Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte bare et billig hovedkort som egentlig er dårligere enn det jeg har nå. Fikk det til 345 på Komplett, et demokort. Problemet med mitt nåværende er at jeg ikke kan slå på PC-en uten å restarte strømforsyningen. Etter feilsøking har jeg funnet ut at det er hovedkortets feil.

Nytt:

MSI RD480 NEO2-FI,

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB

Gammelt:

AMD Athlon64 X2 4200+

2x 500GB fra Western Digital, S-ATA

Point of View 7800 GT

OCZ PowerStream 520W

2x Plextor 716A

2GB PC3200 RAM fra Geil

Microsoft Vista Ultimate :thumbdown:

Byttet ut:

36GB Raptor 10.000 RPM

Asus A8N SLI Deluxe

Tipper maskinen blir mer stille nå. Den nåværende systemdisken er hovedstøykilden i min PC. Jeg slipper støy fra chipsetviften på det gamle hovedkortet. Viftene fra den serien er kjent for å støye mye.

I tilleg er det et pluss å kunne slå på PC-en uten mye kunnskap. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, var vel litt kjapp i avtrekkeren der. Det er for linux den kun er i 64bit. Men saken er egentlig uendret, for så vidt jeg kan se fra downloadsida dems er det bare en smp-variant for win. Det er heller ikke noe å velge mellom for standardklient, annet enn grafisk eller konsoll.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle si fra at SMP-klienten er blitt oppdatert og at GPU-klienten er blitt bekreftet at fungerer med Catalyst 7.5. Begge ser ut til å kjøre fint her hos meg. Bare venter på PPD fra SMP-klienten nå. Skal bli kos å titte på FahMon :p

Hvor mange % trengs før jeg får PPD i FahMon med SMP-klienten?

EDIT:

1200+ PPD er ikke ille det :)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Men den fristen den raporterer i loggen der; er det den absolutte eller den foretrukkene. på SMP er de vel de samme, men på vanlige pakker kan det være laaaangt i mellom de tidspunktene.

8848405[/snapback]

Jeg fikk en SMP-WU som hadde 1780 poeng og som hadde siste deadline 2 dager etter foretrukne deadline. Det viste seg imidlertid at det var umulig å komme igjennom den, klarte 6 prosent på 12 timer, og da ville det det gå langt over siste deadline, så jeg startet på en ny.

Lenke til kommentar

ok. i begynnelsen var foretrukne og absolutte det samme på SMP. Men da er jo igjenn spørsmålet; begynner core å raportere på den absolutte eller den foretrukne? Hvis det man ser i raporten er den foretrukne er jo ikke faktisk deadline ute og da skal man selvsagt ha poeng.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å ofre poeng for min del. Men om det skjer igjenn (hvis du har belastet pcen med masse andre prosesser og derfor går over) så sjekk om det er absolutte eller foretrukkne han begynner å raportere på.

Litt usikker på om man får ut begge datoene av feks fahmon. Vet i hvertfall at qd raporterer begge.

Lenke til kommentar

Fahmon viser begge datoene, men som regel er de sammenfallende. Det er bare den ene WUen med ekstra høy poengsum som ikke har hatt det. Hadde en SMP-WU som var 90 prosent ferdig, men som var over deadline fordi maskinen hadde blitt slått av og som klienten droppa fordi den var over deadline.

Det er imidlertid mulig at fah-serveren på stanford har andre toleransegrenser, f.eks. noen timer, som ikke fahmon viser.

Lenke til kommentar

Var snakk om 3 timer i mitt tilfelle.

Kan starte SMP klienten på serveren hjemme. Da burde jeg gå over tidsfristen med 1,5 døgn.

Men slik jeg ser det vil den gjøre ferdig WUen og du vil få poeng sålenge klienten ikke stenges ned etter tidsfristen har gått ut.

Har tidsfristen gått ut og du restarter klienten vil den sannsynligvis bare laste ned en ny og begynne på den heller.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...