Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2016 Flått Hva med wu? Er ppd så viktig for dere Jepp. Hehe, dumt spørsmål gitt Hadde bare lyst å ta nye wu rekord, ikke bare ppd rekord. Men naci er nede nå, ca 6t. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2016 Ja så det, alle mine kasser står "prøver mot server" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2016 Gadd ikke vente lenger. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 Hei Nå har jeg akkurat lagt til PC'en min på Folding @ Home. Har lagt inn Hardware sitt team-nummer. Har tenkt på det lenge, men er ikke altfor lenge siden jeg kjøpte en relativt kraftig stasjonær som kan få lov til å stå å tygge litt når jeg likevel ikke bruker den til noe mer vettug Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Meget bra, meget bra. Husk å legge inn passkey, og at bonus ikke kommer før etter 10 fullførte WU. http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py Endret 23. januar 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
mna Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 Velkommen :-) Det ligger et 980ti classified kort på demo at komplett til 6300.- om noen trenger ;-) Lenke til kommentar
janingar Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 Meget bra, meget bra. Husk å legge inn passkey, og at bonus ikke kommer før etter 10 fullførte WU. http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py Ja, leste guiden på første side, så opprettet Passkey først og la denne inn sammen med Team-nummer da jeg satte det opp Velkommen :-) Takk Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) jeg kjøpte en relativt kraftig stasjonær som kan få lov til å stå å tygge litt når jeg likevel ikke bruker den til noe mer vettug De kompisene jeg har klart å rekruttere har etterhvert gitt opp fordi de glemmer å unpause foldingen etter de er ferdige å spille, som igjen gjør at det ikke har svart seg noe særlig ettersom det blir mange dødtimer der man rett og slett ikke folder fordi man er glemsk. Min workaround er å sette foldingen på "on idle" istedenfor "pause" når jeg spiller. Om jeg da glemmer å unpause feks før jeg legger meg vil foldingen likevel starte opp igjen en stund etter jeg har forlatt maskinen. Kjekt tips om du ikke alltid klarer å holde styr på foldingen mellom økter av "andre ting" som krever at foldingen pauses. edit: Du kan høyreklikke FAH-ikonet i systemfeltet for å toggle "on idle". Endret 23. januar 2016 av srbz Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 hva kjører folk nå ? beta eller ikke beta? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 Det er viktig å være klar over at "On idle" er når maskinen faktisk ikke er i bruk i det hele tatt, og ikke når andre fullskjerms- og/eller GPU-intensive oppgaver kjøres, så det vil ikke nødvendigvis passe for alle. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 hva kjører folk nå ? beta eller ikke beta? Jeg satt på advanced for et par dager siden. Noen beta var elendige, og tok vel 12timer for omtrent ingen poeng Lenke til kommentar
janingar Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 Lurer, dere som kjører F@H, lar dere PC'ene stå på døgnet rundt? Eller bare når det passer seg? Jeg har bedt F@H kjøre for fullt her nå. Det er ikke så ofte jeg trenger all datakraft selv, så kan i hvertfall stå på det fram til jeg evt. merker at jeg må ha mer prossessorkraft selv Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 De fleste kjører ikke prosessorfolding, da dette ikke er særlig lønnsomt med tanke på PPD/Watt og at det kan gå noe utover PPD på skjermkortet. Hvis man har mulighet til det, så lar man maskinen stå på hele døgnet, ja. Det kommer jo an på hvor mye strøm du ønsker å spandere på prosjektet, men om vinteren er det egentlig ikke et tema. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 Lurer, dere som kjører F@H, lar dere PC'ene stå på døgnet rundt? Eller bare når det passer seg? Jeg har bedt F@H kjøre for fullt her nå. Det er ikke så ofte jeg trenger all datakraft selv, så kan i hvertfall stå på det fram til jeg evt. merker at jeg må ha mer prossessorkraft selv Jeg bare folder avogtil. Helst ikkje om natta, fordi det blir så evig varmt der dataen står. ca 1000w på loftstua. Må ha vinduet oppe når jeg folder for å si det slik. Perfekt når det har vært kaldt i det siste. