Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 1 mill liggende (1x 980 + 2x 970), men for opptatt til å sette det opp. I tillegg har jeg et 970 i Tyskland som hentes tilbake, men det blir vel til at jeg stenger ned 7970 Lightning når jeg kommer hjem, så det veier vel opp for hverandre omtrent. Aint got inuff spazeee...

Jeg gjør min jobb, men mer enn det er uaktuelt. Spørsmålet er om jeg skal bli slaskete når de andre er det, eller om jeg skal kjefte når de ikke gidder/"glemmer" å rydde. Høres ut som min mor, men hun hadde flydd i taket om hun hadde bodd her. Kan virkelig ikke fordra dobbeltmoral... "jeg tar meg til rette, men det kan ikke du gjøre, fordi jeg ikke liker det". Velvel, payback når de betaler foldestrømmen min :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mener du Pentium G640 (2.8 GHz dualcore) eller Celeron G460 (1.8 GHz singlecore)?

 

Ser for meg at forskjellen mellom de to kan være signifikant :)

Sistnevnte :p

 

Fant nettopp mitt rampage 4 extreme, så det er egentlig ikke et spørsmål lenger. Da har jeg ordnet meg :) spørsmålet er om sikringene takler det... 8x 970/980 og 2x 7970, liksom.

 

Om jeg har feil, så beklager så mye at har ikke ord for det :w00t:

Men hva det jeg ser så tolker jeg det slik at du har 8x 970 og 8x980, eller er det 4x970 og 4x980.

Grunnen for jeg spør er hvorfor bare 3.3mil :tease:

Som sakt, kjører 8 980(klokket høyt for å teste(100+) og 4 980Ti(klokket høyt for å teste 3st 100+ og kjører alle mine cpu på 4200(9st) og 9 naci.

Hvorfor bare 3,3m ppd. Min ppd ser du, men wu øker mye på grunn av naci.

14xx boost på 980. 980Ti vet jeg ikke, men 1200 base.

 

Edit: Cliente 7,4x viser 5,5mil, og det er bra om du tar med at jeg kjører 9 naci. Det beste er at jeg ikke merker at denne maskinen med 34" ikke merker forskjell med 100% gpu og 100% cpu, surfer/ser netflix uten lagg. Men prosess lasso jobber på fly bensin, hehe.

 

Edit2: Sånn, nå fikk jeg tømt knollen litt for tanker. :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

2.0 burde være 16x , det blir da 8 + 8 med 2 kort som tilsvarer pci 3.0 4x = nerf. 

 

Det går bra på mine kort med 2.0 siden alle sporene nedover er 16x. 

Jeg taper mye ppd om jeg bytter ut min 6x 3770K med de 6 3250 jeg har liggende. På ett kort, nei, men 2xkort nvidia ja.

 

Edit: Alle 9 på naci og går ned 600000PPD, fra 6 til ca 5.4

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det har og mye å si hvilken cpu/pcie du kjører. Alle mine er 8x8x 3.0, 2.0 pcie er brå brems med 2x970/980.

2.0 burde være 16x , det blir da 8 + 8 med 2 kort som tilsvarer pci 3.0 4x = nerf.

 

Det går bra på mine kort med 2.0 siden alle sporene nedover er 16x.

Og som jeg har nevnt en million ganger før har jeg marginalt høyere PPD på mine to 970 @ 2.0 x8x8 enn jeg har på 970 @ 3.0 x16, hvorav sistnevnte har marginalt lavere klokk (EVGA SC vs SSC) :)

 

edit: Og på 1.1 x16 hadde jeg ca 80-90k lavere PPD enn på 2.0 x8, så denne teorien om at 2.0 x8 = 1.1 x16 og 3.0 x8 = 2.0 x16 vet jeg ikke helt om jeg tar for god fisk. Kan selvsagt ha vært prosessoren som var flaskehalsen der også.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Prosjektene varierer naturlig nok noe, særlig ettersom jeg kjører to forskjellige plattformer. Jeg følger egentlig ikke så veldig med på folderiggen ettersom lokalnettet er satt litt kukete opp og jeg ikke klarer å legge den til verken i HFM eller klienten. Vurderer å kjøpe hamachi-lisens. Den kjører nå Linux, så eneste jeg trenger å forholde meg til er om strømmen går, ellers er den dønn stabil.

Hadde noen issues med beta for lenge siden, så jeg kjører ingenting på beta nå.

"Plex-hk"? Begge PCIe-slots takler x8, om det er det du sikter til.

For foldingformål på 970 vil jeg tro begge cpuene er greit habile. Er snakk om hhv. fjerde- og førstegenerasjon i5 på hovedpc og folderigg. Speccs på begge i profil.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

970 og høyere fra nVidia må virkelig kreve mye av PCIe sporet. Min 680 trenger kun 2. gen X1. :p

 

 

Gledens dag, 980 og 970 satt opp ekstra i kveld. 

Rebootet en maskin som hadde 970x2 også som var nede en uke. 

Så har en annen bruker nesten 3 mill i kulissene / i posten 

 

 

Da passerer du 10 mill på PPD snart med andre ord? 

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Det ene smalt, dårlig kjøling av VRM msi limited, med nytegnet custom 10F-krets

Ett zotac ble bare svart, booter ikke , uker gammelt. 

MSI 780ti døde, dusting brukte 8 mnd på ny, så døde ett til, dustin har bare hatt det i 2 mnd. 

De bytter vifter da, koste hva det koste vil. 

De kjøper heller nytt fra ebay og gir meg en å oppgradere kortet i samme prisklasse. 

De skal eie kundene sine som prinsipp-sak. 

Lenke til kommentar

 

Det har og mye å si hvilken cpu/pcie du kjører. Alle mine er 8x8x 3.0, 2.0 pcie er brå brems med 2x970/980.

2.0 burde være 16x , det blir da 8 + 8 med 2 kort som tilsvarer pci 3.0 4x = nerf.

 

Det går bra på mine kort med 2.0 siden alle sporene nedover er 16x.

Og som jeg har nevnt en million ganger før har jeg marginalt høyere PPD på mine to 970 @ 2.0 x8x8 enn jeg har på 970 @ 3.0 x16, hvorav sistnevnte har marginalt lavere klokk (EVGA SC vs SSC) :)

 

edit: Og på 1.1 x16 hadde jeg ca 80-90k lavere PPD enn på 2.0 x8, så denne teorien om at 2.0 x8 = 1.1 x16 og 3.0 x8 = 2.0 x16 vet jeg ikke helt om jeg tar for god fisk. Kan selvsagt ha vært prosessoren som var flaskehalsen der også.

 

Du sier ikke noe om cpu-ene du bruker. Er de som bestemmer om du har 3.0 eller 2.0 pcie. 3770K er 3.0, 3250 er 2.0, og ja jeg har 3.0 på mine hk.

Lenke til kommentar

Det ene smalt, dårlig kjøling av VRM msi limited, med nytegnet custom 10F-krets

Ett zotac ble bare svart, booter ikke , uker gammelt. 

MSI 780ti døde, dusting brukte 8 mnd på ny, så døde ett til, dustin har bare hatt det i 2 mnd. 

De bytter vifter da, koste hva det koste vil. 

De kjøper heller nytt fra ebay og gir meg en å oppgradere kortet i samme prisklasse. 

De skal eie kundene sine som prinsipp-sak. 

Hvordan kan de bruke 8mnd på å skaffe deg et nytt kort? Og(fet skrift) er ikke det risikospill for dem å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...