Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1FE 2050 i evga pres, 63c 95% fan 

Samme kort 80% fan 68c , samme 2050 stabil

Slik jeg leser de tallene, så trenger den FE vifta god fart på seg for å dra unna varmen. Trikset er vel å finne en sweetspot der core er stabil på 2050 Mhz, mens vifta er lavest mulig for minst mulig støy. 70% kanskje hadde vel vært en slags grense før den setter ned core. Jeg får jo ikke testet dette siden jeg ikke har noen 1080 kort :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I morgen har jeg kjørt nacI på fedora i en uke, de av dere som kjører nacI har vel merket det. Men dere er ikke mange, håper jeg har feil.

Win maskinene har kjørt siden søndag kveld. Så nacI er bedre nå :tease:

Kjører nacl på min 5960X og har gjort det en stund. Etter jeg tok ut ene 980Ti kortet og kun kjører singel kort der, så går det an for meg å kjøre nacl. Balanse mellom varme og støy å gjøre for meg. Folder under Win10 på den maskina da. På min Linux Mint maskin står det andre 980Ti kortet å folder (ikke nacl der). Jeg har ikke en haug av folde maskiner som dere har  :tease:

Lenke til kommentar

Min har foldet hele uka. Skal sjekke når jeg endelig kommer hjem fra skoleturen ikveld.

Sikler på 1080 pga mindre watt og mer ppd. Men må se det ann.

Smarteste er nok å vente på en TI versjon.

Spessielt for deg som har ditt 980Ti på 1500 Mhz. 

Lenke til kommentar

I morgen har jeg kjørt nacI på fedora i en uke, de av dere som kjører nacI har vel merket det. Men dere er ikke mange, håper jeg har feil.

Win maskinene har kjørt siden søndag kveld. Så nacI er bedre nå :tease:

Kjører nacl på min 5960X og har gjort det en stund. Etter jeg tok ut ene 980Ti kortet og kun kjører singel kort der, så går det an for meg å kjøre nacl. Balanse mellom varme og støy å gjøre for meg. Folder under Win10 på den maskina da. På min Linux Mint maskin står det andre 980Ti kortet å folder (ikke nacl der). Jeg har ikke en haug av folde maskiner som dere har  :tease:

Kjører Process Lasso ja?

Lenke til kommentar

Slik jeg leser de tallene, så trenger den FE vifta god fart på seg for å dra unna varmen. Trikset er vel å finne en sweetspot der core er stabil på 2050 Mhz, mens vifta er lavest mulig for minst mulig støy. 70% kanskje hadde vel vært en slags grense før den setter ned core. Jeg får jo ikke testet dette siden jeg ikke har noen 1080 kort :p

Kan prøve imorgen, ville hare høre litt mer om nedklokk ol. 

Det siste jeg har hørt nå er hold kortet under 83C 

Det jeg må sjekke om stemmer. 

Isåfall kan man sette ønsket hz og senke fan% helt til man treffer ca 80.

Lenke til kommentar

Kan prøve imorgen, ville hare høre litt mer om nedklokk ol. 

Det siste jeg har hørt nå er hold kortet under 83C 

Det jeg må sjekke om stemmer. 

Isåfall kan man sette ønsket hz og senke fan% helt til man treffer ca 80.

Det har jeg sakt lenge å holde kortene kalde, men ingen respons fra dere. 1080 har 94c før det er for varmet.

Men jeg kjører mine på 74c max.

Lenke til kommentar

Jeg har også nylig satt inn 2 1080 (EVGA SC) i min hovedrigg i kabinett. Med maks power og temp target i PrecX, til og med +100Mhz på GPU clock, er dette noe helt annet enn 980ti som jeg tok ut hva gjelder temp og støy.

Øverste: 64% (82C, 2025Mhz)

Nederste: 34% (72c, 2035Mh)

Støy er langt under andre rigger i samme rom :)

Lenke til kommentar

Jau men med ett kort hadde temp og støy vært enda lavere. Jeg synes det er ganske stor forskjell i støynivå mellom 34% og 64% på viftene... Over 50% på viftene og jeg hører iallefall mitt MSI 980Ti. Mulig som dere sier at de nye kjølerene er bedre da.

Lenke til kommentar

Har testet med 3770K ht off, ingen forskjell.

Der det står hva hvor mye tid nacl tar, så økte den med 1 min da jeg slo av HT på min 5960X. Dette er da med folding på singel 980Ti + nacl. Så jobbene tar kortere tid hvis man har HT på. Siden jeg spiller, så tjener jeg litt på å ha HT av i spill. Vet ikke om jeg gidder å reboote og skru på/av HT for hver gang jeg skal ditt eller datt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...