Gå til innhold

Anbefalte innlegg

A2 viser skjermen, ingen boot, selv etter uttak av død gpu og bios reset. 

Lærer mye da av å holde disse riggene oppe. 

Lærdom nr 1, ikke bruk billige coolermaster-psuer, typisk 700w 399,- 

3 har dødd av seg selv, med 290w last 24/7 i ca 3 mnd. 

Kjipt med BSOD-maskiner, ny psu god evga g2 1000w, nytt hk 1150, ny i5 og ny ram. 

BSOD-er 20x pr dag, hvor skal jeg begynne tru, byttet ram først. 

G2 series til EVGA er god. Har en G2 1300W selv. Synd at du ikke har vifteløs modus på G2 1000W og høyere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert gøy med WU-rekorder, men om man føler GPU-software er litt plundrete, så er jo det peanuts mot NaCl... tenkte YES!, nå skal jeg jammen bidra litt! Og hva skjer? Chrome kjører 35-40% CPU på min kjære 5820k. Det svarer vel til 5 kjerner uten HT. Ikke noe stress å kjøre dette, men hjelper jo ikke å fyre opp kraftige maskiner om den ikke klarer dra nok kjerner på en gang... har hverken HW eller plass til å sette opp 10 maskiner som kjører på sparebluss.

Kjør igang et par VM da vel.

Joda, om jeg har nok RAM, lagringsplass, tid osv går det sikkert an, men hvorfor så mye surr for å få ting til å folde skikkelig? Jeg føler ikke veldig for å legge til avanserte ting jeg ikke trenger på 24/7-installasjonen min, heller. I tillegg er jeg usikker på om det da går utover GPU-foldingen, men det finnes det sikkert fasitsvar på.

Skeptisk, men tja om jeg ikke plutselig trenger 16GB RAM på alt av oppsett (kjører 4x2GB DDR3 der jeg kan).

Lenke til kommentar

Kjipt med BSOD-maskiner, ny psu god evga g2 1000w, nytt hk 1150, ny i5 og ny ram. 

G2 series til EVGA er god. Har en G2 1300W selv. Synd at du ikke har vifteløs modus på G2 1000W og høyere. 

Superweekend på komplett på G2 1000w og 1300w :)

Lenke til kommentar

Derfor du kjøper P2 ;)
Lenke til kommentar

Derfor du kjøper P2 ;)

Prisen når jeg kjøpte var nesten lik tilbudsprisen som komplett har nå. P2 var vel 6-700kr mer. P2 1000 hadde vært mer enn nok da. Den var fortsatt 500-600 over. G2 1300 lå 40kr over G2 1000W. G2 1300 og 1600 bråker mest. De har samme (kraftigere) vifte enn G2 1000W. Med min bruk så burde ikke den bli varm i det hele tatt. Drar nok 650W på det meste. Med Gold effektivitet blir det vel 65-80W i varme å fjerne. 

Lenke til kommentar

780 classy kortet jeg bruker til folding, ble plutselig unormalt varmt. Viste seg at den ene vifta spant bare ca en omdreining rundt så en pause og sånn fortsatte det... Etter litt tafsing på vifta mens kortet sto på, så er den tilbake som normalt :) Er det vifta som snart gir seg, eller kan det skyldes noe anna :hmm:

Lenke til kommentar

Slitent lager. når det skjer igjen søk rma.

Eller e-bay etter ny vifte.

En dråpe olje, eller ebay kanskje ja.. Tror det var ca 15 grader forskjell mellom 1 og 2 vifter...  Er et dedikert foldekort så rma er litt meh.

Uansett jeg må skryte litt av meg selv, da jeg snuser oppe blant topp 20 på producers lista :woot:  Fått satt sammen en maskin til i dag, så da trenger jeg ett nytt kort.. Eller holder det med et 8800gt :love:  :lol:

Lenke til kommentar

Kjetil!

Broadwell-based Xeon D-1587 packs 16 cores (32 threads) and just 65W TDP

http://www.tweaktown.com/news/50545/intels-new-16-core-xeon-1587-beast-small-65w-package/index.html

Gjerne ha den i en 140W TDP verson med åpen multiplier  :cool:

Men det får vi nok ikke før Skylake-E.

150w+  :ninja:

Xeon E5 går vel opp til 160w tdp på 18 core eller.no

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er det mulig å legge inn innstillinger så jeg ikke får jobber som tar over X tid? 

Tror ikke det er slike muligheter pr dags dato. Det vil selvsagt være noen forskjeller på Nacl, CPU og GPU, men ser vi isolert for GPU f.eks. så er det ingen slike muligheter. Eneste mulighet vil eventuelt bli å blokkere IP til servere som leverer WU som tar mye lengre tid enn andre. Det vil være det nærmeste du kommer for å oppnå noe slikt om vi tar utgangspunkt i GPU. Men en slik oversikt må du nesten sette opp for din egen del da det ikke eksisterer oversikt over hvilke servere som leverer x oppdrag osv.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...