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 De fleste kjører ikke prosessorfolding, da dette ikke er særlig lønnsomt med tanke på PPD/Watt og at det kan gå noe utover PPD på skjermkortet. Hvis man har mulighet til det, så lar man maskinen stå på hele døgnet, ja. Det kommer jo an på hvor mye strøm du ønsker å spandere på prosjektet, men om vinteren er det egentlig ikke et tema. Hmm hva står PPD for? Burde vel sikkert kjent til uttrykket men. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 De fleste kjører ikke prosessorfolding, da dette ikke er særlig lønnsomt med tanke på PPD/Watt og at det kan gå noe utover PPD på skjermkortet. Hvis man har mulighet til det, så lar man maskinen stå på hele døgnet, ja. Det kommer jo an på hvor mye strøm du ønsker å spandere på prosjektet, men om vinteren er det egentlig ikke et tema. Hmm hva står PPD for? Burde vel sikkert kjent til uttrykket men. points per day Lenke til kommentar
janingar Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 De fleste kjører ikke prosessorfolding, da dette ikke er særlig lønnsomt med tanke på PPD/Watt og at det kan gå noe utover PPD på skjermkortet. Hvis man har mulighet til det, så lar man maskinen stå på hele døgnet, ja. Det kommer jo an på hvor mye strøm du ønsker å spandere på prosjektet, men om vinteren er det egentlig ikke et tema. Hmm hva står PPD for? Burde vel sikkert kjent til uttrykket men. points per day Aha, takk Web-oversikten ser slik ut nå: Virker jo nesten som om CPU'en generere mer poeng? Eller er det noe jeg tolker feil? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Det er viktig å være klar over at "On idle" er når maskinen faktisk ikke er i bruk i det hele tatt, og ikke når andre fullskjerms- og/eller GPU-intensive oppgaver kjøres, så det vil ikke nødvendigvis passe for alle. Jeg mener altså ikke å kjøre "on idle" 24/7. Jeg skrur det av igjen straks jeg er ferdig med det jeg trenger å pause for å gjøre - typisk spill. Jeg mener at jeg bruker "on idle" istedenfor å pause, sånn i tilfelle jeg glemmer å unpause etterpå. Da vil den etterhvert starte opp igjen når jeg forlater PCen. Den vil fremdeles være pauset dersom du avslutter spillet og bruker maskinen til websurfing istedenfor. Men det er surt å gå glipp av en natt eller arbeidsdag med folding fordi man glemte å unpause før man forlot maskinen. Virker jo nesten som om CPU'en generere mer poeng? Eller er det noe jeg tolker feil? Du tolker nok feil. CPUen din gir 10-11k PPD på den aktuelle jobben (WU) den holder på med på skjermbildet. Alt du ser inni den røde rammen på bildet under "hører til" CPU. Tallet oppe i høyre hjørne angir hvor mange poeng du faktisk får for denne WU, tallet i venstre kolonne angir hvor mange poeng dette svarer til i snitt per dag, gitt tiden den estimerer å bruke på den aktuelle jobben (en slags "aggregate" PPD). Trykker du på GPU-fanen får du opp tilsvarende info for GPU. Men de fleste her inne bruker vel neppe webgrensesnittet. Høyreklikk FAH i systemfeltet og velg "advanced control" for et vel så bra oversiktsbilde. edit: For et GTX 970 vil du, når du begynner å få bonuspoeng, normalt ligge på 260-300k PPD om du folder 24/7, litt avhengig av hvilke jobber du får tildelt. CPU-folding kan ha innvirkning på hvor mye du klarer å hente inn på GPU-folding. Endret 23. januar 2016 av srbz Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 trengte litt mer varme her så ble nacl pluss begge gpuene stående på ut denne uka Lenke til kommentar
janingar Skrevet 24. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2016 Ser på "Advanced Control" nå at GPU generer langt mer poeng. Er det noen som vet hvorfor GPU'en kommer bedre ut? Så at Ar`Kritz skrev lenger opp at det vanligvis ikke lønner seg med prossessor-folding, så det betyr at denne kan slås av så man kun bruker GPU'en til folding? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå