Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er ikke i førstepost, men det er kode-redigering man må styre med, så en nisse har gjort jobben for oss, med en hake, den oppdateres kun når han orker å gjøre det. 

Men han er jo en folder, så han oppdaterer den ofte fortsatt. 

Alternativet er å kode inn nyeste prosjekt selv hver gang. 

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc budsjettet er nå egentlig oppbrukt her i gården. Sette igang å folde med hd 5450 er vel ingenting å begi seg ut på.

Uansett så har jeg en del spørsmål. Har nå en maskin stående på 24t i døgnet som jeg i utgangspunktet kunne foldet med så å si døgnet rundt. Om jeg har flere skjermkort i maskinen kan jeg velge hvor mange skjermkort som skal brukes til å folde med? Kan en velge hvor mange % skjermkortene skal belastes? Bruker det mye cpu kraft? Blir vel varmt det her? Lønner seg vel kanskje å ha gpu kjøler som kvitter seg med varmen i bakkant av kabinettet? Hva tåler Evga Supernova G2 850w med tanke på skjermkort og folding, hvis en ser det slik at en skal ha 2 skjermkort etterhvert?

 

Spørsmål,spørsmål og atter spørsmål. Er helt blank på det her dessverre så det må bare bli slik  :(

 

Tenkte hvis jeg ser ett normalt priset skjermkort på f.eks finn.no eller lignende så går det nå an å slå til for sakens skyld. Konkurransen som er kommet opp her blir nå sikkert lite aktuelt uansett slik situasjonen er.

 

Som standard legger klienten inn en slot per skjermkort, men du kan slette slotten til skjermkortet/-ene du ikke ønsker å folde med, og du kan pause dem enkeltvis. Advanced Control er stedet for å gjøre slikt.

 

Du kan i utgangspunktet ikke velge hvor mye skjermkortet skal belastes, men du kan sette klienten til en lavere prioritet, slik at den pauses automatisk når du gjør andre ting.

 

På NVIDIA skjermkort bruker de nye Core 21-pakkene en del CPU-kraft. 12,5-13% på min i7-4790k med 980Ti. Gang det opp med antall skjermkort, og øk det ved bruk av en svakere prosessor. På AMD-skjermkort er det (så vidt jeg har fått med meg) ingen CPU-belastning å snakke om.

 

Ja det blir varmt, og ja det er en fordel med en kjøler som kaster ut varmen. Dette er det imidlertid stort sett bare referansekjølerne som gjør (best), og disse støyer gjerne en del mer. Jeg har kabinettet åpent, og støvsuger jevnlig.

 

Jeg har en periode foldet med 2x970 kort på en hauggammel Corsair HX620W strømforsyning, så med en EVGA 850W er du klar for omtrent hva som helst, selv med to skjermkort. Med f.eks. to 980Ti kan du nærme deg en belastning som gjør at strømforsyningen støyer mer, men det vil du jo merke selv...

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pc budsjettet er nå egentlig oppbrukt her i gården. Sette igang å folde med hd 5450 er vel ingenting å begi seg ut på.

Uansett så har jeg en del spørsmål. Har nå en maskin stående på 24t i døgnet som jeg i utgangspunktet kunne foldet med så å si døgnet rundt. Om jeg har flere skjermkort i maskinen kan jeg velge hvor mange skjermkort som skal brukes til å folde med? Kan en velge hvor mange % skjermkortene skal belastes? Bruker det mye cpu kraft? Blir vel varmt det her? Lønner seg vel kanskje å ha gpu kjøler som kvitter seg med varmen i bakkant av kabinettet? Hva tåler Evga Supernova G2 850w med tanke på skjermkort og folding, hvis en ser det slik at en skal ha 2 skjermkort etterhvert?

 

Spørsmål,spørsmål og atter spørsmål. Er helt blank på det her dessverre så det må bare bli slik  :(

 

Tenkte hvis jeg ser ett normalt priset skjermkort på f.eks finn.no eller lignende så går det nå an å slå til for sakens skyld. Konkurransen som er kommet opp her blir nå sikkert lite aktuelt uansett slik situasjonen er.

Kjører 2 980 på 850 p2 psu å det er ikke psu'n jeg hører for å si det slik.

 

Mener amd 5xxx serien ikke fikk støtte etter c17 tok over så tror ikke det går. Men har et 5870 kort liggende så kan fort teste om det er intresant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er bra. Da jeg kjørte 2x980 på pcie 2,0 8x8x lå den på 42 og 48%

 

Greit at 980 er en del kraftigere enn 680, men det var det et veldig hopp opp. 

For øyeblikket har jeg begge kortene i folding. 680 og 980Ti

 

980Ti: Bus interface load: 25-26% med FAHcore 0X17, prosjekt 9201

680: Bus interface load: 10-13% men med enkelt hopp opp til 26%. FAHcore 0X21, prosjekt 9212.

 

Rart at det er så mye høyere med 980Ti... Den er på PCIE 3 X16 mot PCIE 2 X1 for 680. Minnet kjører heller ikke på full hastighet for 980Ti... 6,6GHz, ikke 7GHz. Håper det bare er nå. For sjekke i morgen om det klokker helt opp under spilling. 

