Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg er veldig off topic her, men dere har vært borti litt av hvert av hardware og kanskje fikset ting også?

Jeg har 3 bøyde pins på mitt Z77 hovedkort. Det virker som de er viktige for minnet siden jeg kan kun boote til bios (har ikke prøvd med HDD/SSD koblet til) hvis jeg bruker de to borteste minnesporene. Pinsene er nederst på høyre "vegg" (hvis pilen i hjørnet sitter på nedre venstre hjørne). Har dere noen ide om hvordan jeg kan fikse dette? En av dem ser ut til å være bøyd nedover, mens de to andre stikker ut mot veggen. 

Lenke til kommentar

Beklager at jeg er veldig off topic her, men dere har vært borti litt av hvert av hardware og kanskje fikset ting også?

Jeg har 3 bøyde pins på mitt Z77 hovedkort. Det virker som de er viktige for minnet siden jeg kan kun boote til bios (har ikke prøvd med HDD/SSD koblet til) hvis jeg bruker de to borteste minnesporene. Pinsene er nederst på høyre "vegg" (hvis pilen i hjørnet sitter på nedre venstre hjørne). Har dere noen ide om hvordan jeg kan fikse dette? En av dem ser ut til å være bøyd nedover, mens de to andre stikker ut mot veggen. 

Pinsett og bankkort :)

Lenke til kommentar

da var mine 2 980 ti sendt i rma

Hva er galt, viftene?

Nope , feil med bilde , grønnskjær under spilling

Ok takker, har sett det selv på folding, mange fansy farger så restart.

Men virket på vanlig 2d, på med folding eller 3d mark så restart.

Men sist jeg hadde det var på 280 msi, to ganger, så fikk jeg 285 og ikke sette det.

1080 er død. tror det er kortslutting. Men for svar på tirsdag/onsdag.

To st 1080 skal ned og inn med to av disse: https://www.komplett.no/product/893052/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk-x#

Lyst å prøve veske kjøling på gpu. :tease:

De jeg har støyer får mye på 1974 boost, i data rommet bryr jeg ikke om de støyer.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det skal jeg prøve. Har til bare pirket med en liten flat skrutrekker. Du har gjort dette før?
Lenke til kommentar

Hadde problemer med ene eVGA kortet. Grønne streker over skjermen osv. 

Så er forsatt et "reelt problem".  :tease:

Kjenner jeg deg rett klokker du som fann, da kan du og får det. Evga sc har bare 2x6pins. FTw har 2x8pins det kan du klokke mere.

Klokket uten spenning, og kom aldri over 1400-ish. Så var ikke noe vilt kort selv om den hadde en høy Asiq (op 79.6% elns).

Akkurat nå ligger kortet på 73¤C og ca 1000 omr. på viftene istedenfor 1500 RPM og 80¤C+++. Ny kjølepasta hjalp. 

Lenke til kommentar

Det skal jeg prøve. Har til bare pirket med en liten flat skrutrekker. Du har gjort dette før?

Jeg også. Men på en amd xp 3400 :)

Lenke til kommentar

Har gjort det før ja.

Lenke til kommentar

Jeg også. Men på en amd xp 3400 :)

Da satt vel pinsa på CPU?

Har gjort det før ja.

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette. 

Håper det går. Har delidded CPU så håper å kunne klokke den lengre nå. Dog kanskje lite trolig siden den må må bli kjølt av corsair H100. Første gen med stive slanger. 

Lenke til kommentar

da var mine 2 980 ti sendt i rma

Hva er galt, viftene?
Nope , feil med bilde , grønnskjær under spilling
Blåst det rent for støv? :p

Lenge siden jeg har hørt om artefakter. Er ikke det noen problemer lenger? (overklokk / for varmt)

Jepp blåste reint på fredag , sitter å tester litt mer for synes det er merkelig selv , men får teste mer nå , er rare skygger og flimmer/grønn skjær på plakater i spill , sorry off topic , 'en også klokker det seg mere ned nå enn før , men testa på jobb også og da var det fortsatt nedklokking deluxe , 'en kan mulig være skjermen også som trenger bytte av g-sync modul/mb eller lcd panel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...