Xell Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ja noen wuer har mer poeng og noen wuer er raskere å beregne avhengig av hvilken maskin den kjører på. Dersom du under konfigurasjonen velger advansed og store pakker mottar du pakker som det gis bonus for. Men dette er kun hesiktsmessig å gjøre dersom maskinen er kraftig nok. Fesk dersom man kjører sen stor pakke på en gammel maskin med lite ram vil dette gå tregt og man vil ende opp med lite PPD. Du kan jo lese litt i Settings FAQen for å finne ut mer. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Noen som har peil på å bruke F@H bak en branmur? Sitter på skolen her og vil tyne celeron'n litt Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 skulle tro at hvi du kan surfe på nettet burde det gå bra. Mener de bruker 8080 som bør være åpen. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Jeg har også prøvd å koble til gjennom TOR, men uten hell. Endret 29. mai 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 hvor henter du proxy instilligene fra? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Localhost:9050 Jeg er koblet til messenger gjennom den proxy'n Funker kanskje ikke F@H over en SOCKS-proxy? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) vet ikke helt. Man skal kunne sett opp med proxy, men har aldri hatt behov for dette selv. Den enkleste metoden er vel at om IE har proxy instillinger så kan man hente de rett derfra. Med andre ord; dersom man må bruke proxy for å koble en browser mot nettet og IE virker skal det gå greit å sette opp FaH også. Har du prøvd å velge "get from IE" eller hva spørsmålet er under configen? Endret 29. mai 2007 av Xell Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tordenflesk: Du kan jo vente til du kommer hjem med å laste opp og ned WU's Men du mister jo kanskje en del folding når den er ferdig da... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Får nok ikke ta med PC'n hjem Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 noen som har prøvd å installere fah-konsoll på en minnepinne? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 har ikke prøvd det men ser ikke at det skulle by på masse problemer. Så sant man ikke velger service under konfigurasjonen så lagres det vel ikke noe på maskinen utenom under der programmet ligger. Men, er det noen som har vært borti miniITX kort (spesifikt en15000) og som vet hvrdan man kan overstyre strømsparinga på de? Samme pokker hva jeg gjør vil den ikke kjøre på noe annet enn 800. HAr klart å få den til å raportere full speed under boot (1.5ghz), men rett etter at den kommer inn i oset faller den tilbake til 800. Har dratt i gang FaH på den og selvom det ikke blir mange poengene så står den jo på hele tiden så det er jo synd og skam at den skal stå og gjøre ikkeno. Enn så lenge produserer den fantastiske 12PPD, men så lenge den ligger godt innenfor tidsfristen er det jo helt greit. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvor mange dager får man på å knekke en vanlig WU på en vanlig enkjerneprosessor? Før tidsfristen går ut mener jeg. Simen1: Er du aktiv i folding@home eller er du fremdeles i SETI@Home? La merke til inlegget ditt på slutten av førstesiden. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvor mange dager får man på å knekke en vanlig WU på en vanlig enkjerneprosessor? Før tidsfristen går ut mener jeg.8767767[/snapback] Nå vet ikke jeg om det er forskjellig på mange av WU'ene men ser på den andre pcen at Preferred Deadline er på ca. en mnd. Mens Final Deadline er på litt under 3 månder. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvor mange dager får man på å knekke en vanlig WU på en vanlig enkjerneprosessor? Før tidsfristen går ut mener jeg. ca. 1 måned mener jeg å ha lest. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jaha? Det virker jo flott. Jeg har ikke orket å installert klienter på svært gamle maskiner da de ikke ville nå deadlinen som jeg trodde var på om lag en uke. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Usj, går bare lengre og lengre ned i både PPD og antal poeng for hver WU. Når jeg fikk den nye PCen med Core 2 e4300 gikk hele maskinparken på totalt 1000-1300 PPD, men nå er jeg heldig om jeg krysser 300. Av en eller annen grunn får begge klientene jeg kjører på C2D-maskina den samme WU'n som den gamle råtne Celeron 500 får. Deprimerende! Endret 2. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jepp, er ikke mye jeg får heller. Kun 230 i gjennomsnitt per WU. Knekker 1-2 i uken tror jeg. Satt den til ikke å godta WU-er på over 5mb for å få flere poeng siden det blir flere WU-er av det. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fruktkake: hvis maksinene er nogenlunde oppegående så får du bonus-WUer ve å sette både store og andvanced i option. Selvom du knekker flere WUer ved å ta de små får du høyere PPD ved å ta de store På min Athlon 64 3200+ veksler jeg mellom WUer som gir meg ca 4.3pph (103PPD) og ca 11.2pph (269PPD). Siden maskinen har nok RAM bruker den omtrent like lang tid på alle pakkene, men bonuspakkene gir mer poeng og dermed også høyere PPD Man kan jo prøve seg litt fram og se hva som gir best resultat. Generelt sett så er disse bonuspakkene eksperimentelle pakker og det anbefales at man følger litt med på beregningene. Man kan risikere å ende opp med masse ufulstendige beregninger som blir slettet og dermed lite poeng. Man må se på det litt som betatesting. Man blir belønnet for å hjelpe til og det betyr at man bør si ifra om problemer som muligens bør fikses. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Team HW's 3 års-dag om 3 dager Hadde vært greit å vekke de 1503 medlemmene som er inaktive med en forside-artikkel?. Blir for dårlig at det bare er såvidt 200 aktive. (ikke sikker på eksakt fødselsdato, baserer det på første-innlegget) Endret 3. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Xell: Men hva gir mest tid/poeng? Jeg bruker svært lang tid på de som er over 5mb, kommer til å bruke fire dager på den jeg er på nå.Tid er poeng vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå