Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan setter man inn -adv, eller hva dere bruker?

 

attachicon.gifTcv9R4P.jpg

 

Hva er next-unit-percentage? Betyr det at klienten ikke laster ned ny WU før den forrige er 100% fullført?

 

Ide: Selge 2x 980 for 1x 980Ti. Gjøre det eller ikke gjøre det?

Vel, du bør tenke deg om før du gjør noe overilt på bakgrunn av at du får vanvittig mye PPD på et par beta-prosjekter. Det kan fort endre seg.

 

I det lange løp vil nok 2x 980 gi deg mer poeng enn 1x 980ti, men samtidig vil 980ti gi høyere effektutnyttelse samt at det kun tar opp 1 PCIe-spor. Pros and cons. Jeg ville nok beholdt de to du allerede har med mindre fattern klager på strømregningen eller du har behov for å frigjøre et PCIe-spor til et nytt (980ti) kort.

 

Normalt er 970 på vanlig klokk ca 145w. Har du ikke måler på maskinene dine. :)

Ikke alle er wattnisser :)

Lenke til kommentar

Må komme med en liten tilbakemelding på ett forsøk på overklokk av CPU for å oppnå bedre PPD.

 

Pappa har en i5 6600 som kjørte stock 3,5 GHz og har 2 stk 980 ti som kjører på temp target (de får den clock som fungerer på gitt temp, og det varierer fra WU til WU). Jeg gikk i Bios og økte til 4,2 GHz, og jammen ser det ut for at PPD har økt med 50 - 100k PPD med samme innstillinger for GPU.

 

Ergo har CPU noe å si for ytelse i Fah og særlig ved bruk av Nvidia (og kraftige kort). Dette er ikke ukjent, men det var en erfaring å teste ut da jeg leste om Christian BT som erfarte høy PPD med Skylake.

Lenke til kommentar

 

880w fra veggen, når jeg folder med 3x titan X @ 1450mhz med 5960x. Bare gpu folding. Greitt med litt varme, når det er veldig kaldt ute :)

Sykt å tenke på at jeg under benching med 4790k å 2 290x dro over 1100w fra veggen da...

 

enda sykere er at når jeg bencha med 3930k og 2x gtx 780 classified, så trakk jeg 1700watt fra veggen. Bare vannkjøling  :green:  Derfor måtte jeg ha 2x 1200w psu :p

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan setter man inn -adv, eller hva dere bruker?

 

attachicon.gifTcv9R4P.jpg

 

Hva er next-unit-percentage? Betyr det at klienten ikke laster ned ny WU før den forrige er 100% fullført?

 

Ide: Selge 2x 980 for 1x 980Ti. Gjøre det eller ikke gjøre det?

Vel, du bør tenke deg om før du gjør noe overilt på bakgrunn av at du får vanvittig mye PPD på et par beta-prosjekter. Det kan fort endre seg.

 

I det lange løp vil nok 2x 980 gi deg mer poeng enn 1x 980ti, men samtidig vil 980ti gi høyere effektutnyttelse samt at det kun tar opp 1 PCIe-spor. Pros and cons. Jeg ville nok beholdt de to du allerede har med mindre fattern klager på strømregningen eller du har behov for å frigjøre et PCIe-spor til et nytt (980ti) kort.

 

Normalt er 970 på vanlig klokk ca 145w. Har du ikke måler på maskinene dine. :)

Ikke alle er wattnisser :)

 

Sant. Ikke mange heller som bruker 2600w på forskning :roll:

Lenke til kommentar

Må komme med en liten tilbakemelding på ett forsøk på overklokk av CPU for å oppnå bedre PPD.

 

Pappa har en i5 6600 som kjørte stock 3,5 GHz og har 2 stk 980 ti som kjører på temp target (de får den clock som fungerer på gitt temp, og det varierer fra WU til WU). Jeg gikk i Bios og økte til 4,2 GHz, og jammen ser det ut for at PPD har økt med 50 - 100k PPD med samme innstillinger for GPU.

 

Ergo har CPU noe å si for ytelse i Fah og særlig ved bruk av Nvidia (og kraftige kort). Dette er ikke ukjent, men det var en erfaring å teste ut da jeg leste om Christian BT som erfarte høy PPD med Skylake.

Jamen det har jeg jo sakt før. Er derfor jeg har anbefefalt denne eller bedre: https://www.komplett.no/product/824268/datautstyr/prosessorer/intel-core-i3-4370-socket-lga1150

 

https://www.komplett.no/product/855374/datautstyr/prosessorer/intel-core-i3-6320-socket-lga1151

Lenke til kommentar

 

Vær gang jeg svare her blir det bråbrems i tråden, er jeg så dårlig :hmm:

 

Ingen som har sagt noe sånt om deg. Vi bare vet du prioriterer watt/ytelse fremfor det meste, og gjentar det ofte :) Ikke noe galt i det, men finnes jo de av oss som ikke bryr seg fullt så mye om watt da.

 

Sant, sa jeg noe annet :w00t:

Har bare merket at svare jeg, så stille. Hehe nei er ikke sprø enda,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...