Tilbake til bus interface load... 980Ti har 32 ganger høyere båndbredde tilgjengelig enn 680, vel teoretisk ihvertfall. Men bruker jo nesten 64 ganger så mye som 680 bruker(hvis ikke hoderegningen min her er helt på jordet. Den kan være det). 

Lenke til kommentar

Av det du skriver virker det ok for meg, og minnet har ikke noe å bety om du kjører 6,6 eller 10GhZ :)

 

Og folkens, prøv beta nå på gpu. Alle mine på beta og ligger på ca 5.8. Det er jo bra siden vi skal slå rekorden på md poengene.

Kan ikke huske å ha sett 2x980 evga sc ligge på over 950K.

Kjører advanced tror jeg. Under client options så skrev jeg advanced. Var drt noe annet jeg burde ha skrevet? Beta for beta oppgaver?
Lenke til kommentar

 

Pc budsjettet er nå egentlig oppbrukt her i gården. Sette igang å folde med hd 5450 er vel ingenting å begi seg ut på.

Uansett så har jeg en del spørsmål. Har nå en maskin stående på 24t i døgnet som jeg i utgangspunktet kunne foldet med så å si døgnet rundt. Om jeg har flere skjermkort i maskinen kan jeg velge hvor mange skjermkort som skal brukes til å folde med? Kan en velge hvor mange % skjermkortene skal belastes? Bruker det mye cpu kraft? Blir vel varmt det her? Lønner seg vel kanskje å ha gpu kjøler som kvitter seg med varmen i bakkant av kabinettet? Hva tåler Evga Supernova G2 850w med tanke på skjermkort og folding, hvis en ser det slik at en skal ha 2 skjermkort etterhvert?

 

Spørsmål,spørsmål og atter spørsmål. Er helt blank på det her dessverre så det må bare bli slik  :(

 

Tenkte hvis jeg ser ett normalt priset skjermkort på f.eks finn.no eller lignende så går det nå an å slå til for sakens skyld. Konkurransen som er kommet opp her blir nå sikkert lite aktuelt uansett slik situasjonen er.

 

Som standard legger klienten inn en slot per skjermkort, men du kan slette slotten til skjermkortet/-ene du ikke ønsker å folde med, og du kan pause dem enkeltvis. Advanced Control er stedet for å gjøre slikt.

 

Du kan i utgangspunktet ikke velge hvor mye skjermkortet skal belastes, men du kan sette klienten til en lavere prioritet, slik at den pauses automatisk når du gjør andre ting.

 

På NVIDIA skjermkort bruker de nye Core 21-pakkene en del CPU-kraft. 12,5-13% på min i7-4790k med 980Ti. Gang det opp med antall skjermkort, og øk det ved bruk av en svakere prosessor. På AMD-skjermkort er det (så vidt jeg har fått med meg) ingen CPU-belastning å snakke om.

 

Ja det blir varmt, og ja det er en fordel med en kjøler som kaster ut varmen. Dette er det imidlertid stort sett bare referansekjølerne som gjør (best), og disse støyer gjerne en del mer. Jeg har kabinettet åpent, og støvsuger jevnlig.

 

Jeg har en periode foldet med 2x970 kort på en hauggammel Corsair HX620W strømforsyning, så med en EVGA 850W er du klar for omtrent hva som helst, selv med to skjermkort. Med f.eks. to 980Ti kan du nærme deg en belastning som gjør at strømforsyningen støyer mer, men det vil du jo merke selv...

 

 

Kommer til å skaffe skjermkort med ref kjøler etter hvert. Kanskje forholde meg til å folde på natt, og på dag hvis det er levelig. Det betyr at jeg kan bruke maskinen utenom foldingen også da hvis det ikke belaster cpu så mye. Ser for meg noe lignende gtx 970 x2 på sikt. Så gjenstår det bare å se om det er mulig å kvitte seg med varmen. 

 

 

 

Pc budsjettet er nå egentlig oppbrukt her i gården. Sette igang å folde med hd 5450 er vel ingenting å begi seg ut på.

 

Kjører 2 980 på 850 p2 psu å det er ikke psu'n jeg hører for å si det slik.

Mener amd 5xxx serien ikke fikk støtte etter c17 tok over så tror ikke det går. Men har et 5870 kort liggende så kan fort teste om det er intresant.

 

Det blir for puslete så det er vel ikke verdt å teste, ikke for min del i allefall  :)

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Jeg holder meg til vannkjøling. Ikke noe problem å bli kvitt varmen da. Tror romtemp på 21 og kortene ligger på 33(980TI) og 38(680).

 

Jeg skal starte med vannkjøling for første gang i mitt liv (har selvsagt kjørt lukket vannkjøling som er fra leverandør i form av Hybrid kort og H100 osv. ) ettersom DigitalImpuls er så flinke å bistå meg med en ny rigg.

Gleder meg som et barn til den står klar. Masse god hjelp fra DuraN. Takk igjen. Det blir ekstra PPD for laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...