Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører nå Nacl i chrome på 2 maskiner.  :wee:

Finnes det en plass man kan se stats for antall WU per dag? Samme som pdd?

Taper man ikke på å kjøre GPU + nacl samtidig?

@nizzn nei men du får en grei oversikt her http://folding.extremeoverclocking.com/

@ betroz som kjetil sier mister man minimalt poeng med å kjøre process lasso. Der er 31 dagers trialperiode så er nesten bare å laste ned å teste.

er faktisk noen funksjoner der jeg har savnet i windows tidligere.

Lenke til kommentar

Nacl funker ikke her, foldet som bare det før idag..

Jeg prøvde nå ihvertfall. Back to gpu folding i guess.

Oppdateres ikkje nacl til stats? Eller er det bare at det tar lang tid? Har jo lagt inn navn/lag/passkey i Chrome og trykket lagre :p

Christan høres egentlig ut som oc problem :-)

Nizzen at den pauser seg i windows? Har jeg bare opplevd om der er noe steømsparing (sleepmode eller lignende) er aktivert.

Statservern oppdateres hver 3 time ca

Lenke til kommentar

Poenget er dere hjelper meg når du er ved maskinene dine :tease:

Du mener laget vel  :whistle:

Meget godt poeng Betroz.

Motivasjon er det viktigste vi har. Så metodene vi benytter for å motivere hverandre og laget osv blir fort avgjørende for resultatet.

Slik jeg oppfatter Kjetil er han motivert av antall WU (i ganske sterk kontrast til hva de aller fleste andre), og slik jeg tolker Kjetil forsøker han å motivere andre til å dra lasset i samme retning som han selv (i form av større bidrag for flere WU).

Konklusjonen min går i retning av at forsøket slik det er gjennomført fra Kjetil sin side så langt (ikke meningen å fornærme deg Kjetil, jeg ønsker det beste for alle som bidrar) har vært mislykket. Det har om mulig fått motsatt effekt.

Ergo vil jeg oppfordre alle til å følge sin egen overbevisning å FOLDE på det grunnlaget som blir rett for hver og en.

Om Kjetil blir mer motivert av å skifte lag, så blir det ikke feil i den store sammenhengen. Godt mulig laget Kjetil velger å folde for får en boost, og i så måte rekrutterer enda flere engasjerte medlemmer osv (selv om det eventuelt blir for ett annet lag). Ikke godt å se alle sammenhenger (så lenge totalen til F@H øker, er summen positiv).

Her er ett bilde av lokasjonen (hvor jeg og Stian bidrar i form av brukeren war), håper det kan være med å motivere noen til å bidra litt ekstra  :)

post-326544-0-73361800-1454915729_thumb.jpg

Endret av Sn1ken
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kjører nå Nacl i chrome på 2 maskiner.  :wee:

Finnes det en plass man kan se stats for antall WU per dag? Samme som pdd?

Her kan du se stats, og den oppdateres hver tredje time.

Har lagt ved ett bilde over dine data slik de kom opp hos meg.. nederst på siden ser du månedlig produksjon, uke, dag og time. Merket litt med grønt slik at du enklere kan skille ut der du skal se. Enkelt å se at du har foldet litt NacL  :)

post-326544-0-70435500-1454924271_thumb.jpg

Lenke til kommentar

selv folder jeg akk nå kun NacL pga varmen ute , men mulig det blir litt gpu folding også med prosses lasso. 

Får nok kjøpe det programmet så man får litt mere poeng hver dag også og noen flere wu per dag.

Mulig jeg også setter på gamle gaming maskina og en laptop til på NacL + muligens en maskin til bare for å se hva den yter på nacL 

happy folding folkens :)

Lenke til kommentar

Ser at mine wu's har mange doblet seg etter jeg starta med nacl i går ja... Mister ppd på GPU foldinga da. Ja, jeg vet det om prosess lasso, men den finnes ikke til Linux. Får vel 50-100K ppd mindre ca ved å bare ha ting default nå (ingen prosess lasso). Kan dette stemme bra med det dere har opplevd når dere kjører nacl + GPU folding?

Lenke til kommentar

Får vel 50-100K ppd mindre ca ved å bare ha ting default nå (ingen prosess lasso). Kan dette stemme bra med det dere har opplevd når dere kjører nacl + GPU folding?

Det stemmer sikkert ganske greit når du kjører 980 ti.

Med Windows taper du enda mer (sikkert fordi Linux virker å utnytte resursene til F@H bedre enn Windows i utgangspunktet), og du taper noe selv med bruk av Process Lasso.

Tipper fra 50 - 200k PPD tap når man folder 2 stk 980ti og NacL samtidig (mulig jeg tar feil, men det blir dersom alt folder stabilt, min erfaring er at NacL er mer ustabilt enn alt annet av folding til sammen).

Om vi skal "tro utsagnet" fra Stanford hvor PPD er ment å reflektere verdien av forskningen, er det i grunn ikke særlig mye verdi å folde NacL samtidig som GPU. Det er vell i grunn bekreftet tidligere ved at "vi har anbefalt" de fleste som folder GPU å droppe CPU i tillegg.

All FOLDING er bedre enn ingen FOLDING, men dersom man er ute etter en optimal løsning (eller andre løsninger), så får man nesten vurdere selv hva en ser seg tjent med osv.

Happy folding  :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...