Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Poengsystemet baserer seg på at WUene blir benchmarket på en maskin (2.8GHz Pentium 4 machine with SSE2 disabled) også får de poeng (og deadline) ut i fra hvordan denne maskinen takler de forskjellige oppgavene. Hvordan andre maskiner yter vil variere litt fra WU til WU avhengig av prosessorarkitektur, minne osv.

I tillegg er det en del WUer som stiller større krav til maskinen og disse gir ytterligere mer poeng. Det er disse som gir de største utfallene og man får disse pakkene ved å velge advmethods og pakker tøsrre en 5MB under konfigurasjonen. Disse bonuspoengen ligger for tiden på ca 50% av benchmarken, men vil endre seg dersom man får god dekning på disse og for liten dekning på andre pakker.

Nå det er sagt så vil en "rasjonell" folder folde fordi han/hun ønsker å bidra til prosjektet og ikke bruke masse tid på å følge med på og slette WU. Dessuten så må man et stykke ut i WUen før man kan se hvor lang tid man faktisk kommer til å bruke og ved å stadig slette WUer så har man kastet bort tid og får ikke nødvendigvis så mye mer poeng. FaH prosjektet er avhengig av at alle typer WUer blir beregnet. For tiden er det mye poeng å hente på SMP, GPU og PS3 fordi disse er i testfase og man ønsker at så mange som mulig er med på å tester disse, men dette vil gjevne seg ut dersom det fører til at folk kutter ut å kjøre vanlig cpu-varianter da det finnes pakker som ikke er egnet til å kjøre på feks GPU eller PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet kan være at den ikke blir lukket skikkelig og at den neste programmkjøringen ikke får akksess til filene. Har du gjort reboots e.l. uten at fah ble lukket? Har du fått fjernet servicen skikkelig?

Først kontroller at servicen(e) er borte. Dersom det er flere prosesser som prøver å akkessere de samme WUene blir det krøll.

prøv å lukke programmet (ctrl+c), vent til alle tilhørende prosesser er borte fra taksmanager. Slett alle filer som er generert av programmet. (alt som ligger under installasjonskatalogen untatt installasjonsprogrammet. så sant du ikke har lagret flere ting der.) Prøv så å starte opp ting på nytt.

Alternativt er det noe annet på maskina de som er ustabilt, men la oss håpe at det ikke er det.

Fikk den i gang igjen. Tror jeg rett og slett bare fikk en ny WU fra F@H. Jeg pleide å lukke med 'lukk'-knappen. Sikkert det som ble litt kokkelimonke. Ctrl+C fra nå av.

Lenke til kommentar

når du lukker med lukk-knappen vli ikke prosessen fullføre de beregningene den holder på med. I noen tilfeller så tilkes det dithen når man starter opp på nytt at et annet program holder på med WU-filene Da får man en IO error. Ofte er det enkleste å stoppe programmet, slette work-katalogen og starte programmet igjenn. Hvis det ikke virker så kan man begynne på det mer kompliserte reperasjonene.

Lenke til kommentar

Nå blir vi snart tatt igjen av Team 2ch karer.

Det er veldig synd vi har så mange inaktive brukere, kun 200 av 1700 er aktive, jeg synes det bør diskuteres litt om hvordan vi kan få flere tilbake på banen, evt. få inn mange nye. Vil det være mulig og få en artikkel på HW.no om noen smisker litt?

Jeg har blitt endel mer engasjert i hele F@H-opplegget nå i det siste føler jeg og jeg er helt sikker på at mange av de inaktive brukerene kun har glemt det, og sikkert er villige til og komme tilbake for fullt om noen minner de på det :)

Så forresten at jeg har snike meg inn på lista over Top 20 Producers, så... :woot:

Lenke til kommentar

Gratulerer med bra produksjon Mit, ser du allerede har levert over 100 WUer også!

Når det nyhetsbrevet er ferdig, kunne man PMet tidligere brukere med en hyggelig oppfordring om de vil sette seg på e-post-lista og satt igang foldinga igjen? Det må vel være akseptabelt, eller hva?

Lenke til kommentar

Hei.

Bruker FahMon til å følge med på maskiner jeg har i hjemmenettverket mitt. Dette fungerer utmerket.

Er det noen mulighet til å få denne til å følge med maskiner over internett?

Ellers er jeg helt enig enig i at vi burde prøve å få innaktive brukere til å bli aktive igjen, samt få tak i nye.

Nå som nyhetsmailen er oppe å gå kan vi vel bruke den til å avholde konkuranser. Hvis vi får noen (Hardware.no eller nettbutikk) til å sponse oss med gaver, kunne vi ha feks. ha konkuranse hver måned der alle som har bidratt med WU i løpet av siste måned var med. Folk kunne feks. ta et screenshot som bevis og sende dette på mail. Vinner(e) kunne forhåpentligvis bli annonsert på forsiden til hw.no.

Lenke til kommentar

Behøver ikke sende screenshot heller. Det er bare å ta utgangspunkt i listen over de som har levert WU'er den siste uken. Da får man et fint insentiv til å folde i tillegg til konkurranseinstinkt og ønske om å bidra til forskning.

Det er ganske viktig at den konkurransen ikke belønner de som er på topp 20 eller hva det blir, men at man går aktivt inn for å øke rekruttering, slik at flere ser at det nytter. At alle som har levert en WU den siste uken har anledning til å vinne noe.

Man kan ta kontakt med nettbutikker og sjekke om de har noe de kan gi vekk. Med mange butikker kan det kanskje holde til to eller tre giveaways i måneden? Men dog, synes random-prinsippet må være viktig, i tillegg til at man må være med på nyhetsbrevet.

Dette vil gi større oppslag rundt nyhetsbrevet også.

Når man trekker vinneren så bruker de fleste det samme navnet på FAH som her inne, så det bør jo ikke være så vanskelig å finne ut av..

Lenke til kommentar
Når man trekker vinneren så bruker de fleste det samme navnet på FAH som her inne, så det bør jo ikke være så vanskelig å finne ut av..

8679100[/snapback]

Man kan jo be de som abonnerer på nyhetsbrevet om å oppgi FAH-brukernavn, og trekke fra den lista. Det er vel få som har samme FAH-brukernavn og e-postadresse. Det bør kunne bli flere aktive foldere av det, og mange små bidrag gjør en stor forskjell!

Lenke til kommentar

<snork...brumm..brumm...snork> humm? waddA? <hark host> Atte hva? er en stund siden jeg har lest i tråden her.. hva er dette med nyhetsbrev og slikt? Hvor melder man seg opp på det?

Ellers har jeg misstet (midlertidig, for ca. 6 mnd) en god del av maskinparken min, samt at jeg ikke lengre har direkte kontroll over en 8-9 new'ish Dell'er så jeg kan ikke være sikker på at de står på 24/7, og ennda verre, om de har stoppet pga. feil. Jaja. Slik kan det gå.

Vennter å få opp et (par?) ATI kort og en ny 4-kjerner etter sommer"ferien" dersom jeg klarar å spare pengene jeg tjener på ekstra jobben nå.

Jeg folder forresten med DargarWhiteFang.. har vurdert å bytte navn på HW forumet, men har ikke postet i tråden dem har for dette ennda. for trøtt og lat kanskje?!

Ellers liker jeg ideen med random trekkning av vinner av små-godt! Slikt burde det bli mer aktive medlemmer av... Kanskje man burde sette en minimumsgrense for WU's dog. Tenker ikke på noe ekstremt, men faktum er at Stanford vil ha WU's tilbake så fort som mulig, så dersom alle med 1WU eller mer er med i trekkningen, så oppfordrer man på sett å vis de "slu" til å la FAH gå i en time her og der til de får 1 WU for så å stopp den igjen... på en annen side, alle monner drar etc... Synest 2-3 WU's per måned burde være helt overkommelig for de aller aller fleste dog.

Spark meg med en PM dersom jeg ikke virker å følge med i denne tråden, jeg føler en trang til å gå i dvale igjen!

DargarWhiteFang

Lenke til kommentar

Jeg kjøper at man kan sette en grense på kanskje tre WU'er, eller mer, forsåvidt.. Jeg ligger på én per dag, så jeg får være med uansett.. hehe

4-kjerner burde jo bli rimelig fett, Dargar. Kjenner det kribler etter fetere HW selv, men jeg tror kanskje jeg skal roe ned litt nå. Måtte blitt et nytt skjermkort i så fall.

Har noen testet PPD med et Radeon HD 2900 XT?

Lenke til kommentar
Gratulerer med bra produksjon Mit, ser du allerede har levert over 100 WUer også!

Når det nyhetsbrevet er ferdig, kunne man PMet tidligere brukere med en hyggelig oppfordring om de vil sette seg på e-post-lista og satt igang foldinga igjen? Det må vel være akseptabelt, eller hva?

8678402[/snapback]

Takktakk :D datt jo tydligvis fort ned fra top 20 også så jeg menmen...

Ja en PM bør være akseptabelt synes jeg, kan fort bli litt arbeid og gjennomføre det da.

Lenke til kommentar

Å sortere ut en kontaktliste for kunkuransedeltakere burde ikke være så komplisedert. Men å snoke rundt etter sponsorer til gaver vet jeg ikke om jeg har tid til.

En enkel måte å registrere brukernavn mot mailadresser kan være å sette en melding i nyhetsbrevet før en trekkning at folks skal sende en mail til owner@.... med brukernavnet sitt på fah. Strengt talt behøver det ikke sendes fra mailaddressen man har registrert nyhetsbrevet på, men en eller annen adresse man vil ha konkuransesvar.

Dargar: for å melde deg på nyhetsbrevet så send en mail til [email protected] og bekreft mailen du får rett etterpå. (pass på eventuelle spamfiltere). Vet ikke helt når det første nyhetsbrevet kommer. er vel en del ting som må ordnes først.

Lenke til kommentar

Man trenger jo egentlig ikke noen liste, skjønner jeg når jeg får tenkt meg om. Hvis man trekker blant foldere som har levert WUer innen et visst tidsrom, og annonserer vinneren i nyhetsbrevet og i dette forumet, så melder vel den som har vinnerbrukernavnet seg. Hvis ikke, får man trekke på nytt. Mao. det lønner seg å stå på e-postlista, noe som også kan bidra til å holde folderne i gang.

Lenke til kommentar
Ja en PM bør være akseptabelt synes jeg, kan fort bli litt arbeid og gjennomføre det da.

8681070[/snapback]

Jeg kan ta en del av lista, hvis noen flere melder seg. Vi bør vel vente til tore_v1 har skaffet noen dingser å lodde bort :yes: , så vi har en god nyhet å melde også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...