eller i5. Om de du snakker til sitter på 5960x eller bedre ser jeg poenget. *Grabbing popcorn* Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Det er ikke poenget, vil ha mere wu fra laget. Jeg driter i om du har i3,i5,i7 eller 5960x ++. Er bedre enn ingenting. Kjører nå selv 6 gpu mindre. Mange hyggelige svar da jeg kom tilbake med 10mill ppd, får dem ikke nå da jeg snakker om wu? Skal ikke så mye til for å slå 105,600 wu Endret 13. oktober 2016 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg kan prøve å få i gang en CPU jeg har liggende med NaCl. Men tviler på at den vil hjelpe noe særlig. gir lyd fra meg i morgen om det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Er det denne du snakker om Kan vel alltids hjelpe til med en i3 sandy bridge på NaCl Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg kjøpte meg nettopp en ny Macbook pro retina, kan laste ned Chrome og sette den til NaCl i kveld. Alle monner drar. Skal ta en runde i Mancave i morgen og sette opp de maskinener vi har uten GPU og sette de til NaCl. Takk igjen for ditt bidrag Kjetil ❤ 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Håper du gjør det, mistet troen på sementblander. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Er det denne du snakker om Kan vel alltids hjelpe til med en i3 sandy bridge på NaCl Jupp... Må bare finne en gammel VGA kabel av all ting. Edit: har en som ligger og slenger på jobb av alle ting. -tror nemlig jeg har kastet alle jeg har hjemme. Endret 13. oktober 2016 av MrHorgen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg kjøpte meg nettopp en ny Macbook pro retina Hmm du vet at Apple snart kommer med nye Macbook'er med Skylake eller Kaby Lake...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå